Dit gebeurt als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

22 mei 2024, 11:12

Wie zou er hier bewust tegen zijn eigen belangen gaan stemmen ?
Diegenen die voor bv. de NVA zouden stemmen en die een klein pensioen of inkomen hebben, ouder zijn met al dan niet gezondheidsproblemen, werkloos zijn, een 1 ouder gezin vormt, alleenstaand is etc...het volstaat om te kunnen lezen om dan te begrijpen dat ze dan bewust tegen hun eigen belangen stemmen. De NVA gaat alle problemen oplossen door hoofdzakelijk te besparen in die sectoren waren voornoemde groepen mensen mee te maken hebben. Die partij wil o.a.de uitkeringen voor werklozen en leefloners afremmen; de grootste maatregel is het verlagen van de groeinorm van de gezondheidszorg. Het is bij uitstek de partij die naar beneden trapt en buigt naar boven.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 22 mei 2024, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2024, 11:18

Zij die zo naïef zijn en denken de wereld te kunnen transformeren naar een tweede Hof van Eden.
Vakbonden doen alleen dat: het eigenbelang van de leden vooropstellen. Dat leidt een tijd later vaak tot grotere problemen wanneer het bedrijf wordt gesloten omwille van bv. te hoge loonkosten.

Voor de leden is het altijd gemakkelijk om de verantwoordelijkheid af te schuiven op de vakbondsleiding. De leden moeten niet nadenken over consequenties. Maar degenen die leiden moeten dat wel. Zowel in de vakbond als in de regering, maar in beide organisaties doet men wel eens alsof er geen verantwoordelijkheid op hen rust.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

29 mei 2024, 22:52

Iedereen, een familielid of fan van de partij steekt weer flyers in de bus, bb valt er iets te rapen in de politiek.
En die van Jehova waren ook hunne toer aan't doen.
Alle problemen worden weer netjes verpakt. BDW kreeg weer slaag van Magnette. Ge kunt gene enkele meer vertrouwen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

30 mei 2024, 11:21

image.png
image.png (508.24 KiB) 264 keer bekeken
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

30 mei 2024, 14:31

Mr wil wel praten over Vlaamse eisen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

30 mei 2024, 15:23

WAAR zou België dan passen binnen Europa?

Ooit droomden sommigen in Wallonië om bij Frankrijk aan te hechten.
Maar in Frankrijk zag de overheid, dat totaal NIET zitten.

Ps.: Misschien zou heel België zoiets als "Baarle-Hertog & Baarle Nassau" moeten creëren!?

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

31 mei 2024, 19:10

In het toekomstig onafhankelijk Vlaanderen zal men meer en meer Arabisch spreken in plaats van Frans waar moet men zijn om Arabisch te leren praten want ik wil me al voorbereiden op een onafhankelijk Vlaanderen
In Vlaanderen zijn er veel mensen die Arabisch spreken, het is dus daarom ook vanzelfsprekend dat er steeds meer bedrijven vraag hebben naar werknemers die zowel Nederlands als Arabisch perfect kunnen spreken! Het is echter zo dat er niet veel mensen in Vlaanderen de taal willen leren spreken.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 mei 2024, 22:25

Er wordt van elke vreemdeling hier gevraagd Nederlands te leren.
Wij moeten ons niet aanpassen, :evil:
Dat is nu juist ons probleem
Mijn kleinzoon studeert master financiën en zijn eindwerk moet hij in vier talen uitleggen
Projekt 180 blz Nederlands
Wil hij bij de top behoren moet hij bij de UA een extra master "Fincial Manager" volgen in het Engels

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

31 mei 2024, 22:50

Engels is momenteel nog de vervanger van het Latijn als wereldta :idea: al, maar op termijn is het wellicht beter om, behalve Engels, geen Arabisch, maar Chinees te leren. :idea:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 jun 2024, 09:45

socrates schreef:
31 mei 2024, 22:50
Engels is momenteel nog de vervanger van het Latijn als wereldtaal :idea: , maar op termijn is het wellicht beter om, behalve Engels, geen Arabisch, maar Chinees te leren. :idea:
Van het Latijn naar het Engels? Zonder iets ertussen??? 8O

Chinees leren, dat zou ik niet doen. De Chinezen passen zich aan aan het Engels. Daarom geven ze hun auto's Engelse merknamen zoals BYD - Build Your Dreams - en Aiways , Link&Co, Chery, Great Wall enz.

Omgekeerd gebeurt het ook: westerse bedrijven hebben in China vaak andere namen.
Dat is het gevolg van een kapitalistische bedrijfscultuur: de klant op de eerste plaats.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

01 jun 2024, 10:21

Wil. schreef:
01 jun 2024, 09:45
socrates schreef:
31 mei 2024, 22:50

Van het Latijn naar het Engels? Zonder iets ertussen??? 8O
Omdat het Engels nu de "Lingua Franca" is wat eerder het Latijn was. :idea:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 jun 2024, 10:35

Het Latijn was voor de wetenschappen en de religie de taal van de intellectuelen. Maar voor handel was het dat niet. En ook in ruimte was het niet dé heersende taal: de Arabieren gebruikten het Latijn niet. Dat deden ook de Chinezen en Indiërs niet.
Er bestonden meerdere linguae francae op verschillende plaatsen en tijden.

In de huidige wereld kun je Engels wel de lingua franca noemen, zowel voor wetenschap als voor zaken en voor cultuuruitwisseling.


Om weer bij het onderwerp te komen: in belgenland gold zeker van 1830 tot 1950 het Frans als dominante taal onder de leidinggevende klasse. Daarin is in overgrote mate verandering gekomen zodat we nu met twee bijna gelijkwaardige talen te maken hebben zonder dat we een lingua franca moeten gebruiken.
Toch blijft het nodig om in de rand rond Brussel de nog steeds groeiende invloed van het Frans af te stoppen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

01 jun 2024, 15:17

Als ik bij de Apotheker iets - op doktersvoorschrift - heb gekocht,
blijft het zoeken met een vergrootglas naar NEDERLANDS.

Misschien is "de TOREN van Babel" een realiteit (geworden) :!: :?:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 jun 2024, 16:37

Alle bijsluiters zijn 3-talig en alles even ... klein.

TIP
op "t internet is elke bijsluiter gemakkelijk te vinden en van het scherm te lezen.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

02 jun 2024, 10:04

Waarom niet in het Arabisch in een onafhankelijk Vlaanderen zullen wij de macht overnemen samen met het Vlaamse blok