Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

18 mei 2017, 15:08

Onze economie groeit trager dan de rest van europa en we hangen aan de europese staart inzake jobcreatie...hoe kan het ook anders als werkgevers allerlei cadeaukes blijven krijgen zonder enige voorwaarde van jobcreatie ter compensatie?
Dit jaar krijgen ze alweer 2,8 miljárd euro toegeschoven zonder voorwaarden én nog maar wat minder vennootschapsbelasting alhoewel zowat geen énkel bedrijf het verplichte 33,99% betaalt maar gemiddeld 11% belasting 'voor de vorm' dokt!
Haal het maar bij de gepensioneerden, de zieken, de werkenden...DIE zullen de putten wel vullen, politiek en hun vriendjes, de bedrijven, zullen er hun zakken wel mee vullen en hun winsten op peil houden!

Het planbureau berekende vorig jaar de effecten van de 3 miljard euro aan sociale bijdragen die de werkgevers minder moeten betalen:
Effect op de groei: MIN 0,007 %, effect op de koopkracht: MIN 0,55%
En de 39.840 'nieuwe' jobs kosten enorm veel geld: 74.021 euro PER job...en dan is er nog geen rekening gehouden met de neerwaartse druk op groei, werkgelegenheid en koopkracht als de rekening wordt gepresenteerd voor het gat van 6,6 miljárd in de financiering van de tax shift!

Dus: jobcreatie? Trek eerst eens alle NEPjobs ervan af, al die zogezegde spookjobs waarvoor GEEN rsz betaald wordt, waarvoor GEEN pensioenrechten voor worden opgebouwd etc....en kijk dan eens wat je overhoudt aan 'jobs': verarming van de bevolking en verrijking van bedrijven en uiteraard de aan bedrijven gelieerde aandeelhouders waarvan niet zelden politici meevreten.
De Bel20 bedrijven keerden een record dividend uit...

Hetzelfde met de 'lage' werkloosheid: trek eerst eens alle geschorste werklozen ervan af, die allen bij het ocmw moeten gaan bedelen en dus WEL nog behoren tot 'steuntrekkenden' van de STAAT, alleen onrechtstreeks nu, via de gemeente ipv de 'staat' én met nog wat minder inkomen, nog vérder onder de armoedegrens!

Puur bedrog en volksverlakkerij in de zin van 'het gaat beter...' Je kunt je dan afvragen voor WIE het beter gaat... :x

Manipuleren en verdoezelen met cijferkes en statistieken om de publieke opinie op het verkeerde been te zetten is normaal in de politiek.

Zo lappen politici dat telkens opnieuw, nog een voorbeeld: om met de vinger te wijzen naar autochtone gedetineerden en allochtone criminelen uit de wind te houden wordt de gevangenispopulatie ook zo ingedeeld: allochtonen met dubbele nationaliteit worden als Bélg geteld om zo de cijfers te manipuleren en de indruk te wekken dat de overgrote meerderheid van de gevangenen autochtoon zouden zijn om maar niet te moeten toegeven dat het echte crapuul overwegend allochtoon is (en uiteraard moslim want dat speelt eigenlijk mee)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 mei 2017, 15:12

dejules schreef:
Wil. schreef: Dat valt samen met de jobcreatie die nu aan de gang is en met het lage werkloosheidsniveau in Vlaanderen.
Elke maand gaan er 12.000 met pensioen die vervangen moeten worden.
Over welke jobcreatie heb je het?
Onze werkzaamheidsgraad is zelfs met het witten vd zwarte horeca en de extra studentenarbeidsuren de laagste vd Oeso. Zelfs de 2.000.000 "aktieven" die hun inkomen uit arbeid uit de schatkist krijgen verdoezelen dat niet!!
We kennen jouw 'waarheden' nu al zo een beetje.
Afbeelding

De werkzaamheidsgraad van Vlaanderen ligt boven het gemiddelde van de EU. Onze werkloosheid ligt bij de 5 laagste.

Verzin nog maar wat leugens om je eigen afgunstlitanie te kunnen blijven herhalen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 mei 2017, 15:25

Intussen zoekt mijn zoon nog altijd 4 voltijds werknemers bij Colruyt.
Grootste dilemma; men werkt ook s" zaterdags.
LAMZAKKEN DIE LIEVER DOPPEN ALS WERKEN.

