Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 jul 2015, 17:04

pol55 schreef: Wat doet men in Belgie....idd de consumptie verlagen door de hogere belastingen. Er zullen dus geen jobs, jobs, jobs bijkomen, alleen de winsten van de bedrijven zulle toenemen. Mja voor de blauwen en krachtveranderaars is dat de hoofdzaak.
De consumptie verlagen en tegelijk zal de winst van de bedrijven toenemen. 8O Waar komt die winst dan vandaan, pol? Van de niet-verkochte producten die in voorraad blijven?? Slim gezien.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

25 jul 2015, 17:09

Wil. schreef:
pol55 schreef: Wat doet men in Belgie....idd de consumptie verlagen door de hogere belastingen. Er zullen dus geen jobs, jobs, jobs bijkomen, alleen de winsten van de bedrijven zulle toenemen. Mja voor de blauwen en krachtveranderaars is dat de hoofdzaak.
De consumptie verlagen en tegelijk zal de winst van de bedrijven toenemen. 8O Waar komt die winst dan vandaan, pol? Van de niet-verkochte producten die in voorraad blijven?? Slim gezien.
De onkosten dalen....slim hé
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 jul 2015, 17:17

pol55 schreef: De onkosten dalen....slim hé
Welke 'onkosten' zijn dat dan? Ik zie alleen dat de inkomsten achterblijven omdat de consumptie achteruit gaat.
Leg dat eens uit?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

25 jul 2015, 17:25

En het ezeltje ? Blijft dit maar geven zolang men aan z'n staart trekt ? Ook dit blijft niet duren (als het van Gaja afhangt, nietwaar Michel ?) :lol:

Jovanlo
Lid geworden op: 27 nov 2005, 19:23
Locatie: Mine-city

25 jul 2015, 17:47

Ik wil mij excuseren tegenover MOLCO; zij of hij heeft gelijk: ons pensioen is inderdaad al omhoog gegaan. Dus geen probleem voor ons om die aangekondigde verhogingen te betalen of te ontwijken.
Ik moet er over heen gekeken hebben maar inderdaad vanaf januari van dit jaar hebben we netto meer gekregen aan pensioen dan er voor. Het was een stijging van 1,53€ netto. Let wel, in februari en maart en zo verder was die plus er ook. Dus X 12 gerekend zitten we toch op een stijging van meer dan 18€ per jaar. Nu nog de suiker verminderen en het alcoholverbruik... het gaat allemaal goed komen.
Misschien kan MOLCO ons, en dan bedoel ik de mensen op het forum, nog enkele tips geven om de rest van de verhogingen te ontwijken zoals aangehaald in zijn of haar quote.
Alvast bedankt.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

25 jul 2015, 17:53

Wil. schreef:
pol55 schreef: De onkosten dalen....slim hé
Welke 'onkosten' zijn dat dan? Ik zie alleen dat de inkomsten achterblijven omdat de consumptie achteruit gaat.
Leg dat eens uit?
De bedrijven betalen niks en wij werkende en gepensioneerden moet dit akkoord voor 90% "betalen"
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

25 jul 2015, 18:11

Jobs?????? natuurlijk zorgen ze voor jobs,België word overspoeld door buitenlandse arbeiders ,die ergens in een Oostblokland ingeschreven zijn en hier het werk komen doen,maar die geen eurocent bijdragen aan de sociale zekerheid of ook maar belasting betalen,iets of wat onderneming maakt er gebruik van, van bouw-vakkers tot vrachtwagen bestuurders, kuisploegen, zelfs de rusthuizen en zelfs in het koninklijk paleis ,dus als ze die deur dicht doen, dan zijn er job's :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Fazal

25 jul 2015, 18:17

Juist ja, maar die deur is al lang totaal in elkaar geschopt, en eigenlijk niet meer te herstellen! Ze hebben die deur sindsdien gewoon open gelaten, want het zou veel te veel geld kosten om die nog te repareren. Besparingen, weet je wel!? En zeker niet ten voordele van onze eigen burgers! :wink:
Gast

