Eisen van de N-VA

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

30 jan 2020, 19:19

Wil. schreef:
30 jan 2020, 16:50
In dit land stapt men vroeg uit het werkcircuit maar de tendens is aan het veranderen. We zijn al opgeschoven in die rangschikking.
Het aantal mensen dat in ziekteverlof zit is op 15 jaar tijd VERDUBBELD.
Momenteel zitten er bijna 1.000.000 mensen met ziekte thuis waarvan bijna 430.000 die onafgebroken langer dan 1 jaar ziek zijn waarvan het grootste gedeelte 50+ is!!! Inderdaad, "we zijn opgeschoven in de rangschikking".
België heeft zijn werklozen decennia lang verstopt in de ambtenarij. Om die enorme groep te financieren heeft men werkgevers en werknemers uit de privé kapot belast. De bedrijven die (nog) niet vertrokken hebben dit gecompenseerd met een zeer hoge productiviteit. Daarom dat men spreekt over "citroen-loopbanen" in de Belgische private sector.
Wij hebben ook geen uitloopbanen zoals de Noordelijke landen. Die kunnen de laatste jaren deeltijds werken en hebben veel extra verlof. Toch ligt het ziekteverzuim onder de oudere werknemers ook daar heel hoog.

Nog iets : de ene loopbaan is de andere niet maar voor de Belgische wet zijn ze gelijk :
Een godsdienstleraar die 20u/week lesgeeft, 4 maanden verlof heeft en gelijkgestelde studiejaren heeft alsook opgespaarde ziektedagen, tbs, etc ... bouwt hetzelfde loopbaanjaar op als een werknemer uit de privé die meerdere jobs combineert en 90 u/week werkt en slechts 1 maand verlof heeft.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

30 jan 2020, 19:35

Wil. schreef:
30 jan 2020, 16:50
Ice schreef:
30 jan 2020, 15:33
Wil. schreef:
30 jan 2020, 14:48


Waarom? In andere landen zijn de maatregelen om mensen langer aan het werk te houden misschien nog 'veel gruwelijker'.
Misschien? Je weet dus niet hoe het in andere landen geregeld wordt, waarom haal je dat dan aan als vergelijking om het langer werken hier daarmee te menen rechtvaardigen?
Ik doe dat omdat jij - hoewel je geen studie daaromtrent hebt gedaan, of vergis ik me? - kwam suggereren dat kankerpatiënten uit hun ziekenbed worden gejaagd om in barre omstandigheden terug onder de knoet van de meedogenloze baas te worden uitgebuit. Dat is dus niet het geval.
Dat is dus wel het geval. Een kennis van mij met een agressieve vorm van prostaatkanker is onlangs uit het ziekenfonds uitgeschreven. Ze hebben hem geadviseerd om met vervroegd pensioen te gaan. Gelukkig heeft hij die mogelijkheid, anders kon hij zich nu laten inschrijven bij de VDAB waar men echter ook niet welkom is, aangezien dit stelsel bedoeld is voor de werkloze doch arbeidsgeschikte werknemer, terwijl hij daartoe niet meer in staat is.

Jonge ongeneeslijke zieken hebben dat geluk niet en moeten met hun belangrijke onbekwaamheden en nadelen noodgedwongen gaan werken.

Bah, die N-VA is om op te kotsen!
Laatst gewijzigd door DelaVega op 30 jan 2020, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jan 2020, 19:58

dejules schreef:
30 jan 2020, 19:19
Wil. schreef:
30 jan 2020, 16:50
In dit land stapt men vroeg uit het werkcircuit maar de tendens is aan het veranderen. We zijn al opgeschoven in die rangschikking.
Het aantal mensen dat in ziekteverlof zit is op 15 jaar tijd VERDUBBELD.
Dat zou best eens kunnen. Ineens is de volksgezondheid spectaculair achteruit gegaan, nietwaar? Of zijn er hangmatten besteld?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 jan 2020, 19:59

Wil. schreef:
30 jan 2020, 19:58

Het aantal mensen dat in ziekteverlof zit is op 15 jaar tijd VERDUBBELD.
Dat zou best eens kunnen.
U kunt het bij Eurostat navragen!
Laatst gewijzigd door dejules op 30 jan 2020, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jan 2020, 20:02

DelaVega schreef:
30 jan 2020, 19:35
Wil. schreef:
30 jan 2020, 16:50
Ice schreef:
30 jan 2020, 15:33

