Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

18 mei 2020, 12:20

Zo zot als een achterdeur..... méér kan ik het niet noemen.

De Block wil werkzoekenden gratis omscholen tot verplegers

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/de ... ~adc268ff/

Ik zie het al gebeuren..... een daklegger omscholen tot verpleger....... 8O :roll:

In gelijk welk beroep heb je:
- Ten eerste de kennis nodig
- En ten tweede de ervaring.

Een daklegger die een pan breekt tijdens zijn werkzaamheden, daar zal niemand over wakker liggen.

Als verpleger ben je wel bezig met mensenlevens, en als diezelfde persoon flaters gaat begaan heb je een heel ander resultaat.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 mei 2020, 12:47

Charlie Maru schreef:
18 mei 2020, 12:20
Zo zot als een achterdeur..... méér kan ik het niet noemen.

De Block wil werkzoekenden gratis omscholen tot verplegers

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/de ... ~adc268ff/

Ik zie het al gebeuren..... een daklegger omscholen tot verpleger....... 8O :roll:

In gelijk welk beroep heb je:
- Ten eerste de kennis nodig
- En ten tweede de ervaring.

Een daklegger die een pan breekt tijdens zijn werkzaamheden, daar zal niemand over wakker liggen.

Als verpleger ben je wel bezig met mensenlevens, en als diezelfde persoon flaters gaat begaan heb je een heel ander resultaat.
Poetsvrouwen en anderen met een lagere begaafdheid konden mits opleiding "verzorgende" in WZC's worden. Het resultaat is/was duidelijk : een moordpartij in sommige WZC's ....

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 mei 2020, 12:50

Het gaat hier waarschijnlijk over HBO5 het graduaat. Duur 3 jaar.
Met behoud van uitkering.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

18 mei 2020, 13:22

voorn schreef:
18 mei 2020, 11:46
Er zijn wel jobs ; zelfs voor bachelors tot laaggeschoolden.
Klik maar eens een groot keten aan en kijk eens bij vacatures.
Schaduwreclame voorn, en voor laaggeschoolden zullen er zeker een heel pak minder vacatures zijn.
Dat deze dan ook niet worden ingevuld, ligt aan de aanwervingsdienst van het bedrijf zelf.

En omdat er zoveel werkzoekers zijn, hebben ze keuze bij de vleet, en kunnen ze zich dan ook de luxe veroorloven uiterst kieskeurig te zijn. Zo laten ze soms heel goeie elementen aan hun neus voorbijgaan, en bijgevolg raken vele openstaande betrekkingen voor laaggeschoolden, nauwelijks ingevuld.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

18 mei 2020, 13:47

Fazal schreef:
18 mei 2020, 13:22
voorn schreef:
18 mei 2020, 11:46
Er zijn wel jobs ; zelfs voor bachelors tot laaggeschoolden.
Klik maar eens een groot keten aan en kijk eens bij vacatures.
Schaduwreclame voorn, en voor laaggeschoolden zullen er zeker een heel pak minder vacatures zijn.
Dat deze dan ook niet worden ingevuld, ligt aan de aanwervingsdienst van het bedrijf zelf.

En omdat er zoveel werkzoekers zijn, hebben ze keuze bij de vleet, en kunnen ze zich dan ook de luxe veroorloven uiterst kieskeurig te zijn. Zo laten ze soms heel goeie elementen aan hun neus voorbijgaan, en bijgevolg raken vele openstaande betrekkingen voor laaggeschoolden, nauwelijks ingevuld.
Werk voor laaggeschoolden met een vast contract, zijn uitzonderingen, wellicht nog enkel sporadisch te vinden in de ambtenarij. Het heeft ten andere niks te maken met de Corona crisis. Als laaggeschoolde werkt men jarenlang als interim, maar niet bij eenzelfde firma, zodat men geen verplichtingen heeft bij een langdurende tewerkstelling. De nieuwe trend, de mini job. De werknemer moet minstens een drietal mini jobs kunnen verwerven om te kunnen voldoen in zijn levensonderhoud.
Het resultaat van dit alles, geen enkele werknemer heeft nog interesse in hetgeen hij moet doen, en langs de zijde van de werkgevers regent het klachten over de inzet en de geleverde prestaties.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 mei 2020, 13:56

De kannibaal schreef:
18 mei 2020, 13:47
....
Het resultaat van dit alles, geen enkele werknemer heeft nog interesse in hetgeen hij moet doen, en langs de zijde van de werkgevers regent het klachten over de inzet en de geleverde prestaties.
If you pay peanuts, you get monkeys....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 mei 2020, 14:03

De kannibaal schreef:
18 mei 2020, 13:47
....
Het resultaat van dit alles, geen enkele werknemer heeft nog interesse in hetgeen hij moet doen,
Da's raar: ik lees aan alle kanten dat de werknemers blij zijn dat ze weer aan het werk kunnen. 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 mei 2020, 14:09

Wil: Da's raar: ik lees aan alle kanten dat de werknemers blij zijn dat ze weer aan het werk kunnen.

