Pek en veren!

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

LievenL
Lid geworden op: 20 nov 2019, 14:21
Locatie: Server X

29 nov 2019, 12:22

E.T. schreef:
29 nov 2019, 12:14
Beste Lieven L wat mij nieuwsgierig maakt is waarom jij een opmerking maakt aan Michel N
Jullie gebruiken toch een zelfde manier van opbouwen van je nicknaam?
Of bedoelde je dat zijn bijdragen een beetje meisjesachtig was?
Humor, maar ja, het is niet iedereen gegund.

alloo
Lid geworden op: 14 jul 2006, 21:23
Locatie: mol

29 nov 2019, 17:51

Nicolay schreef:
29 nov 2019, 00:55
Beenhouwer Jef Janssens uit Mol-Rauw, de koning van de streekproducten, levert ook prima pensen.
Misschien voor wie in die buurt woont?
Ik ben ook van Mol,en heb er ook al gegeten, maar zijn zeker niet de beste,heb er ooit al veel beteren gegeten.Maar ja ,smaken verschillen.

groetjes Fons

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

02 dec 2019, 10:06

Beuling of bloedworst, toen ik 19 jaar was werkte ik een een grote beenhouwerij die alles zelf maakte, de patron wert ernstig ziek, ik had daar als 19 jarige met madam het voor het zeggen, ik was veel te jong voor deze zaak over tenemen, maar er kwam iemand om dit over te nemen een 28 jarige maar kende niks van de stiel ik heb hem bijna alles geleerd en zeker bloedworst maken en wij verkochten toen een paar honderd kg.

Nu een paar maanden geleden in de krant dat deze stopte meer dan 70 jaar en zei in de krant dat ze van ver nog steeds om bloedworsten kwam, bloedworsten die ik hem geleerd heeft om deze te maken, dit recept van toen ik 14 a 15 jaar was staat nu nog op mijn website, dit vond ik toen en nu nog één van de beste recepten voor bloedworst, veel ajuin en zeer weinig vet, geen afal in verwerken enkel brood, ajuin vet en varkensbloed in de ideale verhoudingen .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

02 dec 2019, 10:51

Daar moogt ge inderdaad HEEL ERG FIER op zijn en ook eens in de krant komen.
Ik heb hier al gezegd zoals vroeger zal het nooit meer zijn. En o.a. dit bedoel ik dus.
Gr.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

02 dec 2019, 15:49

doggy schreef:
02 dec 2019, 10:51
Daar moogt ge inderdaad HEEL ERG FIER op zijn en ook eens in de krant komen.
Ik heb hier al gezegd zoals vroeger zal het nooit meer zijn. En o.a. dit bedoel ik dus.
Gr.
Ik heb dit artikel opgeslagen, die winkel zag er nog identiek uit als in 1964
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

04 dec 2019, 01:11

Eigenlijk niet ter zake maar ik herinner me zeer goed de lekkere zwarte pens die ik telkens gratis van Frans de beenhouwer kreeg als ik, als snotneus, door mijn moeder naar de beenhouwer gestuurd werd. Natuurlijk was die telkens op vooraleer ik terug thuis kwam.