Misschien? Je weet dus niet hoe het in andere landen geregeld wordt, waarom haal je dat dan aan als vergelijking om het langer werken hier daarmee te menen rechtvaardigen?
Ik doe dat omdat jij - hoewel je geen studie daaromtrent hebt gedaan, of vergis ik me? - kwam suggereren dat kankerpatiënten uit hun ziekenbed worden gejaagd om in barre omstandigheden terug onder de knoet van de meedogenloze baas te worden uitgebuit. Dat is dus niet het geval.
Dat is dus wel het geval. Een kennis van mij met een agressieve vorm van prostaatkanker is onlangs uit het ziekenfonds uitgeschreven. Ze hebben hem geadviseerd om met vervroegd pensioen te gaan. Gelukkig heeft hij die mogelijkheid, anders kon hij zich nu laten inschrijven bij de VDAB waar men echter ook niet welkom is, aangezien dit stelsel bedoeld is voor de werkloze doch arbeidsgeschikte werknemer, terwijl hij daartoe niet meer in staat is.

Jonge ongeneeslijke zieken hebben dat geluk niet en moeten met hun belangrijke onbekwaamheden en nadelen noodgedwongen gaan werken.

Bah, die N-VA is om op te kotsen!
Natuurlijk kunnen mensen die van een ziekte genezen - welke dat ook moge zijn - terug aan de slag. Waarom eigenlijk niet? Voor veel mensen is hun werkkring een plek waar ze sociale contacten verwerven en uitbouwen. Ga je die mensen in quarantaine zetten misschien en ze zo opnieuw mentaal ziek maken?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 jan 2020, 20:03

Wil. schreef:
30 jan 2020, 20:02


Natuurlijk kunnen mensen die van een ziekte genezen - welke dat ook moge zijn - terug aan de slag. Waarom eigenlijk niet? Voor veel mensen is hun werkkring een plek waar ze sociale contacten verwerven en uitbouwen. Ga je die mensen in quarantaine zetten misschien en ze zo opnieuw mentaal ziek maken?
U bent op uw 50ste met vervroegd pensioen gegaan .
U moet telkens hard lachen met "Voor veel mensen is hun werkkring een plek waar ze sociale contacten verwerven en uitbouwen", toch?
dejules

30 jan 2020, 20:07

Wil. schreef:
30 jan 2020, 20:02

Natuurlijk kunnen mensen die van een ziekte genezen - welke dat ook moge zijn - terug aan de slag.
Het gaat niet over mensen die genezen zijn maar die NIET genezen zijn.
Die worden in een reïntegratiestappenplan geduwd.
Als de werkgever zegt dat hij geen aangepast werk heeft dan mag hij die mens ontslaan ZONDER OPZEGVERGOEDING.
Dankzij de N-VA, "mijn baas is VOKA".
dejules

30 jan 2020, 20:10

Wil. schreef:
30 jan 2020, 19:58

Dat zou best eens kunnen. Ineens is de volksgezondheid spectaculair achteruit gegaan, nietwaar?
Voor honderdduizenden mensen met een citroen-loopbaan in de private sector wel!
Vanaf uw 50ste begint uw lichaam zeer snel af te takelen.
U was in perfecte conditie toen U, ondanks een benoeming voor het leven, op uw 50ste vrijwillig met vervroegd pensioen ging, toch?
Laatst gewijzigd door dejules op 30 jan 2020, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jan 2020, 20:11

Mijn toestand - waarvan jij trouwens in verste verte niet op de hoogte bent - doet hier niets ter zake. Dat is een drogredenering van formaat.

Ik ken ook een geval van een zwaar zieke vrouw die toch elke dag moet gaan werken. Ze heeft morbide obesitas maar wordt toch gedwongen zich van hot naar her te verplaatsen. Walgelijk die N-VA.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

30 jan 2020, 20:26

Wil. schreef:
30 jan 2020, 20:02
DelaVega schreef:
30 jan 2020, 19:35
Wil. schreef:
30 jan 2020, 16:50

Ik doe dat omdat jij - hoewel je geen studie daaromtrent hebt gedaan, of vergis ik me? - kwam suggereren dat kankerpatiënten uit hun ziekenbed worden gejaagd om in barre omstandigheden terug onder de knoet van de meedogenloze baas te worden uitgebuit. Dat is dus niet het geval.
Dat is dus wel het geval. Een kennis van mij met een agressieve vorm van prostaatkanker is onlangs uit het ziekenfonds uitgeschreven. Ze hebben hem geadviseerd om met vervroegd pensioen te gaan. Gelukkig heeft hij die mogelijkheid, anders kon hij zich nu laten inschrijven bij de VDAB waar men echter ook niet welkom is, aangezien dit stelsel bedoeld is voor de werkloze doch arbeidsgeschikte werknemer, terwijl hij daartoe niet meer in staat is.

