hoe e box desactiveren ?

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

tuinhuis
Lid geworden op: 01 feb 2015, 09:24
Locatie: leuven

01 feb 2020, 09:06

@ dicksy,

die info heb ik ook al gelezen maar volgens oom stond op de site van myminfin zelf waar je allerhande gegevens kan zien ergens langs de rechterkant op dat blad zelf een gele knop waarop e box stond. Oom dacht dat daar misschien info zat wanneer de papieren aangifte zou toegestuurd worden. HIj is er zeker van dat hij geen gebruikersvoorwaarden heeft te lezen gekregen, geen taalkeuze gehad heeft en ook niet de keuze tussen 'akkoord' of 'niet akkoord' gehad heeft aangezien dat er allemaal niet op stond volgens hem.
Als ik op internet zoek hoe je die e box moet activeren, dan loopt de activatie via een aparte site en nergens wordt vermeld dat activatie ook kan via een link op myminfin. Anderszijds stel ik me de vraag of het feit dat hij ingelogd was (eerst met zijn pas, nadien met die van zijn vrouw) en dan op die gele knop op dat blad geklikt heeft al niet voldoende was om de boel in gang te zetten. Email adres is zeker niet doorgegeven.
Staat bij jou als je inlogd met de id op dat blad van myminfin ergens rechts een gele rechthoekige knop ?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

01 feb 2020, 09:22

Tuinhuis,

In eerste instantie dacht ik via Doccle te gaan omdat ik de e-box kan toevoegen aan mijn Doccle-account. Ik weet niet of u Doccle kent maar beschouw het als een grote doos waarin allemaal kleine doosjes zitten die een dienst vertegenwoordigen zoals e-box, CM, water (pidpa) e.d...meer.
Ik heb dat niet gedaan en ben dan naar de site van de e-box zelf gegaan en niet via myminfin, zie mijn vorig bericht.
Ik zal rond de middag eens kijken via myminfin of er ergens een gele knop te bespeuren valt maar ik kan u wel zeggen dat via Doccle geen gele maar wel een groene knop staat die knippert. Als ik daar op drukte bleek het een knop te zijn met een kleine boodschap erachter met geen enkele verdere actie tot gevolg. Het zou dus best kunnen dat Doccle een groene kleur en myminfin een gele kleur gebruikt als aandachtsvestiging maar dat zal ik dan eens bekijken.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

01 feb 2020, 12:36

Tuinhuis,

Zoals eerder geschreven heb ik het eens nagekeken op Myminfin en ook op Mypension.

'Myminfin:'

Hier valt 'geen enkele gele knop' te bespeuren. Rechtsboven een afbeelding van 2 schakels van een ketting. Bij het aanklikken van deze opent zich een lijst met allerhande doorverwijzingen zoals o.a. naar de e-box.
Klikt men nu op e-box dan wordt men doorverwezen naar de website van de e-box zoals ik al eerder aangegeven heb in mijn bericht van 31.01.2020 23.08 hr.

Verder kan ik u hierin niet meer helpen en blijft contactname met deze dienst nog als enige oplossing over.

tuinhuis
Lid geworden op: 01 feb 2015, 09:24
Locatie: leuven

02 feb 2020, 08:49

@diksy en alle anderen,

alvast bedankt voor jullie advies