Eisen van de N-VA

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

30 jan 2020, 12:00

DelaVega schreef:
30 jan 2020, 11:03
Wil. schreef:
30 jan 2020, 10:28
Afbeelding
Voor veel zieken en armen is dit reeds aan de gang. Op verschillende onlineplaatsen lees ik aangrijpende verhalen van mensen die op zoek zijn naar recht, doordat ze bijvoorbeeld door hun ziekenfonds/RIZIV uitgeschreven werden, terwijl ze meerdere ernstige gezondheidsproblemen hebben en dus niet in staat zijn om opnieuw in het arbeidscircuit opgenomen te worden. Bloedstollende verhalen over onbetamelijke zaken die daar inbreuk op maken in de ruimste zin des woords. Dat hebben we te danken aan het beleid van de N-VA.
Stuur eens een link naar die "bloedstollende verhalen waar de NV-A de schuld van is"
De zon is gratis voor iedereen

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

30 jan 2020, 12:07

Na het doorslikken van de gesprekken tussen Dela Vega en Fred 1950, slaat de schrik me om het hart. 8O
De "Plagen van Egypte" ?, de bom op Hiroshima ? Peulschillen.... BDW komt op ons af !!! Vergeleken met hem was Attilla De Hun een koorknaap.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

30 jan 2020, 12:52

figaretto schreef:
30 jan 2020, 12:07
Na het doorslikken van de gesprekken tussen Dela Vega en Fred 1950, slaat de schrik me om het hart. 8O
De "Plagen van Egypte" ?, de bom op Hiroshima ? Peulschillen.... BDW komt op ons af !!! Vergeleken met hem was Attilla De Hun een koorknaap.
Ik krijg nachtmerries met De Wever als hoofdpersonage. :lol: Attilla De Hun heb ik niet zo goed gekend, jij wel ? :mrgreen:

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

30 jan 2020, 13:47

Idefix schreef:
30 jan 2020, 12:00
DelaVega schreef:
30 jan 2020, 11:03
Wil. schreef:
30 jan 2020, 10:28
Afbeelding
Voor veel zieken en armen is dit reeds aan de gang. Op verschillende onlineplaatsen lees ik aangrijpende verhalen van mensen die op zoek zijn naar recht, doordat ze bijvoorbeeld door hun ziekenfonds/RIZIV uitgeschreven werden, terwijl ze meerdere ernstige gezondheidsproblemen hebben en dus niet in staat zijn om opnieuw in het arbeidscircuit opgenomen te worden. Bloedstollende verhalen over onbetamelijke zaken die daar inbreuk op maken in de ruimste zin des woords. Dat hebben we te danken aan het beleid van de N-VA.
Stuur eens een link naar die "bloedstollende verhalen waar de NV-A de schuld van is"

Waarom? Om te reageren met onbetamelijke en domme opmerkingen ten aanzien van die mensen?

Wie een beetje geïnteresseerd en bekommert is in het leed van een ander, vindt deze plaatsen wel.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
Ice

30 jan 2020, 14:04

Wil. schreef:
30 jan 2020, 11:20
In bijna alle andere landen kunnen mensen langer aan de slag blijven. Om één of andere duistere reden kan dat in dit land niet. Snap ik niet. 8O
Zijn in die landen ook onvrijwillig langdurig werkloze werknemers, die niet meer aan de bak geraken, inbegrepen?
Zijn in die landen werknemers door werkgevers ook al afgeschreven op 45-jarige leeftijd?
Worden in die landen ook zieken tot zelfs kánkerpatiënten aan het werk gejaagd of worden ze ook gechanteerd door hun middelen van bestaan te ontnemen als ze te ziek zijn om nog te kunnen werken?
Of zijn het in die landen enkel de gezonde, jonge werkkrachten en actieve bevolking die langer moet werken? :roll:

Als je een vergelijking maakt, dien je álle relevante elementen mee te nemen? :mrgreen:

Idefix heeft misschien geen sociaal contact met mensen die in miserie zitten?
Als je je ogen sluit, dan zie je ook niks... :twisted:
Ice

30 jan 2020, 14:16

DelaVega schreef:
30 jan 2020, 13:47
Idefix schreef:
30 jan 2020, 12:00
Stuur eens een link naar die "bloedstollende verhalen waar de NV-A de schuld van is"
Waarom? Om te reageren met onbetamelijke en domme opmerkingen ten aanzien van die mensen?