25 jul 2015, 18:28

Wil. schreef:
pol55 schreef: Wat doet men in Belgie....idd de consumptie verlagen door de hogere belastingen. Er zullen dus geen jobs, jobs, jobs bijkomen, alleen de winsten van de bedrijven zulle toenemen. Mja voor de blauwen en krachtveranderaars is dat de hoofdzaak.
De consumptie verlagen en tegelijk zal de winst van de bedrijven toenemen. 8O Waar komt die winst dan vandaan, pol? Van de niet-verkochte producten die in voorraad blijven?? Slim gezien.
Tiens , voeren wij dan niets uit ? Herverpakte petrol bvb. ? en wat consumeert den Belg aan binnenlands product ? Een buitenlandse wasmachine , buitenlandse garnalen , buitenlandse auto's , buitenlands vlees , buitenlandse electriciteit , buitenlandse kleding ? Noem me een nog een paar producten die Belgisch zijn en waar WIJ op zouden KUNNEN besparen ! Het zal de melk niet zijn , noch de groenten of patatten , en ook al geen biefstukken of varkensvlees van eigen kweek. Het enige waar we nog op kunnen besparen is op "Belgisch" bier en "Belgische" chocolade , juist ?

Dus ... inderdaad , alleen bedrijven die iets produceren voor eigen markt kunnen iets ondervinden , maar die ( supermarkten bvb. ) verhogen dan simpelweg de prijs om hun winst gelijk te houden. Al de rest exporteert en verhoogt de winst door de 25 % i.p.v 33 % bedrijfslasten ! En dat zonder één enkele nieuwe aanwerving , want die extra persoon zou toch op zijn vingers moeten zitten draaien.
Laatst gewijzigd door Gast op 25 jul 2015, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

25 jul 2015, 18:34

En dat komt omdat we geen Belgiespirit hebben zoals de Duitsers.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

25 jul 2015, 18:46

Wij worden, net als voorgenoemden ook belazerd; hoe zij het klaarspelen met hun gewezen Ossies erbij is me een raadsel, waarschijnlijk een "witz" waarvan wij de plot niet mogen kénnen... tenslotte zijn zij het "Herrenvolk" en wij niét... :cry:

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

25 jul 2015, 18:48

Sof , besparen ? Men kan bvb. wat minder of niet op de lotto spelen of geen gokproducten kopen ..
Al eens gezien hoeveel geld er wekelijks vergokt wordt ? Ik durf denken dat deze bedragen voornamelijk uit '' Jan's met de Pet' hun zgn. kleine portemonneetjes komen .

Als ik moet kiezen tussen Griekse toestanden die er gekomen zijn door slecht beleid en boven de stand te leven of enkele gerichte maatregelen die er voor zorgen dat er binnen pakweg enkele decennia nog geld is voor pensioenen en sociale welvaart dan weet ik het wel.

Ik vind dit een goed akkoord genomen door een regeringsploeg die de problemen in de ogen durft te kijken ipv. door partijen die geld uitgeven dat er niet is .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 jul 2015, 19:49

De regering neemt nu de maatregelen die in Griekenland pas 10 jaar later en met het mes op de keel door het IMF en de ECB worden opgelegd. De Grieken zouden maar wat graag kunnen terugkeren naar de tijd toen met kleine ingrepen en tax shifts het resultaat kon bereikt worden dat nu door het amputeren van armen of benen wordt behaald.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Fazal

25 jul 2015, 19:52

Jobs - Jobs - Jobs???

Ronduit belachelijk!
De bedrijven werken al zo lang met een te weinig aan personeel!
En weet je wat? Het werkt nog ook!
Waarom zouden ze nu ineens meer personeel aanvaarden, terwijl ze al zo lang aan zichzelf hebben bewezen dat het ook met minder gaat!?
Een bedrijf is er om winst te maken, niet om als sociale instelling te fungeren!

Jobs jobs jobs!? Laat mij niet lachen, daar is het te triestig voor!

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

25 jul 2015, 19:59

Wil. schreef:De regering neemt nu de maatregelen die in Griekenland pas 10 jaar later en met het mes op de keel door het IMF en de ECB worden opgelegd. De Grieken zouden maar wat graag kunnen terugkeren naar de tijd toen met kleine ingrepen en tax shifts het resultaat kon bereikt worden dat nu door het amputeren van armen of benen wordt behaald.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
tax shifts?????wat hier gebeurd in Belgie is geen tax shift.....Gepensioneerden en de lage lonen betalen 90 %
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf