Reis La Palma

Wie samen kan reizen, kan ook samen leven (Simon Carmiggelt)

valeriaan
Lid geworden op: 26 jul 2013, 12:41
Locatie: Itterbeek

04 jun 2020, 15:34

Begin januari hadden wij een reis geboekt met Tui naar La Palma (Canarische Eilanden). Door de corona crisis lagen alle reisplannen stil tot 15 juni. Alhoewel Tui gisteren hun plannen voor het veilig vliegverkeer en de aanpassing in de hotels voorstelde zijn mijn man en ik nu minder enthousiast om nog te vertrekken. Wij zijn beiden risico patiënten. We hadden gehoopt een voucher te krijgen zodat we volgend jaar, indien er een vaccin is, in de zomer zouden kunnen gaan. Wij trekken er immers zelf graag op uit. Volgens Tui gebeuren de uitstapjes nu in mini busjes. Tevens moeten we vanaf we in de luchthaven komen al getest worden en een mondmasker dragen tot in La Palma en bij terugkeer naar België terug getest worden. Ik stel mij ook vragen over de hygiëne in de zwembaden en zee en de ligstoelen. Kan men daar ook het virus niet oplopen? Ik beschik wel over een platinum annuleringsverzekering maar deze geldt niet voor epidemieën. Alle advies welkom.

polux
Lid geworden op: 19 okt 2005, 20:37
Locatie: ASSE

04 jun 2020, 20:20

Hebben jullie dan van TUI geen "Corona Voucher" gekregen ?

" Je had een vakantie geboekt bij TUI.

Zoals wij je eerder al hadden laten weten, waren wij in verband met het coronavirus genoodzaakt je reis te annuleren.

Ter compensatie van deze annulering ontvang je van ons deze voucher ter waarde van het door jou betaalde bedrag van je reis.

Deze voucher is één jaar geldig en kan worden gebruikt voor alle reizen uit het aanbod van de reisorganisatie TUI*.



De reis kan via www.tui.be of via je vertrouwde TUI Shop worden geboekt.
Voor eventuele vragen verwijzen we naar de Corona FAQ op TUI.be."
met twee handen kan men bergen verzetten

valeriaan
Lid geworden op: 26 jul 2013, 12:41
Locatie: Itterbeek

05 jun 2020, 08:43

We vertrekken pas op 14/7/20. Neen nog niets gekregen. Kunnen wij een voucher vragen?

An-W
Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47

05 jun 2020, 10:16

Op de site van TUI Nederland staat dat je bij TUI gebruik maken kunt van de corona-omruilgarantie .
Dat zal voor Belgie wel hetzelfde zijn .
De omruilgarantie kan ingezet worden voor een vertrek later in het zomerseizoen, het najaar of de winter of het zomerseizoen van 2021 vanaf het moment dat deze periodes boekbaar zijn.

" Wat houdt de versoepelde omruilgarantie in?
Hiermee kunt u kosteloos uw reis omboeken naar een andere datum, bestemming of ander reisgezelschap.

Omruilen mag tot 7 dagen voor vertrek*.
De omruilgarantie is geldig voor bestaande en nieuwe boekingen.
De versoepelde omruilgarantie is geldig tot en met 31 augustus 2020
De oorspronkelijk geboekte vertrekdatum dient te zijn gelegen voor 31 maart 2021
De omruilgarantie kan ingezet worden voor een vertrek later in het zomerseizoen, het najaar of de winter of het zomerseizoen van 2021 vanaf het moment dat deze periodes boekbaar zijn. "

Meer info : https://www.tui.nl/coronavirus-faq/#omboeken-annuleren

en hier : https://www.tui.nl/coronavirus-faq/
Beterschap, moed en sterkte voor wie het nodig heeft Afbeelding

polux
Lid geworden op: 19 okt 2005, 20:37
Locatie: ASSE

05 jun 2020, 11:12

Het is beter te wachten tot TUI zelf over de brug komt. Als u zelf annuleert en of wijzigt draait ge op voor de kosten. Indien TUI de vlucht annuleert krijgt ge alle voordelen zoals ik ze eerder gepost heb.

grz
met twee handen kan men bergen verzetten

valeriaan
Lid geworden op: 26 jul 2013, 12:41
Locatie: Itterbeek

05 jun 2020, 13:20

Vanaf 1 juli is Spanje terug open. Vrees dat het vertrek op 14/7 dan zal doorgaan. Heb al een bericht gestuurd naar Tui dat wij risicopatiënten zijn en we graag een voucher ontvangen om te boeken volgend jaar in augustus maar krijg geen antwoord.

An-W
Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47

05 jun 2020, 13:28

Is TUI Belgie niet gewoon telefonisch te bereiken dan ?
Een beller = sneller ......
Beterschap, moed en sterkte voor wie het nodig heeft Afbeelding

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

05 jun 2020, 16:00

valeriaan schreef:
05 jun 2020, 13:20
Vanaf 1 juli is Spanje terug open. Vrees dat het vertrek op 14/7 dan zal doorgaan. Heb al een bericht gestuurd naar Tui dat wij risicopatiënten zijn en we graag een voucher ontvangen om te boeken volgend jaar in augustus maar krijg geen antwoord.
Ik heb nochtans deze middag op het nieuws gehoord dat TUI (en andere reisorganisatoren) zich soepel gaan opstellen tegenover mensen die verkiezen hun reis uit te stellen omwille van Covid-19. Er werd ook gezegd dat ze, zeker in het begin, de vluchttijd gaan beperken tot max. 2.5-3 uren. Op die tijd geraak je niet in La Palma.

polux
Lid geworden op: 19 okt 2005, 20:37
Locatie: ASSE

05 jun 2020, 16:54

het is duidelijk op de site van TUI uitgelegd. https://www.tui.be/nl/coronavirus#Na
met twee handen kan men bergen verzetten

valeriaan
Lid geworden op: 26 jul 2013, 12:41
Locatie: Itterbeek

10 jun 2020, 18:06

Is opgelost. We krijgen een corona voucher.

pipa
Lid geworden op: 31 dec 2003, 18:44
Locatie: Aan de oude Maas

10 jun 2020, 18:43

Beste,mocht je een annulatieverzekering hebben afgesloten,dan kan je ook de reeds betaalde premie terug vorderen. Dit gewoon ter info.
Don't dream your life-Live your dreams.

valeriaan
Lid geworden op: 26 jul 2013, 12:41
Locatie: Itterbeek

15 jun 2020, 08:46

Verlies je dan het bedrag van de annulatieverzekering niet?