Ik heb 35 jaar volcontinu gewerkt en nu is men afgunstig op mijn pensioen en groepsverzekering.
dejules

18 mei 2017, 15:56

Wil. schreef: Afbeelding
Stop de N-VA propaganda!
In Vlaanderen zijn er 1.300.000 "aktieven" die hun inkomen uit arbeid uit de schatkist krijgen.
U behoorde tot deze categorie net als Peumans, Bracke, De Wever, Becaus, De Roover en de rest vd zooi!
Vlaanderen kent de grootste deïndustrialisatie die het Westen ooit mocht aanschouwen.
dejules

18 mei 2017, 15:57

voorn schreef:Intussen zoekt mijn zoon nog altijd 4 voltijds werknemers bij Colruyt.
Grootste dilemma; men werkt ook s" zaterdags.
Dat hij dan eens bij de N-VA-leeglopers gaat zoeken of moet die zooi heel zijn leven aan de staatsuier hangen?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 mei 2017, 18:35

dejules schreef:
voorn schreef:Intussen zoekt mijn zoon nog altijd 4 voltijds werknemers bij Colruyt.
Grootste dilemma; men werkt ook s" zaterdags.
Dat hij dan eens bij de N-VA-leeglopers gaat zoeken of moet die zooi heel zijn leven aan de staatsuier hangen?
Zou er wel een partij te vinden zijn in Vlaanderen waar meer mensen actief zijn die uit het zelfstandigenmilieu terecht komen dan de N-VA? Zie het bewijs in mijn posting van gisteren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 mei 2017, 18:38

dejules schreef: Stop de N-VA propaganda!
In Vlaanderen zijn er 1.300.000 "aktieven" die hun inkomen uit arbeid uit de schatkist krijgen.
U behoorde tot deze categorie net als Peumans, Bracke, De Wever, Becaus, De Roover en de rest vd zooi!
Vlaanderen kent de grootste deïndustrialisatie die het Westen ooit mocht aanschouwen.
Feit: Vlaanderen heeft een hoger werkzaamheidsgraad dan het gemiddelde.
Feit: Vlaanderen heeft op een handvol landen na, een lager werklozenpercentage dan de rest van Europa.

Afgunstslogans zijn niet bestand tegen feiten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

18 mei 2017, 18:50

Wil. schreef:
dejules schreef: Stop de N-VA propaganda!
In Vlaanderen zijn er 1.300.000 "aktieven" die hun inkomen uit arbeid uit de schatkist krijgen.
U behoorde tot deze categorie net als Peumans, Bracke, De Wever, Becaus, De Roover en de rest vd zooi!
Vlaanderen kent de grootste deïndustrialisatie die het Westen ooit mocht aanschouwen.
Feit: Vlaanderen heeft een hoger werkzaamheidsgraad dan het gemiddelde.
Feit: Vlaanderen heeft op een handvol landen na, een lager werklozenpercentage dan de rest van Europa.

Afgunstslogans zijn niet bestand tegen feiten.
Kunt U 1 land opnoemen dat met een economische groei van 1.4%, de laagste sedert WOII en de laagste van alle ontwikkelde landen, jobs in de privésector schept. Indien niet, stop dan met liegen!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 mei 2017, 22:19

Luister naar het nieuws, comical julio.

"Er zijn geen Amerikaanse tanks in Baghdad" en ondertussen rolden de M1-Abrams de voorsteden binnen.

"Er is geen jobcreatie in de privé" en ondertussen komen er dagelijks nieuwe cijfers boven die aantonen dat het moeilijk wordt om nog geschikt personeel te vinden. In de IT-sector is het prijsopbod om een werknemer te kunnen binnenhalen al volop bezig.

Comical Ali en Comical Julio : moeilijk uit elkaar te houden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

19 mei 2017, 09:06

De Belgische arbeidsmarkt heeft haar beste kwartaal sinds het begin van de economische crisis in 2008 achter de rug.


Op tal van domeinen, zoals voor het aantal nieuwe vacatures of het lage aantal werklozen, was het eerste kwartaal van 2017 het beste in een decennium. Dat blijkt uit het kwartaalrapport over de arbeidsmarkt dat de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) gisteren heeft gepubliceerd. De Belgische arbeidsmarkt laat zo de economische crisis achter zich.
Gast

19 mei 2017, 09:17

petrol schreef:De Belgische arbeidsmarkt heeft haar beste kwartaal sinds het begin van de economische crisis in 2008 achter de rug.


Op tal van domeinen, zoals voor het aantal nieuwe vacatures of het lage aantal werklozen, was het eerste kwartaal van 2017 het beste in een decennium. Dat blijkt uit het kwartaalrapport over de arbeidsmarkt dat de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) gisteren heeft gepubliceerd. De Belgische arbeidsmarkt laat zo de economische crisis achter zich.
- geforceerde naar beneden toe gestelde werkloosheidscijfers door werklozen naar het OCMW door te schuiven.

