PICASA - foto's binnenbrengen

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

04 dec 2013, 18:20

Beste,

Wanneer men Picasa installeert vraagt deze met een 1ste scherm van waar hij de foto's moet binnenbrengen :
1. de volledige PC. = niet te gebruiken !!!
2. Mijn Documenten - Mijn afbeeldingen - enz...

Is er een mogelijkheid om ENKEL en ALLEEN "Mijn Afbeeldingen" aan te duiden OP VOORHAND. Want wanneer hij reeds bezig is alle foto's binnen te brengen , dan pas kan men in Extra naar het Mappenbeheer om aan te duiden wat hij WEL mag binnen brengen.

Want nu brengt hij ook alle foto's uit :
* Mijn Documenten binnen die opgeslagen zijn in talrijke documenten.
* Niet alleen JPG's maar ook mts en dergelijke uit andere foto-opslagen.
En men is dan ook een zeer lange tijde bezig met deze te verwijderen uit Picasa.
En dat zijn er ook zeer talrijke die onnodige in Picasa moeten staan.

Flamingo 8O
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 dec 2013, 18:34

In extra - mappenbeheer
Afbeelding
en daar kies je wat er moet "gescand" worden.

Noteer dat, als je een map uit Picasa verwijdert, de foto's niet van jouw HD verwijderd worden.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

04 dec 2013, 19:30

Beste Danny,

Dank voor uw antwoord.
Dat heb ik ook ontdekt.

Maar ik bedoel, wanneer men Picasa installeert en opent, dan vraagt men van waar men de foto's moet binnen brengen en men heeft maar 2 mogelijkheden.

Het is pas wanneer men heeft aangeduid welke van de 2 U wilt, dat het programma zich opent en men aan EXTRA kan om hetgeen U meldt in te stellen.

Maar ondertussen is het binnen brengen van alle foto's gestart en niet meer te stoppen.

Zo ben ik 2 uren bezig geweest met het verwijderen van al die ongewenste foto's - die niet staan in MIJN AFBEELDINGEN, maar in allerlei documenten en andere opslagplaatsen.

En dat vindt ik zeer "ambetant".

Ik had de laatste 4 maanden het ongeluk van 2 crashes te hebben. Heb ondertussen dus 2 maal alles moeten herinstellen en dus ook Picasa, met alle narigheden erbij.

Flamingo
8O
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 dec 2013, 19:48

Ik gebruik Picasa reeds meerdere jaren, ik weet dus niet meer wat er toen gevraagd werd bij de installatie.

Als die eerste installatie een zekere tijd in beslag neemt, dan is dit toch maar de eerste keer.

Noteer nogmaals dat in de ganse Picasa map geen enkele foto te vinden is, enkel maar waar deze foto's te vinden zijn op uw HD.

Ik heb hier, als voorbeeld, enkele mappen laten verwijderen uit mijn voorgaand screenshot
Afbeelding
Die mappen zijn niet van jouw HD verwijderd, enkel zal Picasa zich daar niet meer gaan moeien.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender