Regeringsonderhandelingen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

27 jul 2019, 08:52

Het pensioen systeem in België nu is niet meer dan een piramidespel.
De pensioenkas werd in het verleden deskundig leeg geplunderd door CD&V en de sossen.
dejules

27 jul 2019, 08:56

Deschutter schreef:
27 jul 2019, 08:37


En de vraag, wie nu in het verleden nagelaten heeft reserves aan te leggen, komt rijkelijk laat.
De actieven zouden zogenaamd afdragen voor de niet-actieven, maar...
Alleen actieven uit de privésector dragen bij maar die maken maar een heel klein percentage uit.
Men begrijpt nog steeds niet wat het begrip "netto-ontvanger" betekent!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 jul 2019, 09:21

Je bent ongeletterd op dat vlak.

Pakjessleper, blijf bij je doosjes.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

27 jul 2019, 09:35

Wil. schreef:
27 jul 2019, 09:21
Je bent ongeletterd op dat vlak.

Pakjessleper, blijf bij je doosjes.
Indien U wiskundig kunt bewijzen dat netto-ontvangers meer geld in de staatskas steken dan ze er uithalen dan krijgt U de Nobelprijs voor economie. Wij kunnen dan ook een rectificatie aanvragen betreffende onze staatsschuld want die moet dan positief herzien worden wegens grove miscalculaties.
Daarna geven wij alle werklozen een statutair ambtenarenstatuut en de werkzaamheidsgraad is 100%.
De sociale zekerheidskassen puilen uit en binnen de 10 jaar zijn we schuldenvrij.
U bent rijp om N-VA-minister te worden.
Laatst gewijzigd door dejules op 27 jul 2019, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 jul 2019, 09:42

https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiede ... elgi%C3%AB

Ganse waslijst wat er in al die jaren is veranderd .

En wat hebben ze bereikt :?:

Over gans de lijn hebben ze allemaal gefaald in al de jaren , meer kun je daar niet aan toevoegen .
En hebben nooit conclusie getrokken .Als er problemen waren .
Zij beheren het geld wat ieder van ons afdraagt , en daar stopt het dan .
En uiteraard wie de laatste aan dek staat die krijgt de volle laag .
Want ze hebben ook niet waargemaakt ( Kracht voor verandering en we gaan moeten inleveren )
Als je bespaart en nog eens bespaart en je merkt er niks van ? en er komen maar altijd schulden bij ( Wat is de betekenis ervan ) gefaald !!
En ze leren nog niet bij , want ze jagen de burgers nog op kosten wat iedere dag zonder regering kost ons land veel geld , ook voor de economie .
Als je om u land geeft en burgers dan vecht je ervoor . Laten liever aanslepen zoals nu .
Wat hebben we dan bijgeleerd ( dat de postjes en poen voorrang krijgen zo simpel is het )
En wat gaat de volgende regering doen die nog in de maak is , die gaat het ook niet beter doen, als je met zo schuldenberg wordt opgezadeld . Als aan mij zou liggen zou zeggen kuist jullie vuile was zelf op die je hebt achtergelaten kort maar krachtig .

Wat zou er gebeuren dat ieder van ons zou staken met betalen en de bedrijven , en geld afhalen van de banken . Is gemakkelijk sier maken met een ander zijn geld .Bij de regering .
Wij moeten ook zien dat we iedereen betalen . En ons budget beheren .
Laatst gewijzigd door gast43 op 27 jul 2019, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 jul 2019, 09:53

dejules schreef:
27 jul 2019, 09:35
Wil. schreef:
27 jul 2019, 09:21
Je bent ongeletterd op dat vlak.

Pakjessleper, blijf bij je doosjes.
Indien U wiskundig kunt bewijzen dat netto-ontvangers meer geld in de staatskas steken dan ze er uithalen dan krijgt U de Nobelprijs voor economie.
Een belastingcontroleur kost bv. 4000 euro per maand aan de overheid. Wanneer hij 4001 euro per maand kan naar de staatskist laten vloeien, dan brengt hij meer op dan hij kost.
In werkelijkheid halen de mensen van de belastingen en hun collega's van de SZ meer dan 200 miljard euro per jaar binnen. Hun kostprijs is slechts een fractie daarvan.