Wie een beetje geïnteresseerd en bekommert is in het leed van een ander, vindt deze plaatsen wel.
Nee, DelaVega, je weet toch hoe dat gaat: nog eens lekker schoppen naar wie op de grond ligt....dat is tegenwoordig schering en inslag: wijzen naar het slachtoffer (armen) voor de misdrijven van de dader.(nva)
Door "eigen schuld, dikke bult" de mensen in armoede, door de schuld van nva, in de schoenen te kunnen schuiven.
Het vlaamse klootjesvolk is niet geïnteresseerd in het leed van anderen, en zéker niet het leed van eigen volk want zij vinden dat ze de armoede, veroorzaakt door nva/politiek, aan zichzelf te wijten hebben. :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jan 2020, 14:22

Ice schreef:
30 jan 2020, 14:04
Wil. schreef:
30 jan 2020, 11:20
In bijna alle andere landen kunnen mensen langer aan de slag blijven. Om één of andere duistere reden kan dat in dit land niet. Snap ik niet. 8O
Afbeelding
Zijn in die landen ook onvrijwillig langdurig werkloze werknemers, die niet meer aan de bak geraken, inbegrepen?
Zijn in die landen werknemers door werkgevers ook al afgeschreven op 45-jarige leeftijd?
Worden in die landen ook zieken tot zelfs kánkerpatiënten aan het werk gejaagd of worden ze ook gechanteerd door hun middelen van bestaan te ontnemen als ze te ziek zijn om nog te kunnen werken?
Of zijn het in die landen enkel de gezonde, jonge werkkrachten en actieve bevolking die langer moet werken? :roll:

Als je een vergelijking maakt, dien je álle relevante elementen mee te nemen? :mrgreen:
De Oeso kijkt na op welke leeftijd de mensen gemiddeld uitstappen. Meer niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

30 jan 2020, 14:33

@Wil, dan geeft dat een vertekenend beeld en ongeschikt als referentie en zeker als vergelijking.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

30 jan 2020, 14:47

Wil. schreef:
30 jan 2020, 14:22
Ice schreef:
30 jan 2020, 14:04
Wil. schreef:
30 jan 2020, 11:20
In bijna alle andere landen kunnen mensen langer aan de slag blijven. Om één of andere duistere reden kan dat in dit land niet. Snap ik niet. 8O
Afbeelding
Zijn in die landen ook onvrijwillig langdurig werkloze werknemers, die niet meer aan de bak geraken, inbegrepen?
Zijn in die landen werknemers door werkgevers ook al afgeschreven op 45-jarige leeftijd?
Worden in die landen ook zieken tot zelfs kánkerpatiënten aan het werk gejaagd of worden ze ook gechanteerd door hun middelen van bestaan te ontnemen als ze te ziek zijn om nog te kunnen werken?
Of zijn het in die landen enkel de gezonde, jonge werkkrachten en actieve bevolking die langer moet werken? :roll:

Als je een vergelijking maakt, dien je álle relevante elementen mee te nemen? :mrgreen:
De Oeso kijkt na op welke leeftijd de mensen gemiddeld uitstappen. Meer niet.
In Nederland zijn er 10.000 55-plussers die uit het leven willen stappen via zelfdoding wegens hun miserie waarin ze zitten.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jan 2020, 14:48

Ice schreef:@Wil, dan geeft dat een vertekenend beeld en ongeschikt als referentie en zeker als vergelijking.
Waarom? In andere landen zijn de maatregelen om mensen langer aan het werk te houden misschien nog 'veel gruwelijker'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jan 2020, 14:49

DelaVega schreef:
30 jan 2020, 14:47
In Nederland zijn er 10.000 55-plussers die uit het leven willen stappen via zelfdoding wegens hun miserie waarin ze zitten.
Volgens mij had dat te maken met de barsten in hun woning en de mini-aardbevingen ten gevolge van de gaswinning.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

