België is een ambtenarenland
U heeft een heel bekrompen visie op het luchtvrachtvervoer. Er komt heel veel bij kijken in zo'n organisatie en het allerbelangrijkste is de veiligheid of denk je dat die containers zomaar willekeurig in een vrachtvliegtuig worden geduwd? De gewichtsverdeling speelt een heel belangrijke rol want anders krijg je een vliegramp. De aard van de goederen eveneens. Gevaarlijke goederen worden apart behandeld door Dango. Wij hebben ooit een tripple A zien uitbranden omdat een klein doosje in contact was gekomen met water waardoor een chemische reactie optrad. Gelukkig gebeurde dat op de ramp en niet tijdens de vlucht. Trouwens, DHL vervoert niet alleen "kartonnen dooskes" maar ook dieren. In de tijd van de Golfoorlog werden er bijna dagelijks explosievenhonden naar Irak vervoert. Die beestjes krijgen een andere behandeling dan "een dooske" maar gij weet daar natuurlijk meer van dan ik. DHL was de enige vervoerder die in opdracht van het Amerikaanse leger "zaken" (wij hebben zwijgplicht) naar Irak mocht vervoeren.Weet U : met een sisser, een push-back, ... rondrijden is iets apart, een vliegtuig naar zijn spot begeleiden ook. Een vliegtuig ont-ijsen eveneens. En altijd onder tijdsdruk ... Werken op de luchthaven heeft iets apart. Jij kunt dat gevoel niet kennen.
Laatst gewijzigd door dejules op 15 feb 2020, 11:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Ge kunt altijd veranderen van job en op een privéschool gaan lesgeven.Lars schreef: ↑14 feb 2020, 20:40Ik wacht nog steeds...dejules schreef: ↑14 feb 2020, 20:30Uit uw link.Lars schreef: ↑14 feb 2020, 18:58Denken jullie dat deze man liever voor de NMBS zou rijden?
Think again!
https://www.jobat.be/nl/art/het-loon-va ... sletter-PM
Mijn werkuren zijn nooit hetzelfde, en soms weet ik pas een week op voorhand wanneer ik zal moeten werken.
Er wordt bij ons nooit met vaste uren gewerkt, maar met een systeem waarin diensten worden ingepland op basis van de goederen die vervoerd moeten worden. Zo werk ik ook vaak ’s nachts of tijdens het weekend. Sommige diensten duren zes uur, anderen twaalf. Maar na acht uur rijden, wordt er wel altijd een rustpauze ingelast.
Indien men morgen het onderwijs privatiseert kunt U ook gouden bergen verdienen.
Uw opdrachtgever zal U wel een resultaatverbintenis voorleggen en zal niet bereid zijn om U full-time te betalen voor deeltijds werk. Hij zal U ook geen 4 maanden verlof betalen en ook geen dubbel pensioen.
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Ik heb geen problemen met mijn job, Jules.dejules schreef: ↑15 feb 2020, 13:40Ge kunt altijd veranderen van job en op een privéschool gaan lesgeven.Lars schreef: ↑14 feb 2020, 20:40Ik wacht nog steeds...dejules schreef: ↑14 feb 2020, 20:30
Uit uw link.
Mijn werkuren zijn nooit hetzelfde, en soms weet ik pas een week op voorhand wanneer ik zal moeten werken.
Er wordt bij ons nooit met vaste uren gewerkt, maar met een systeem waarin diensten worden ingepland op basis van de goederen die vervoerd moeten worden. Zo werk ik ook vaak ’s nachts of tijdens het weekend. Sommige diensten duren zes uur, anderen twaalf. Maar na acht uur rijden, wordt er wel altijd een rustpauze ingelast.
Indien men morgen het onderwijs privatiseert kunt U ook gouden bergen verdienen.
Uw opdrachtgever zal U wel een resultaatverbintenis voorleggen en zal niet bereid zijn om U full-time te betalen voor deeltijds werk. Hij zal U ook geen 4 maanden verlof betalen en ook geen dubbel pensioen.
De rollen nu niet omdraaien hè Jules....
Ik vergelijk gewoon stelsels, lonen en extralegale voordelen....
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Je hebt honden mee helpen vervoeren...dejules schreef: ↑15 feb 2020, 10:59U heeft een heel bekrompen visie op het luchtvrachtvervoer. Er komt heel veel bij kijken in zo'n organisatie en het allerbelangrijkste is de veiligheid of denk je dat die containers zomaar willekeurig in een vrachtvliegtuig worden geduwd? De gewichtsverdeling speelt een heel belangrijke rol want anders krijg je een vliegramp. De aard van de goederen eveneens. Gevaarlijke goederen worden apart behandeld door Dango. Wij hebben ooit een tripple A zien uitbranden omdat een klein doosje in contact was gekomen met water waardoor een chemische reactie optrad. Gelukkig gebeurde dat op de ramp en niet tijdens de vlucht. Trouwens, DHL vervoert niet alleen "kartonnen dooskes" maar ook dieren. In de tijd van de Golfoorlog werden er bijna dagelijks explosievenhonden naar Irak vervoert. Die beestjes krijgen een andere behandeling dan "een dooske" maar gij weet daar natuurlijk meer van dan ik. DHL was de enige vervoerder die in opdracht van het Amerikaanse leger "zaken" (wij hebben zwijgplicht) naar Irak mocht vervoeren.Weet U : met een sisser, een push-back, ... rondrijden is iets apart, een vliegtuig naar zijn spot begeleiden ook. Een vliegtuig ont-ijsen eveneens. En altijd onder tijdsdruk ... Werken op de luchthaven heeft iets apart. Jij kunt dat gevoel niet kennen.
Man, uw kleinkinderen moeten aan uw lippen hangen.
"Opa Jules mag dat eigenlijk allemaal niet vertellen... hij heeft zwijgplicht van de Amerikanen!"
Redacteur Inge Stiers vraagt elke week aan enkele Vlamingen hoeveel ze verdienen.
Vandaag: Caroline Buytaert (42) en Kevin Cottrell (45).
Als die vertellen dat ze met hun onderwijsloon zes keer per jaar met zijn vieren met vakantie kunnen gaan, levert dat hen weleens verbaasde blikken op.
https://www.hln.be/geld/economie/zoveel ... ~a7fa597b/
Vandaag: Caroline Buytaert (42) en Kevin Cottrell (45).
Als die vertellen dat ze met hun onderwijsloon zes keer per jaar met zijn vieren met vakantie kunnen gaan, levert dat hen weleens verbaasde blikken op.
https://www.hln.be/geld/economie/zoveel ... ~a7fa597b/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Die zullen met z'n twee samen netto ergens rond 4.000 euro verdienen. Kan 200 euro meer zijn gezien hun gezinstoestand en afhankelijk van aftrekbaarheid van leningen enz.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Horus1 - Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
- Locatie: Vlaanderen
Foutieve informatie over DHL Dejules, want de collega's die aan de Vanderlande band stonden waren geen piloten, maar part time werknemers die een bij - jobke hadden voor een paar uur: huisvrouwen, studenten. En voor met een heftruck te rijden had je ook geen pilotenbrevet nodig, maar een heftruckbrevet. Trouwens de-icers hebben we nooit gehad , werd gedaan door een externe firma: AS