Voor dit soort elementaire bewijsvoering hoef ik geen Nobelprijs. :roll: :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 jul 2019, 09:59

Wil ,

Die betalen hun eigen belastingcontroleurs !! kassa kassa zeggen die mannen
Alleen niet bij de regeringleiders :wink: dan worden ze op matje geroepen :lol:

Wil
Voor dit soort elementaire bewijsvoering hoef ik geen Nobelprijs
Is er feestje in aantocht Wil
Laatst gewijzigd door gast43 op 27 jul 2019, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

27 jul 2019, 10:01

Wil. schreef:
27 jul 2019, 09:53

Een belastingcontroleur kost bv. 4000 euro per maand aan de overheid.
Omdat U uit de leegloperij komt kunt U niet analytisch denken.
U kijkt enkel naar 1 kost maar vergeet alle andere kosten.
Die man zit in een gebouw.
Dat gebouw moet verwarmd, verlucht, gekoeld, gepoetst, onderhouden, ... worden.
Ik neem aan dat die met een computer werkt.
Daar komen ict kosten bij.
Die verplaatst zich voor controles met een dienstvoertuig.
Die man geniet het excessief statutair leegloperspensioen.
etc etc etc

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 jul 2019, 10:07

Dejules

Dat betalen ze ook van geld dat ze binnen halen belastingcontroleurs !!
Mag blij zijn dat zo mensen bestaan , of zou er nog slechter aan toe gaan .
Man man man stopt ermee , je hebt geen inzicht in deze zaken .
Heb het jou al eens gezegd loop eens dagske mee met ambtenaren bij F.O.D.
Denk dat niet lang zal duren dat je aan de deur wordt gezet , mensen houden dat niet vol
wat je hier allemaal plaatst . Heb jij nu echt geen respect voor werkende mensen ongeacht welke job .
Je bent echt zeer vermoeiende man . Of is dat u geaardheid iedere dag de mensen op te jutten .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 jul 2019, 10:14

Doe de berekening maar eens.
Ik liet je zien dat zijn kost kleiner is dan zijn opbrengst. Die is groter en nog geen klein beetje.
Omdat U uit de leegloperij komt kunt U niet analytisch denken. U kijkt enkel naar 1 kost maar vergeet alle andere kosten.
Wel, Julleke, dát is nu precies het punt waar jij al jáááren faalt: elke schoolmeester kost in eerste instantie meer dan hij opbrengt. Wat is immers de baat die samengaat met het leren lezen van een kind van 6 of 7 jaar? Die is er niet.
Nu parafraseer ik je eigen woorden: "U kijkt enkel naar 1 kost maar vergeet alle andere baten"
Het is door het werk van die leegloper uit het eerste leerjaar dat ik mij als waardevol lid van de maatschappij heb kunnen ontplooien, dat ik mensen heb geleid en begeleid. Die mensen hebben op hun beurt weer anderen gestuurd. Daarna zijn zaken in Vlaanderen veranderd waar iedereen van kan genieten. Bijvoorbeeld bruggen die werden gebouwd, websites die werden gebouwd enz.
En dat allemaal door die leegloper uit het eerste leerjaar die alleen maar geld heeft gekost aan de maatschappij. "Want je kijkt alleen maar naar 1 kost en je vergeet alle baten die eruit voortvloeien."

Omdat je dit grote raderwerk niet snapt, stel ik geregeld dat je je bij je doosjes moet houden, pakjesman. Of is het de frustratie en jaloezie op anderen omwille van je verkeerde keuzes die je blind maakt?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 jul 2019, 10:27

En hoe zit het nu met de regeringsonderhandelingen (élk onderwerp wordt via dejules immers in no time afgeleid naar ambtenaren en hun pensioenen … :roll: )

Di Rupo verschilt binnen de partij van mening met hardliner Magnette. De PS zou moeten aan boord gaan met de MR.