30 jan 2020, 15:33

Wil. schreef:
30 jan 2020, 14:48
Ice schreef:@Wil, dan geeft dat een vertekenend beeld en ongeschikt als referentie en zeker als vergelijking.
Waarom? In andere landen zijn de maatregelen om mensen langer aan het werk te houden misschien nog 'veel gruwelijker'.
Misschien? Je weet dus niet hoe het in andere landen geregeld wordt, waarom haal je dat dan aan als vergelijking om het langer werken hier daarmee te menen rechtvaardigen?
Me dunkt dat je al niet lager kunt vallen als je zelfs doodzieke mensen aan het werk wil jagen :x ...en vergeet niet dat nva het énkel heeft over Vlámingen, hé?
Zelfs niet over Bélgen en al helemaal niet over de uitheemse parasieten vanuit alle hoeken vd wereld dat allen gezonde, jonge kerels zijn.... :roll:
Wil. schreef:
30 jan 2020, 11:20
In bijna alle andere landen kunnen mensen langer aan de slag blijven. Om één of andere duistere reden kan dat in dit land niet. Snap ik niet. 8O

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

30 jan 2020, 16:01

Ga eens langs de volkscafétjes en leg je oor te luisteren.
Een hoop nietsnutten; fake zieken met bijna onmogelijk te controleren symptomen.
Van alle leeftijden.
Spreken we nog niet van de bendes vreemdelingen die uit de moskee komen op elk uur i.p.v van uit het fabriek.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jan 2020, 16:50

Ice schreef:
30 jan 2020, 15:33
Wil. schreef:
30 jan 2020, 14:48
Ice schreef:@Wil, dan geeft dat een vertekenend beeld en ongeschikt als referentie en zeker als vergelijking.
Waarom? In andere landen zijn de maatregelen om mensen langer aan het werk te houden misschien nog 'veel gruwelijker'.
Misschien? Je weet dus niet hoe het in andere landen geregeld wordt, waarom haal je dat dan aan als vergelijking om het langer werken hier daarmee te menen rechtvaardigen?
Ik doe dat omdat jij - hoewel je geen studie daaromtrent hebt gedaan, of vergis ik me? - kwam suggereren dat kankerpatiënten uit hun ziekenbed worden gejaagd om in barre omstandigheden terug onder de knoet van de meedogenloze baas te worden uitgebuit.

Dat is dus niet het geval. Er wordt behoorlijk misbruik gemaakt van de ziekteverzekering. Hoe weet ik dat? Omdat er plots meer 'langdurig zieken' opduiken wanneer de datum van pensionering verschuift. Daar wordt een mens niet op slag ziek van, maar gezien onze lakse wetgeving zien sommigen daarin een middel om toch te ontsnappen aan dat onmenselijke regime.

De Oeso maakt vergelijkende tabellen op en geloof me dat die mensen weten hoe dat moet gebeuren. Het is basiskennis van statistisch onderzoek om de gegevens zoveel mogelijk gelijk te schakelen. Daarom zijn die gegevens wel degelijk richtinggevend. In dit land stapt men vroeg uit het werkcircuit maar de tendens is aan het veranderen. We zijn al opgeschoven in die rangschikking.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 jan 2020, 19:09

Wil. schreef:
30 jan 2020, 16:50

Ik doe dat omdat jij - hoewel je geen studie daaromtrent hebt gedaan, of vergis ik me? - kwam suggereren dat kankerpatiënten uit hun ziekenbed worden gejaagd om in barre omstandigheden terug onder de knoet van de meedogenloze baas te worden uitgebuit.

Een kankerpatiënt aanwerven wordt goedkoper

De Vlaamse ondersteuningspremie (VOP) bestaat vandaag al voor wie iemand tewerkstelt met een permanente handicap. 12.000 mensen zijn zo aan de slag. "Maar nu breiden we die premie uit naar mensen die door hun ziekte tijdelijk minder presteren", aldus Muyters (N-VA). En dat geldt niet alleen voor kankerpatiënten, maar ook voor wie een zwaar hersenletsel oploopt na een ongeval, of op een wachtlijst staat voor een transplantatie.

https://www.demorgen.be/nieuws/een-kank ... ~bb821d69/