Zwartwerkers mogen ook officieel werken van de regering!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 feb 2018, 01:52

dejules schreef:
Wil. schreef:Het blijft verrassend wat een verkeerde keuze van enkele decennia terug kan teweegbrengen qua verzuring van het brein.
Werklozen verstoppen in de ambtenarij is geen individuele keuze maar een maatschappelijke keuze genomen door politici.
Indien het wel een individuele keuze was en iedereen uw "juiste" keuze had gevolgd dan waren wij collectief de hongerdood gestorven!
Iedereen kiest voor zichzelf, maar enkel mensen met verantwoordelijkheidsgevoel willen de gevolgen dragen van die keuze. Ik ben in dat geval.

Jij, julio, doet dat niet: je zou nu willen dat je dezelfde voordelen kreeg als de ambtenaren op wie je vroeger zo neerkeek. De krekel en de mier.

Sorry, brave jongen, maar ik heb geen medelijden met je. Gedraag je als een echte man, wees verantwoordelijk voor je eigen keuze en hou op met dat geblèr.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

26 feb 2018, 08:50

Wil. schreef:
dejules schreef:
Wil. schreef:Het blijft verrassend wat een verkeerde keuze van enkele decennia terug kan teweegbrengen qua verzuring van het brein.
Werklozen verstoppen in de ambtenarij is geen individuele keuze maar een maatschappelijke keuze genomen door politici.
Indien het wel een individuele keuze was en iedereen uw "juiste" keuze had gevolgd dan waren wij collectief de hongerdood gestorven!
Iedereen kiest voor zichzelf, maar enkel mensen met verantwoordelijkheidsgevoel willen de gevolgen dragen van die keuze. Ik ben in dat geval.
Welke gevolgen draag je voor je levenslang parasitair gedrag ?  Een schaamtegevoel ? Of toch niet ...

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

26 feb 2018, 09:01

Het voordeel van de prive was in onze tijd dat met een lager diploma men toch cariere  kon maken bij ervaring of zelfstudie.
Bij de overheid zit ge voor de examens geblokkeerd  met uw diploma.
dejules

26 feb 2018, 09:07

voorn schreef:Het voordeel van de prive was in onze tijd dat met een lager diploma men toch cariere  kon maken bij ervaring of zelfstudie.
Bij de overheid zit ge voor de examens geblokkeerd  met uw diploma.
Wat bedoelt U met "de overheid"?
Vandaag krijgt 1 op 2 actieven zijn inkomen rechtstreeks uit de schatkist!
En wat houdt die mensen tegen om geld en goud te gaan rapen in de privé?
Indien men het ambtenarenstatuut afschaft bevordert dat in elk geval de arbeidsmobiliteit en hoeven de leeglopers niet 45 jaar op een stoel te zitten wachten op hun pensioenleeftijd maar actief bijdragen aan de welvaart.
Laatst gewijzigd door dejules op 26 feb 2018, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

26 feb 2018, 09:11

Wil. schreef:De krekel en de mier.
U bent de krekel. U heeft nooit 1 Eurocent opgebracht voor de gemeenschap. U bent een kost van geboorte tot de dood. Daarom dat jullie leeglopers oa de "meetellende ziektedagen" hebben uitgevonden. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 feb 2018, 09:19

Neen, julio, ik heb vroeger niet gezongen en vandaag klaag ik niet. Dat noemen we consequent gedrag.

Jij was de man die de privé verkoos - misschien een goede keuze toen, niets op aan te merken - en daar grote sier mee kon maken tegenover de armoezaaiers van ambtenaren, maar jij bent degene die nu staat de jammeren en klagen dat diezelfde ambtenaren het nu beter hebben. Je wil ze dus ook 'kortwieken' en afnemen wat ze hebben.

Als je het verhaaltje kent, dan zul je ook herkennen wie hier de krekel is die in de winter aan de deur staat te kloppen. Ik doe  het kijkvenstertje af en toe eens open en ik zie dat het de gefrustreerde man is die geen verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn eigen beslissingen.
Deurtje toe!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

26 feb 2018, 10:47

Wil. schreef: maar jij bent degene die nu staat de jammeren en klagen dat diezelfde ambtenaren het nu beter hebben.
U bent gewoon een werkloze die verstopt werd in een zinloze leeglopersbezigheid. U dient een werklozenuitkering te krijgen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