Blij zeg je toch tot op vandaag nog niks van gemerkt wel in tegendeel tegen hun goesting , en alles
loopt in honderd .

En kom niet zeggen dat niet waar is . Heb deze morgen ganse morgen telefoontjes gedaan
en wacht nog op antwoorden , en niks correct afgewerkt . En personeel loopt opgefokt :roll:

Weet niet wat er aan de hand is , of verlopen de zaken niet goed , 8O :evil:

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

18 mei 2020, 14:38

Er zullen wel veel werknemers zijn die blij zijn weer aan het werk te kunnen.
Maar werkzoekenden die niet, of niet meer, aan een job geraken, hebben geen reden om blij te zijn.
Er komen meer en meer werklozen en werkzoekenden bij, en er komen minder en minder openstaande betrekkingen bij. De meeste aangeboden jobs zijn slechts voor tijdelijk. De economie is momenteel bijna helemaal om zeep, en het zal niet snel veranderen, laat staan, snel verbeteren. De koopkracht zal daardoor nog meer verminderen. En dàt, zal dan wèl sneller gaan.

De stakingen zullen daardoor elkaar ook sneller opvolgen, want de vakbonden zijn gebrand op nieuwe verkiezingen, en zijn in staat om binnenkort de economie helemaal naar beneden te halen.
Laatst gewijzigd door Fazal op 18 mei 2020, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

18 mei 2020, 14:49

Dat zijn schijnbewegingen om volk buiten B aan te trekken.
Als ik de wereld bekijk, daar is dat gewoon. Vluchtelingen, asielzoekers, migranten, arbeidsburelen en het 't zoveelste uitgevonden contractje om te werken.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 mei 2020, 14:55

Het loopt door de corona wel bij sommigen wel in het honderd.
Mijn kleindochter junior manager hadden ze tijdens de crisis naar de klantenservice thuis gestuurd.
Men heeft ze nog een week daar laten zitten totdat de baas voor Antwerpen zag dat alles in het honderd liep en vroeg waar die drietalige manager zat.
Als de duvel terug naar het filiaal; daarbij klanten service is geen voltijdse baan normaal.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 mei 2020, 15:03

Fazal : Is geen normaal gang van zaken .

Zou best kunnen wat je zegt .
Ja vakbonden 8O :evil: nog wat roet in eten werpen dan loopt alles in honderd
zou net anders om moeten zijn en mensen motiveren .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 mei 2020, 15:06

Voorn , heb vandaag moeten ervaren .
Zelfstandigen hun personeel laten ze thuis
en Zelfstandigen en hun vrouw doen het werk nu.
Dat zegt genoeg . Kan begrip opbrengen .
Maar dan kan niet alles verlopen zoals moet zijn .
Denk dat we nog veel schrijnende verhalen gaan lezen .
Hoop dat snel keert :evil:
En tot slot vraag ik is contant te betalen of via bankcontact , omdat meeste bankcontact beschikken
op de baan .
Weet je wat mijn antwoord was dat de mensen strakjes niet veel meer kunnen gebruiken
omdat ze problemen ondervinden bij nieuwe gebouwen door isolatie . Dat niet werkt . 8O

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

18 mei 2020, 16:02

Men hoeft geen zwartkijker te zijn, als je het voor uw ogen ziet gebeuren.
Het begint stilaan maar zeker nu al donkergrijs te worden.
Wie dat niet wil zien, is een optimist die denkt dat hij gebruind is door de zon, maar eigenlijk geroest is van de regen.

Bedrijven, winkelketens en andere, 'mogen' al zo'n 2 tot 15 Euro zgn corona-bijdrage vragen.
Oké, ze hebben veel kosten en dus veel verlies opgelopen, maar nu gaan beweren dat het is om de kosten van die zelf-geschilderde vlekjes en pijltjes op de grond te dekken, en zeker niet om hun winsten te verhogen, dan zullen we er toch 'blijven' aanhangen, ook als de corona-crisis ooit voorbij is.

Het is gemakkelijk die zgn vergoeding dan een andere naam te geven, en we zullen die bijdrage blijven betalen.
En dan zal het wel degelijk om winstverhoging gaan! Tegen die tijd, zullen de klanten het al lang gewoon zijn, en die kosten 'als corona-onkostenbijdrage', al lang vergeten zijn.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 mei 2020, 16:30

Fred1950 schreef:
18 mei 2020, 12:47
Poetsvrouwen en anderen met een lagere begaafdheid konden mits opleiding "verzorgende" in WZC's worden. Het resultaat is/was duidelijk : een moordpartij in sommige WZC's ....
Het waren zeer zeker de verzorgende NIET die daar verantwoordelijk voor zijn.

Je weet toch dat er nu 'nood' wetgeving gestemd is waardoor die 'verzorgende' mogen verplegen :idea:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet