België is een ambtenarenland

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

14 feb 2020, 17:10

dejules schreef:
Genk 2019 : meeste mensen aan het werk ooit.
Echter, het netto belastbaar inkomen van de Genkse inwoners ligt 3.000 Euro lager dan "in de goede oude tijd".
U staart zich onnozel op de werkzaamheidsgraad!
Wil zal het artikel verkeerd lezen. Zeg wat er juist in dat artikel staat, verduidelijk het en blijf niet rond de pot draaien u als fervent De Tijd-lezer. Bewijs dat u niet alleen de titels leest en de rest uit uw duim zuigt. Komaan dejules, maak uw naam als ‘huiseconoom’ waar.
dejules

14 feb 2020, 17:16

Wil. schreef:
14 feb 2020, 12:54
belgië misschien op een aantal gebieden.

Vlaanderen niet. Dat is "op zowat alle gebied" :lol: zoals jij dat uitdrukt een topregio.
Het wirtschaftswunder van de N-VA : 150.000 poetsers met dienstencheques. TOPREGIO ;)

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

14 feb 2020, 17:49

dejules schreef:
14 feb 2020, 17:16
Wil. schreef:
14 feb 2020, 12:54
belgië misschien op een aantal gebieden.

Vlaanderen niet. Dat is "op zowat alle gebied" :lol: zoals jij dat uitdrukt een topregio.
Het wirtschaftswunder van de N-VA : 150.000 poetsers met dienstencheques. TOPREGIO ;)
Het moet hier in Vlaanderen wel spic en span zijn met zoveel poetsvrouwen...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 feb 2020, 18:33

Ze gaan contact opnemen, hebben ze me beloofd. Ze vroegen eerst of het hier om een dorpsgek ging, maar ik heb dat in alle toonaarden ontkend! Het betreft hier iemand die het ijs van de raampjes van de vliegtuigen mocht krabben, heb ik gezegd. (Over dat pakjesslepen heb ik niet gesproken. Verkeerd van mij om de beste kwaliteit van Julleke niet te vermelden?).

Julleke blijft aan mijn deur kloppen om mijn makker te worden, maar de mier doet de deur niet open voor de krekel. Je komt er niet bij , brave man. Eerste bewijzen dat je gezond verstand hebt. Je blijft in quarantaine. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

14 feb 2020, 18:38

Wil. schreef:
14 feb 2020, 18:33
Ze gaan contact opnemen, hebben ze me beloofd.
"Ze" hebben U veel beloofd, makker!

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

14 feb 2020, 18:43

Wil. schreef:
14 feb 2020, 18:33
Ze gaan contact opnemen, hebben ze me beloofd. Ze vroegen eerst of het hier om een dorpsgek ging, maar ik heb dat in alle toonaarden ontkend! Het betreft hier iemand die het ijs van de raampjes van de vliegtuigen mocht krabben, heb ik gezegd. (Over dat pakjesslepen heb ik niet gesproken. Verkeerd van mij om de beste kwaliteit van Julleke niet te vermelden?).

Julleke blijft aan mijn deur kloppen om mijn makker te worden, maar de mier doet de deur niet open voor de krekel. Je komt er niet bij , brave man. Eerste bewijzen dat je gezond verstand hebt. Je blijft in quarantaine. :wink:
Dat ijs krabben van vliegtuigen, was dat voor of na het stofzuigen van de gangpaden?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

14 feb 2020, 18:46

Lars schreef:
Dat ijs krabben van vliegtuigen, was dat voor of na het stofzuigen van de gangpaden?
In ieder geval na dat hij de banden had opgepompt.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

14 feb 2020, 18:56

Dicksy schreef:
14 feb 2020, 18:46
Lars schreef:
Dat ijs krabben van vliegtuigen, was dat voor of na het stofzuigen van de gangpaden?
In ieder geval na dat hij de banden had opgepompt.
Uitgesloten, daar moest hij eerst examens voor afleggen, voor hij die extra badge rond zijn nek mocht hangen.
Bij Pierre Kompany…..

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

14 feb 2020, 18:58

Denken jullie dat deze man liever voor de NMBS zou rijden?
Think again!

https://www.jobat.be/nl/art/het-loon-va ... sletter-PM
dejules

14 feb 2020, 20:24

Dicksy schreef:
14 feb 2020, 17:10
blijf niet rond de pot draaien u als fervent De Tijd-lezer. Bewijs dat u niet alleen de titels leest en de rest uit uw duim zuigt.
Vandaag om 18:06
Hoelang blijft het schuldenfeest duren?

Schulden om slim te investeren zijn prima, in tegenstelling tot schulden om bijvoorbeeld pensioenen te betalen.

https://www.tijd.be/politiek-economie/i ... 08321.html
dejules

14 feb 2020, 20:30

Lars schreef:
14 feb 2020, 18:58
Denken jullie dat deze man liever voor de NMBS zou rijden?
Think again!

https://www.jobat.be/nl/art/het-loon-va ... sletter-PM
Uit uw link.
Mijn werkuren zijn nooit hetzelfde, en soms weet ik pas een week op voorhand wanneer ik zal moeten werken.
Er wordt bij ons nooit met vaste uren gewerkt, maar met een systeem waarin diensten worden ingepland op basis van de goederen die vervoerd moeten worden. Zo werk ik ook vaak ’s nachts of tijdens het weekend. Sommige diensten duren zes uur, anderen twaalf. Maar na acht uur rijden, wordt er wel altijd een rustpauze ingelast.