- 3/4 van de nieuw tewerkgestelden zijn tijdelijke contracten , interimmers , flexi-jobs ...

Wacht maar als Europa dit "Grieks" bedrog te weten gaat komen. ...

truuk van de dag :

Ontsla één voltijdse en vervang hem door twee halftijdse interimmers. Eén werkgelegenheid bij gecreërd !
Gast

19 mei 2017, 09:43

The Spirit of Flanders schreef:
petrol schreef:De Belgische arbeidsmarkt heeft haar beste kwartaal sinds het begin van de economische crisis in 2008 achter de rug.


Op tal van domeinen, zoals voor het aantal nieuwe vacatures of het lage aantal werklozen, was het eerste kwartaal van 2017 het beste in een decennium. Dat blijkt uit het kwartaalrapport over de arbeidsmarkt dat de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) gisteren heeft gepubliceerd. De Belgische arbeidsmarkt laat zo de economische crisis achter zich.
- geforceerde naar beneden toe gestelde werkloosheidscijfers door werklozen naar het OCMW door te schuiven.

- 3/4 van de nieuw tewerkgestelden zijn tijdelijke contracten , interimmers , flexi-jobs ...

Wacht maar als Europa dit "Grieks" bedrog te weten gaat komen. ...

truuk van de dag :

Ontsla één voltijdse en vervang hem door twee halftijdse interimmers. Eén werkgelegenheid bij gecreërd !
Blijven ontkennen dat de zon opkomt met uw gezwets.
dejules

19 mei 2017, 09:58

De werkloosheid in Nederland loopt terug, reden voor optimisme zou je zeggen. Maar volgens De Nederlandsche Bank geeft dit een vertekend beeld van de huidige situatie op de arbeidsmarkt.
Dat heeft alles te maken met de definitie van wanneer iemand werkloos is.

Als je één uur of meer per week werkt, heb je volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) een baan. Volgens die definitie telde Nederland in januari ruim 8,3 miljoen werkenden.

Heb je geen betaald werk maar ben je daar wel naar op zoek, dan ben je officieel werkloos.

https://www.businessinsider.nl/de-werkl ... en-621373/
dejules

19 mei 2017, 10:05

Het aantal banen in de VS is met 235.000 gestegen, blijkt uit gegevens van het federale ‘Bureau of Labor Statistics’. Reden voor een trotse Trump om een tweet van de conservatieve nieuwswebsite Drudge Report door te sturen: “Great again: +235.000″. Gek genoeg neemt hij de cijfers nu wél serieus.
Kort geleden noemde hij het maandelijkse banenrapport nog “complete fictie”. Als reactie op de omslag van de Amerikaanse president zegt woordvoerder Sean Spicer: “In het verleden waren ze misschien vals, maar nu zijn ze echt.”
Hoe Trump vroeger tegen de werkloosheidscijfers aankeek, wordt nog fijntjes op een rijtje gezet door The Washington Post, die 19 citaten optekent van de president, waaronder:
“De werkloosheidscijfers zijn alleen maar gedaald omdat mensen gestopt zijn met het zoeken naar werk. Dit is geen echte heropleving, valse cijfers.” (7 september 2012)
“Het werkloosheidscijfer van 7,8 procent is compleet vals. Het echte cijfer is minstens 15 procent.” (19 oktober 2012)
“Ons echt werkloosheidscijfer ligt tussen de 18 en de 20 procent. Geloof de 5,6 procent niet. Geloof het niet.” (16 juni 2015)
“Ze tonen valse statistieken met een werkloosheidscijfer van 5,4 procent. Het echt cijfer, ik zag een cijfer dat rond de 42 procent zat, geloof het of niet.” (30 augustus 2015)
“De cijfers zijn vals. Het zijn allemaal valse cijfers. Cijfers die politici gebruiken om er goed uit te komen. Het zijn valse cijfers.” (12 maart 2016)
“Het werkloosheidscijfer van 5 procent is een van de grootste hoaxen in de moderne politiek.” (8 augustus 2016)
“Het werkloosheidscijfer, zoals je wel weet, is pure fictie.” (8 december 2016)
Maar nu zijn de werkloosheidscijfers dus wel echt.

http://www.welingelichtekringen.nl/poli ... -echt.html

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mei 2017, 10:17

Vandaag gelezen:

" Het aantal nieuwe aanvragen voor werkloosheidssteun daalde met 4000 stuks tot 232.000"

En wat zegt onze plaatselijke 'Trump' ?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.