Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 apr 2024, 16:19

Sorry - Palestina was helemaal "leeg" - alleen 30.000 joden en verder niks. Neen, ook geen muntjes.

De hyperbool als enig verweer.
Rationele argumentatie? Feiten? Vandaag niet, denk ik :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

27 apr 2024, 10:49

Hoe komt het dan Jerusalem Ebreuws is? En geen andere taal.
Geen flauw idee wat " Ebreeuws" is, Voorn. Maar Ivriet( modern Hebreeuws) en Arabisch zijn de officiële talen in Israël en dus ook in Jeruzalem. Daarnaast spreken zeer veel mensen ook Engels.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

27 apr 2024, 10:55

En waarom is men al jaren aan het zoeken naar De Ark des Verbonds?
En van de volkstelling is men zeker.
a. Volkstellingen werden onder Romeins gezag regelmatig georganiseerd met het oog op het innen van belastingen, Voorn.

b. De Ark des Verbonds?

Goed nieuws, Voorn. In 1936 werd de Ark des Verbonds ontdekt door professor I. Jones. In 1981 heeft de eminente wetenschapper en Nobelprijswinnaar S. Spielberg een boeiende documentaire gemaakt over dit gegeven en dat onder de naam:" Raiders of the lost Ark". Hieronder een zeer zeldzame foto waarop je professor Jones ( Indiana of Indy voor de vrienden) samen met een kompaan de befaamde Ark ziet dragen.


Afbeelding

Als je nog wat wil weten over kindje Jezus in de kribbe of the life and times van sinterklaas of de kerstman - laat maar weten .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 apr 2024, 13:19

Afbeelding

Troepen van het Israëlische leger hebben VN-functionarissen in veiligheid gebracht. Woensdag kwamen die onder mortiervuur te liggen toen ze rondliepen op een pier die door Amerikaanse militairen voor de kust van de Gazastrook werd gebouwd om de hoeveelheid hulp die naar de Palestijnse enclave stroomt te vergroten.

De IDF-soldaten brachten de functionarissen met spoed naar een schuilplaats nadat Palestijnse terroristen projectielen op de installatie hadden afgevuurd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 apr 2024, 12:00

138 landen van de 198 die lid zijn van de Verenigde Naties erkennen de staat Palestina.
Palestina is ook waarnemend niet-lidstaat. De VN erkent daarmee Palestina als soevereine staat. Dit betekent dat Palestina een VN-lidmaatschap mag aanvragen.
Palestina is wel volwaardig lid van het Internationaal Gerechtshof in Den Haag, UNESCO en de Arabische Liga. Door de nieuwe VN-status hebben de Palestijnse autoriteiten ook meer rechten bij instanties als de Wereldbank gekregen.
Bedenk natuurlijk wel dat die 138 landen en de VN helemaal fout zijn want Palestijnen of een Palestijnse staat bestaat helemaal niet volgens 1 of andere simpele duif op dit forum


Afbeelding

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 apr 2024, 17:46

De VS verwerpen de oproepen van de VN voor een onafhankelijk onderzoek naar een massagraf met meer dan 300 Palestijnse lichamen dat in Gaza is gevonden.

In plaats daarvan sturen ze meer wapens en vragen ze Israël zijn eigen oorlogsmisdaden te onderzoeken...Hypocrieten.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 apr 2024, 00:01

Wat ik mij dan afvraag bij zo'n bericht over dat massagraf naast dat ziekenhuis ... waarom zouden de Israëli die doden begraven? Ze hadden die toch gewoon kunnen laten liggen?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 apr 2024, 07:58