26 feb 2018, 12:49

Ik zou de ambtenaren niet de kost willen geven; wiens pensioen lager is dan het mijne.
Vuilkar in Antwerpen, een gewone postbode enz.
Spreken we nog niet over de groepsverzekering.
Gast

26 feb 2018, 12:53

voorn schreef:Ik zou de ambtenaren niet de kost willen geven; wiens pensioen lager is dan het mijne.
Vuilkar in Antwerpen, een gewone postbode enz.
Die niet , maar hoeveel % van de ambtenaren vertegenwoordigen die ?  De meesten dragen een wit hemd met overmaatste hemdskol.
Ice

26 feb 2018, 13:10

Och, we weten allemaal zeer goed dat het ambtenarenapparaat dodelijk obees is, een heel leger is het...en als dan ook es de dienstverlening aan de burgers gesmeerd zou lopen, dan hadden ze nog enig nut maar zelfs dát krijgen ze niet voor elkaar.

Allemaal dankzij de politiek: hoe meer ambtenaren, hoe meer de werkende belastingbetaler kan aangerekend worden==> verarmd en dat is immers het doel.
Ter vergelijking: in de privé brengt de top ook niks op maar kost het meeste, net hetzelfde bij de staat maar dan in duizendvoud met de peperdure en allergrootste niksnutten op kop: politici.
dejules

26 feb 2018, 13:24

Ice schreef:met de peperdure en allergrootste niksnutten op kop: politici.
Een maandloon van 1.743 euro bruto op het einde van je loopbaan is “heel correct”, replikeerde minister De Croo (Open Vld) op een vraag over het loon van de hulppostmannen. Zelf strijkt hij 19.000 euro per maand op en hij zorgde ervoor dat de CEO van bpost opnieuw tot een miljoen per jaar kan binnenrijven.

http://solidair.org/artikels/de-croo-kr ... des-de-les
Gast

26 feb 2018, 13:31

De Croo is een afstammeling van de "deep blue".  De moeder van De Croo junior beweerde ooit dat het een schande is dat de zoon van een beenhouwer het tot advocaat of notaris kon schoppen.
Ice

26 feb 2018, 14:19

dejules schreef:
Ice schreef:met de peperdure en allergrootste niksnutten op kop: politici.
Een maandloon van 1.743 euro bruto op het einde van je loopbaan is “heel correct”, replikeerde minister De Croo (Open Vld) op een vraag over het loon van de hulppostmannen. Zelf strijkt hij 19.000 euro per maand op en hij zorgde ervoor dat de CEO van bpost opnieuw tot een miljoen per jaar kan binnenrijven.

http://solidair.org/artikels/de-croo-kr ... des-de-les
En in die 19.000€ zitten vast de onkostenvergoedingen en ándere 'voordelen' zoals mandaten van de graaier nog niet in.
Behalve nutteloos ook nog fucking arrogant, schaamteloos en crimineel dat politieke gespuis. :evil:
Halveren van hun loon zou nog láng niet voldoende zijn, wel een maandloon van 1.743€ BRUTO, dat zou ze misschien wat nederigheid bijbrengen want eerlijk: ze bakken er NIKS van, opzéttelijk wanbeleid en de autochtone bevolking blíjven bestelen is alles wat ze kennen, willen en dóen.  :x

Stommelein meent ook nog dat ie complimenten zal ontvangen door de periode te verlengen dat electriciteit en aardgas niet afgesloten mogen worden om te vermijden mensen letterlijk in de kou te zetten
Met mensen legaal en zelfs ILLEGAAL te BESTELEN tot de bedelstaf heeft ie minder problemen, hé

Idioot, hij zou beter zorgen dat deze BASISBEHOEFTEN opnieuw betaalbaar worden!
En hoe zit het met de afgezwakte turteltaks, nu tommeltaks geheten?
Lapt de vetzak nu ook al de uitspraak van ONWETTIGE TAKS van het Grondwettelijk Hof aan zn laars om ons te bestelen?
Waarom zijn er nog wetten als de politiek zelf ze openlijk weigeren te volgen, ze hebben daarvoor nochtans een EED gezworen?!! :x

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 feb 2018, 14:33

Als ik het goed voorheb komt de Tommeltaks niet omdat er miljarden subsidies vrijkomen doordat de biomassacentrales van Gent en Langerlo er niet komen.
Afwachten maar of hij zijn woord houd.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

26 feb 2018, 15:08

wardje schreef:Afwachten maar of hij zijn woord houd.
Een minister die zijn woord houdt? Hoe naïef kun je zijn?