TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

05 feb 2024, 10:04

TRUMP kan hoog van z'n TRUMP-TOWER blazen...
Maar...er lopen nogal wat rechtszaken tegen hem.
O.a. van fraude en ook van grensoverschrijdend gedrag... enz...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 feb 2024, 10:19

Trump zei in 2016:

“I could stand in the middle of 5th Avenue and shoot somebody and I wouldn’t lose voters”

Het lijkt daarop: wat Trump ook zegt of doet, zijn aanhang blijft pal achter hem staan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

05 feb 2024, 10:59

Op 9 mei werd Donald Trump al veroordeeld voor seksueel misbruik en smaad jegens E. Jean Carroll (79). De Amerikaanse ex-president werd veroordeeld omdat hij haar in 1996 in een pashokje van het luxewarenhuis Bergdorf Goodman in Manhattan seksueel misbruikt had.

In 1968 is mijn moeder nog naar de VS geweest en zij liep daar ook Trump tegen het lijf, letterlijk. Zij was toen 35 jaar en Trump nog maar 25. In 2022 kreeg zij nog een brief of ze als buitenlander geen klacht kon indienen tegen Trump voor aanranding, zij kon dit doen via de ambassade. Wat toen de bedoeling was van deze brief is ons pas duidelijk geworden toen wij lazen wat ik hierboven gequote heb. Jammer genoeg was mijn moeder toen al overleden, we hadden een goede (democratische) dollar kunnen verdienen. :cry:
Blijkbaar is E. Jean Carroll wel ingegaan op het aanbod. :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 feb 2024, 16:29

Het Amerikaanse Hof van Beroep oordeelt dat Trump geen immuniteit heeft in de zaak rond 6 januari 23.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 feb 2024, 17:26

... in 2022 kreeg zij nog een brief ...
Die is vandaag zijn gewicht in goud waard, als m'n echt was 8)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 feb 2024, 18:20

Erger dan je je kunt voorstellen: Haley verliest van 'geen van deze kandidaten' in Nevada

De nederlaag was, hoewel symbolisch, een grote schande voor de voormalige gouverneur van South Carolina.


image.png
image.png (62.18 KiB) 164 keer bekeken

Trump deed niet mee omdat er niets te verdienen was.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

08 feb 2024, 17:37

Als Biden niet sterft zal hij wel terug in het Witte Huis zitten (5 november 2024).
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 feb 2024, 20:09

Wat heeft Trump nu bereikt met zijn uitspraken waarbij iedereen in de NAVO in een hysterische kramp schiet. Overal was er te lezen dat Poetin de NAVO-leden tegen elkaar wilde uitspelen, dat ze hier niet aan mochten toegeven, dat ze standvastig moesten zijn enz, enz, enz,...........
De NAVO-landen zouden dus eigenlijk Trump dankbaar moeten zijn. Ze weten nu waar ze voor staan, dat hun defentie dringend geupgrade moet worden en vooral dat het duidelijk is aan Poetin dat hij geen verdeeldheid tussen de NAVO-landen kan zaaien.
Trump als 'toekomstig President' van de VS happy, er wordt verder geïnvesteerd en gekocht in de VS, de NAVO-leden happy want ze trekken (weer) aan hetzelfde zeel en Poetin blijft tandeknarsend achter, geen verdeeldheid bij de NAVO. Mission accomplished voor Trump.
Dus......een 'dankjewel Mr. Trump' zou hier beter op zijn plaats zijn (misschien binnenskamers :lol: ).

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 feb 2024, 20:19

We zijn Hitler ook dankbaar omdat, dankzij zijn daden, het verenigd Europa uiteindelijk is ontstaan. Dit heeft ons de langste periode zonder oorlog in Europa opgeleverd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 feb 2024, 20:26

'Elk nadeel heb zijn voordeel'

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 feb 2024, 20:53

Er wordt verder geïnvesteerd en gekocht in de VS
Waarom zouden wij Europeanen dat nu (na de beledigingen van Trump) nog doen?
T'is toch niet dat er aan deze kant van de plas geen wapenindustrie is.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 feb 2024, 21:37

T'is toch niet dat er aan deze kant van de plas geen wapenindustrie is.
Dat is ook waar Macron vorig jaar reeds voor pleitte. Een eigen Europese defensiemacht met voorrang aan de eigen Europese wapenindustrie, natuurlijk ook vooral denkend aan de eigen Franse wapenindustrie.
Na ‘een bezoek’ aan Waschington was zijn mening al 180° gekeerd.
Waarom zouden wij Europeanen dat nu (na de beledigingen van Trump) nog doen?
Omdat dit Europa altijd de handpop van de VS zal blijven zolang ze hun minderwaardigheidscomplex niet van zich afgooien. Een eigen Europees leger met een eigen commandostructuur en niet meer onder leiding van de VS.
Dat is ook wat Trump, voor mij toch, duidelijk maakte aan Europa: “Zonder ons zijn jullie niks”. En dat moet in Europa veranderen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

11 feb 2024, 23:57

Er hebben al veel wat gedaan voor dat Ukraine. Niet jan en alleman maar die er iets van kennen.
De rechtszaken zouden nu evtl plots sneller gaan, eens zien wat Biden er van zegt.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 feb 2024, 10:44

Het idealisme begint vorm te krijgen en gaat stilaan over naar realisme nu de mogelijkheid van Trump 2 tastbaar aanwezig begint te zijn:

EU-commissaris Thierry Breton (Frankrijk) ziet graag een Europese wapenindustrie ontstaan, als opmaat naar een eigen EU-leger en een Europese Defensie Unie. De EU zou een politieke en militaire grootmacht moeten worden onder Franse leiding, onafhankelijk van de VS.

Het voorstel is mede ingegeven met het vooruitzicht van een tweede termijn voor Trump. Het streven van Breton is uiterst riskant, omdat daarmee de deelname van de Verenigde Staten aan de NAVO in de waagschaal wordt gesteld. Gaat Duitsland op de rem staan?

Naarmate de voorsprong in de polls van Trump op Biden groeit, neemt de roep in Brussel en Parijs toe om niet langer van de Amerikanen afhankelijk te zijn. Trump zou de trans-Atlantische relatie wel eens ondergeschikt kunnen maken aan zijn America first-beleid en wellicht zelfs de VS uit de NAVO willen halen. Om niet vermalen te worden in de geopolitieke strijd tussen de drie grootmachten VS, China en Rusland zou de Europese Unie zelf een grootmacht moeten worden. Een federatie met een regering die op buitenlands-politiek gebied – niet gehinderd door nationale veto’s van lidstaten – beslissingen kan nemen en een troepenmacht kan inzetten waar de belangen van de federatie in het geding zijn.


In Brussel is de luidste stem die dit scenario propageert Thierry Breton, de EU-Commissaris voor de interne markt, industriepolitiek en defensie. In concreto pleit hij voor de creatie van een EU-wapenindustrie. Breton zal zijn voorstel op 27 februari a.s. toelichten en hoopt dat de Europese Raad op 20 maart zijn plan zal goedkeuren.

Als de Europese Raad instemt, zal een nieuw fonds van 100 miljard euro worden gecreëerd. Het zou een uitbreiding zijn van de zogenaamde Vredesfaciliteit van twaalf miljard euro, die momenteel wordt ingezet om Oekraïne van munitie te voorzien.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

12 feb 2024, 15:57

Had België al geen nieuwe legervliegtuigen in de USA besteld :!: :?:

Sorry, ik lieg niet...maar ben het orakel van Delphi niet