Systeemcamera

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

battaille
Lid geworden op: 04 feb 2004, 17:11
Locatie: Kortrijk

15 dec 2015, 11:58

Beste mensen, jaren gelden hebben jullie me zeer veel geholpen met mijn hobby filmen, nu wil ik terug mijn hobby hernemen daar ik, gezien mijn leeftijd, veel tijd heb, en hoop via jullie een objectief antwoord te krijgen op mijn vraag.
Ik wil me een systeemcamera aanschaffen (voor foto's) na veel onderzoek en lezen op het internet ben ik bij 2 modellen uitgekomen dieme voor mij geschikt leken,maar, bij navraag over deze toestellen in enkele verschillende winkels geraak ik er niet meer aan uit.
Het gaat over de twee volgende toestellen: de Sony Alpha 6000 en de Fudji XT10, nu zou ik graag jullie oordeel willen, ik verlang van een fototoestel dat het snel reageert, mooie scherpe foto's van meestal landschappen, ik moet bekennen dat ik meestal Automatisch gebruik, een verkoper zei me dat de sony minder ingewikkeld is dan de Fudji die dan minder mooie foto's zou nemen op de automatische stand, is daar iets van aan??? Want uit ervaring weet ik dat verkopers niet altijd objectizf zijn.
Graag jullie mening, en bedankt voor het antwoord.
MVg Marie-Jeanne

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

15 dec 2015, 18:13

Zoek op youtube "Sony A6000 vs Fuji XT10" en u zal wijzer worden.

Als u "meestal landschappen" trekt, waarom moet het toestel dan snel reageren?
Ondank is 's werelds loon

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

15 dec 2015, 18:17

Ook Google zal u wijzer maken met de zoekopdracht die ik hierboven aanhaalde.

Bijvoorbeeld:

http://improvephotography.com/34938/son ... fuji-xt10/

Het zijn beide prachtcamera's.
Welke keuze u ook maakt, ik denk dat u tevreden zal zijn.
Ondank is 's werelds loon

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

15 dec 2015, 21:00

Ik sluit me bij maior domus aan

Prachttoestellen!, zonde om daar op auto mee te fotograferen.

battaille
Lid geworden op: 04 feb 2004, 17:11
Locatie: Kortrijk

16 dec 2015, 09:02

Beste bedankt voor jullie antwoord, enik ben akkoord met jullie dat foto's in automatische stand een beetje "flauw" is, maar ik heb nooit een cursus fotographie gevolgd, en ik denk altijd tegen dat ik die instellingen gedaan heb is mijn onderwerp "gaan vliegen" maar misschien moet ik toch eens een cursus volgen en inzien dat ik verkeerd ben..... Alvast bedankt, en ik wens jullie mooie feestdagen en een gelukkig 2016 met veel fotoplezier.
MVG. marie-Jeanne

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

17 dec 2015, 04:02

battaille, ge kunt ook voor de tussenoplossing kiezen, halfautomatisch.
Tis te zeggen met sluitertijdvoorkeuze of met diafragmavoorkeuze.
Ge kiest dan op voorhand zelf sluitertijd of diafragma, de camera doet vliegensvlug de rest terwijl ge fotografeert.
Uw onderwerp zal niet gaan vliegen zijn.
In het slechtste geval (als ge een heel foute instelling neemt) zal uw onderwerp over- of onderbelicht zijn, of onscherp door beweging.

Ik fotografeer ook vrijwel altijd halfautomatisch.
Ondank is 's werelds loon