De PS zou bovendien moeten samenwerken met die verdomde N-VA en ondertussen zitten die groene communisten van Ecolo en de rode communisten van de PTB in zijn nek te blazen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

27 jul 2019, 10:39

Wil. schreef:
27 jul 2019, 10:14
Daarna zijn zaken in Vlaanderen veranderd waar iedereen van kan genieten. Bijvoorbeeld bruggen die werden gebouwd, websites die werden gebouwd enz.
1/ Onze bruggen staan op instorten. Velen zijn reeds afgesloten voor het verkeer.
2/ 'Waarom moet een website van de VLAAMSE overheid 600.000 euro kosten?'
Het maken van de website moet een enorme uitdaging zijn geweest. De kostprijs bedroeg 468.000 euro, exclusief btw. De jaarlijkse hosting komt neer op 12.544 euro zonder btw, waardoor we op een totaalprijs komen van 579.211 euro, inclusief btw.

Maar de rekening was nog niet ten einde. Vorig jaar werden nog functionele aanpassingen doorgevoerd aan de Vlaio-website voor een bedrag van 107.000 euro, exclusief btw. Ik zet zulke cijfers in manuren om. Dat komt neer op zo'n negen mensen die non-stop een jaar lang aan een website werken. Ik nodig u uit de website van Vlaio te bezoeken en u af te vragen of die nu werkelijk zo spectaculair is.

Uit de bezoekerscijfers blijkt dat er 640.000 unieke bezoekers zijn geweest. Dat is snel gerekend 1 euro per bezoeker. En ja, wellicht zal dat bedrag de komende jaren per bezoeker dalen omdat de kosten zullen worden afgeschreven. Maar dan nog. Trop est trop.

Dat is geen money well spent meer. Het veelgehoorde argument is dan dat de uitgaven zijn goedgekeurd door de financieel inspecteur. Dat trek ik niet in twijfel, maar met de mentaliteit is iets grondig fout. Ook de organisatie Vlaio trek ik niet in twijfel, ze doet goed werk. Het gaat erover of het niet allemaal te veel kost. De overheid moet behoedzamer omspringen met de centen die iedere burger afdraagt, zodat wij op zijn minst het gevoel hebben dat elke euro goed is besteed. Laat ons al eens starten met een schappelijke prijs te betalen voor een schappelijke website.

https://trends.knack.be/economie/beleid ... 48187.html

U kunt niet analytisch denken.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 jul 2019, 10:51

En hoe zit het nu met de regeringsonderhandelingen (élk onderwerp wordt via dejules immers in no time afgeleid naar ambtenaren en hun pensioenen … :roll: ) , want daarover gaat het hier toch?

Di Rupo verschilt binnen de partij van mening met hardliner Magnette. De PS zou moeten aan boord gaan met de MR.

De PS zou bovendien moeten samenwerken met die verdomde N-VA en ondertussen zitten die groene communisten van Ecolo en de rode communisten van de PTB in hun nek te blazen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

27 jul 2019, 11:12

Wil. schreef:
27 jul 2019, 10:51

De PS zou bovendien moeten samenwerken met die verdomde N-VA en ondertussen zitten die groene communisten van Ecolo en de rode communisten van de PTB in hun nek te blazen.
De N-VA is federaal niet nodig.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 jul 2019, 11:30

Dejules
2/ 'Waarom moet een website van de VLAAMSE overheid 600.000 euro kosten?'

Wordt hier nog gekker met de dag .

2/ 'Waarom moet een website van de VLAAMSE overheid 600.000 euro kosten?'
Zal u daar eens concreet op antwoorden dat de burgers daar gebruik kunnen van maken!!
En wegwijs maken welke stappen dat ze kunnen ondernemen en toegankelijkheid dat ze meer kunnen gebruik maken via internet ,net zelfde met aangifte belastingen .Leergierig zijn is ook precies niet aan jou
besteed !!Kun je ook zeggen waarom hebben ze internet uitgevonden en pc enz enz .

Dat bewijst nu eens wat de leraren bijbrengen en opleiding , dat je daar ook geen respect voor opbrengt .


Kan je ook zeggen waarom heeft de stad Antwerpen 600000 euro voorgeschoten uit de stadskas
Aan apparaten voor de onderzoekers binnen speciale eenheid , om beter werk te verrichten .
Kun je ook zeggen bartje is zijn boekske te buiten gegaan :?:
Dat hebben ze ook nog niet gemeld begroting dat ze nog gelden te goed hebben :roll:
Laatst gewijzigd door gast43 op 27 jul 2019, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.