Rusthuisbewoner gepluimd?

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

littlestarr
Lid geworden op: 20 mar 2021, 08:52

09 sep 2022, 14:45

Hoi iedereen,
Kan in 2022 de eigendom verkocht worden van persoon die uit haar huis is geplaatst, nog wel bij haar verstand is, zonder haar handtekening te moeten zetten? Opdracht gegeven door rusthuis en vrederechter en gemachtigde opzichter beweert dat hij alleen opdracht uitgevoerd heeft? Gemeentebestuur heeft plannen goedgekeurd, allemaal in stilte. Het gaat hier over 7 bouwgronden, vrijstaande woningen, opgekocht door "kenne" die over informatie beschikte over die gronden. Nergens heeft er te koop gestaan, niemand was op de hoogte, geen buren noch familie. Ik geraak zeer moeilijk als familielid aan voor mij nodige informatie. Twee bouwheren hebben een prijs geboden, hoe komen zij aan die informatie? Met de vrederechter kan je niet afspreken, de de gemachtigde opzichter schermt met privacywetgeving en nu moet ik mij als vertrouwenspersoon laten registreren. Maar over de gang van zaken stel ik mij toch vragen, die ik alleen van de betrokkenen kan krijgen.
Ik heb geen interesse in de erfenis, maar mijn gevoel van rechtvaardigheid is zwaar beschadigd. Hopelijk kan ik het geld dat er nog is, laten schenken aan een goed doel.
Bedankt

littlestarr
Lid geworden op: 20 mar 2021, 08:52

30 sep 2022, 17:44

Voor wie het aanbelangt ...
Ja, men kan in volle covid-periode familieleden de toegang ontzeggen, weigeren om ze bewindvoerder te laten zijn, snel een verkoop organiseren en een verkaveling goedkeuren. Dat allemaal op zeer korte tijd. Ach, "ze" hebben in het belang van de rusthuisbewoner gehandeld. Dat mensje is elk persoonlijk bezit kwijt, zij, die haar hele leven angstvallig ieder papiertje bijhield, niets kon missen en niemand vertrouwde. Het kan verkeren zei Bredero. Als ik mijn verhaal aan vrienden vertel hebben ze allemaal weet van zulke gevallen. We praten hier over meer dan 800 000 euro en na de grote verkaveling misschien nog veel meer.
Groetjes.