Indien men morgen het onderwijs privatiseert kunt U ook gouden bergen verdienen.
Uw opdrachtgever zal U wel een resultaatverbintenis voorleggen en zal niet bereid zijn om U full-time te betalen voor deeltijds werk. Hij zal U ook geen 4 maanden verlof betalen en ook geen dubbel pensioen.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

14 feb 2020, 20:40

dejules schreef:
14 feb 2020, 20:30
Lars schreef:
14 feb 2020, 18:58
Denken jullie dat deze man liever voor de NMBS zou rijden?
Think again!

https://www.jobat.be/nl/art/het-loon-va ... sletter-PM
Uit uw link.
Mijn werkuren zijn nooit hetzelfde, en soms weet ik pas een week op voorhand wanneer ik zal moeten werken.
Er wordt bij ons nooit met vaste uren gewerkt, maar met een systeem waarin diensten worden ingepland op basis van de goederen die vervoerd moeten worden. Zo werk ik ook vaak ’s nachts of tijdens het weekend. Sommige diensten duren zes uur, anderen twaalf. Maar na acht uur rijden, wordt er wel altijd een rustpauze ingelast.



Indien men morgen het onderwijs privatiseert kunt U ook gouden bergen verdienen.
Uw opdrachtgever zal U wel een resultaatverbintenis voorleggen en zal niet bereid zijn om U full-time te betalen voor deeltijds werk. Hij zal U ook geen 4 maanden verlof betalen en ook geen dubbel pensioen.
Ik wacht nog steeds... :|
dejules

14 feb 2020, 20:41

Lars schreef:
14 feb 2020, 18:56


Uitgesloten, daar moest hij eerst examens voor afleggen, voor hij die extra badge rond zijn nek mocht hangen.
Bij Pierre Kompany…..
Op de luchthaven heeft nooit 1 illegaal gewerkt.
Kompany wou burgerlijk ingenieur studeren maar dat werd hem door de blanke kolonialen belet. Toch slaagde hij cum laude als industrieel ingenieur.
DHL is een Amerikaans bedrijf (nu onderdeel van Deutsche Post) waar de Amerikaanse mentaliteit heerst nl iedereen kan de top bereiken mits zware inspanningen. Ik werkte in de weekend ops en bij ons werkten er veel studenten, voornamelijk uit Leuven. Meerdere collega's hadden een pilotenlicentie gehaald en hadden de mondelinge belofte dat ze bij DHL mochten vliegen. Daar stond tegenover dat van hen verwacht werd dat zij ook voor DHL werkten tot er een plaats vrij kwam. Die jongens en meisjes! werkten op de ramp als loader-sorter. Ik had collega's die zelfstandige waren en in het weekend voor DHL werkten. De reden was dat zij dan een volle sociale bescherming hadden als werknemer en de hoofdreden was PASSIE. 1 van die mannen was de grootste verhuurder van rollend materieel in het Brusselse! Ook een landbouwer was collega.
dejules

14 feb 2020, 20:47

Lars schreef:
14 feb 2020, 20:40

Ik wacht nog steeds... :|
Wachten en leeglopen is uw specialiteit.
En hier stopt het, U gaat terug on hold.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

14 feb 2020, 21:10

dejules schreef:
14 feb 2020, 20:41
Lars schreef:
14 feb 2020, 18:56


Uitgesloten, daar moest hij eerst examens voor afleggen, voor hij die extra badge rond zijn nek mocht hangen.
Bij Pierre Kompany…..
Op de luchthaven heeft nooit 1 illegaal gewerkt.
Kompany wou burgerlijk ingenieur studeren maar dat werd hem door de blanke kolonialen belet. Toch slaagde hij cum laude als industrieel ingenieur.
DHL is een Amerikaans bedrijf (nu onderdeel van Deutsche Post) waar de Amerikaanse mentaliteit heerst nl iedereen kan de top bereiken mits zware inspanningen. Ik werkte in de weekend ops en bij ons werkten er veel studenten, voornamelijk uit Leuven. Meerdere collega's hadden een pilotenlicentie gehaald en hadden de mondelinge belofte dat ze bij DHL mochten vliegen. Daar stond tegenover dat van hen verwacht werd dat zij ook voor DHL werkten tot er een plaats vrij kwam. Die jongens en meisjes! werkten op de ramp als loader-sorter. Ik had collega's die zelfstandige waren en in het weekend voor DHL werkten. De reden was dat zij dan een volle sociale bescherming hadden als werknemer en de hoofdreden was PASSIE. 1 van die mannen was de grootste verhuurder van rollend materieel in het Brusselse! Ook een landbouwer was collega.