De VS verwerpen de oproepen van de VN voor een onafhankelijk onderzoek naar een massagraf met meer dan 300 Palestijnse lichamen dat in Gaza is gevonden.
Wat ik mij dan afvraag bij zo'n bericht over dat massagraf naast dat ziekenhuis ... waarom zouden de Israëli die doden begraven? Ze hadden die toch gewoon kunnen laten liggen?
Waarom zouden de VS die oproepen van de VN voor een onafhankelijk onderzoek verwerpen? :roll: Het kan toch alleen maar 'ten goede komen' van Israël als ze deze oorlogsmisdaad kunnen linken aan Hamas.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 apr 2024, 15:45

waarom zouden de Israëli die doden begraven? Ze hadden die toch gewoon kunnen laten liggen?
Disturbing reports continue to emerge about mass graves in Gaza in which Palestinian victims were reportedly found stripped naked with their hands tied, prompting renewed concerns about possible war crimes amid ongoing Israeli airstrikes, the UN human rights office, OHCHR, said on Tuesday.

The development follows the recovery of hundreds of bodies “buried deep in the ground and covered with waste” over the weekend at Nasser Hospital in Khan Younis, central Gaza, and at Al-Shifa Hospital in Gaza City in the north. A total of 283 bodies were recovered at Nasser Hospital, of which 42 were identified.

“Among the deceased were allegedly older people, women and wounded, while others were found tied with their hands…tied and stripped of their clothes,” said Ravina Shamdasani, spokesperson for the UN High Commissioner for Human Rights. https://news.un.org/en/story/2024/04/1148876

Duidelijk genoeg? Of moet ik het misschien vertalen?
Laatst gewijzigd door frits1955 op 29 apr 2024, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 apr 2024, 15:58

Dit zijn de overblijfselen van het Al Shifa hospitaal waar één van de massagraven gevonden werd.. Herinner U dat de Israëli volgens jullie niet op hospitalen zouden mikken. Waar is de tijd dat jullie zaten te mekkeren over 1 raket die een parkeerplaats naast een ziekenhuis raakte en die raket moest uiteraard van Hamas zijn...Stilaan worden de gigantische oorlogsmisdaden van Israël duidelijk in wat er hier en daar nog overblijft van Gaza.


Afbeelding

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 apr 2024, 16:03

Het kan toch alleen maar 'ten goede komen' van Israël als ze deze oorlogsmisdaad kunnen linken aan Hamas.

ik veronderstel dat dit een grapje is?

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

29 apr 2024, 16:14

frits1955 schreef:
29 apr 2024, 15:45
waarom zouden de Israëli die doden begraven? Ze hadden die toch gewoon kunnen laten liggen?




Duidelijk genoeg? Of moet ik het misschien vertalen?
Ja, 8) in het Frans graag.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 apr 2024, 16:20

Het WAAROM is mij (nog steeds) niet duidelijk. Er zijn ondertussen duizende mensen en kinderen gedood ... Hoeveel liggen er nog onder het puin?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 apr 2024, 16:37

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat die Hamas-terroristen deze pijniging niet willen stopzetten door de gijzelaars vrij te laten en zich met de handen in de nek over te geven aan het IDF.

Weet je wat ik denk? Dat Hamas daar helemaal geen enkel moreel ongemakkelijk gevoel over heeft dat door hun terreurdaad duizenden onschuldigen sterven in Gaza. Absoluut niet. Ik vermoed dat ze het zelfs goede reclame vinden want het werkt: kijk hoe in Europese en Amerikaanse steden wordt betoogd tegen Israël en tegen de hulp die de VS bieden.

Vorige zaterdag in Hamburg:

One demonstrator held a placard that read “Caliphate is the solution,” while others held signs with the inscription Gaza has won the info war.

De champagnekurken knallen in de bunkers van Hamas onder het Al-Shifa hospitaal.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 apr 2024, 16:45

Het WAAROM is mij (nog steeds) niet duidelijk. Er zijn ondertussen duizende mensen en kinderen gedood ... Hoeveel liggen er nog onder het puin?
Duizenden allicht. En wat bedoel je met het "waarom"?
Maar misschien kan Netanyahu U het antwoord geven:" Only greater Israel will exist from the river to the sea’.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 29 apr 2024, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.