Jonge ongeneeslijke zieken hebben dat geluk niet en moeten met hun belangrijke onbekwaamheden en nadelen noodgedwongen gaan werken.

Bah, die N-VA is om op te kotsen!
Natuurlijk kunnen mensen die van een ziekte genezen - welke dat ook moge zijn - terug aan de slag. Waarom eigenlijk niet? Voor veel mensen is hun werkkring een plek waar ze sociale contacten verwerven en uitbouwen. Ga je die mensen in quarantaine zetten misschien en ze zo opnieuw mentaal ziek maken?

Mijn kennis is nog steeds in behandeling voor zijn kanker. Deze agressieve en destructieve behandeling (bestraling + chemo) heeft een enorme en blijvende schade veroorzaakt.

Dat hij door die ingreep een wrak is geworden, interesseert de N-VA en het ziekenfonds niet, maar het gezwel is dan toch maar mooi tijdelijk in remissie en dat is wat voor hun enkel van tel is. Bah!
Laatst gewijzigd door DelaVega op 30 jan 2020, 20:45, 4 keer totaal gewijzigd.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
dejules

30 jan 2020, 20:28

Wil. schreef:
30 jan 2020, 20:11

Ik ken ook een geval van een zwaar zieke vrouw die toch elke dag moet gaan werken. Ze heeft morbide obesitas maar wordt toch gedwongen zich van hot naar her te verplaatsen. Walgelijk die N-VA.
Afbeelding
Vertel nog eens een Marokkanenmop, blokker.
dejules

30 jan 2020, 20:30

Wil. schreef:
30 jan 2020, 14:22

De Oeso kijkt na op welke leeftijd de mensen gemiddeld uitstappen. Meer niet.
Bedrijven laten hun oudere werknemers niet meer met brugpensioen gaan maar laten ze betaald thuis zitten.
Zijn die voor de Oeso uitgestapt of werkend?
dejules

30 jan 2020, 20:34

Wil. schreef:
30 jan 2020, 14:22

Afbeelding
Uw grafiek gaat over de pensioenleeftijd.
Heeft U ook een grafiek over het aantal mensen dat ook effectief werkt tot hun pensioenleeftijd?
En ik bedoel dus niet opgespaarde ziektedagen, tbs, gelijkgestelde studiejaren, loopbaanonderbreking, ziekte, betaald thuis zitten wachtend op de pensioenleeftijd, ...
dejules

30 jan 2020, 20:39

Wil. schreef:
30 jan 2020, 20:11
Mijn toestand - waarvan jij trouwens in verste verte niet op de hoogte bent - doet hier niets ter zake.
Toch wel.
U bent op uw 50ste met vervroegd pensioen gegaan. U heeft geen recht van spreken over een topic die gaat over mensen steeds langer te laten werken voor ze met pensioen mogen gaan.
U lijkt op een zware alcoholist die lallend een toespraak houdt voor een publiek van mensen die gestopt zijn met drinken en hen aanmaant nooit meer alcohol te drinken.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

30 jan 2020, 20:41

Wil. schreef:
30 jan 2020, 20:11
Mijn toestand - waarvan jij trouwens in verste verte niet op de hoogte bent - doet hier niets ter zake. Dat is een drogredenering van formaat.

Ik ken ook een geval van een zwaar zieke vrouw die toch elke dag moet gaan werken. Ze heeft morbide obesitas maar wordt toch gedwongen zich van hot naar her te verplaatsen. Walgelijk die N-VA.
De ene persoon is de andere niet. Een gelijkwaardige lichamelijke afwijking kan een verschillende invloed hebben op de activiteiten van het dagelijks leven. En heeft niet noodzakelijk eenzelfde vermindering van arbeidsmogelijkheden of sociale nadeel tot gevolg.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.