Immigranten?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 feb 2023, 11:04

Begrijpt ge nu Wil. waarom ik schreef op:

Dicksy 16 feb 2023, 20:16
Wat is de betekenis van asiel:
'Bescherming/ Bescherming van overheidswege'

Het is niet omdat men het woordje asiel vervangt door zijn betekenis (bescherming) dat diegene die bescherming vraagt/zoekt geen asielzoeker meer zou zijn. Of dit nu tijdelijk zou zijn of niet is eigenlijk naast de kwestie maar meer een stok achter de deur voor de EU om deze personen terug te kunnen sturen als deze oorlog voorbij is.
Oekraïners vallen onder de 'Richtlijn Tijdelijk(e) Bescherming (asiel) van de Europese Unie'.
Men kan het bezien als een woordspelletje maar het doet geen afbreuk aan de betekenis van wat een asielzoeker is
Wat hier de VN nu doet met de benaming van die immigranten doet de EU ook met die oorlogsvluchtelingen. Geef het een niet zo negatief beladen naam en dan wordt wat krom is alsnog recht getrokken.
Men kan het bezien als een woordspelletje maar het doet geen afbreuk..............

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 feb 2023, 11:30

Here we go again ... :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 feb 2023, 11:39

door Wil. » 7 minuten geleden
Here we go again ... :roll:
Tja Wil. erg hé maar ik begrijp het dat het voor u heel frustrerend moet zijn. Aan de ene kant deze werkwijze verdedigen en aan de andere kant het aan de kaak stellen. :lol: :lol:

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

03 apr 2023, 19:55

Vraag aan de regering:
Meneer de minister, kunt u nader verklaren aub!?
Hoe komt het dat alle migranten systematisch hun papieren kwijtraken en nooit hun mobieltje?
Ik stel mezelf deze vraag echt al heel lang, je weet maar nooit of ik mezelf ook bij dezelfde server als zij zou kunnen aansluiten, ik zou blij zijn!
Ze kunnen niet alleen de nieuwste Smartphone kopen, maar ook een provider betalen: hoe doen ze dat zonder geld?
Maar daarnaast is er mijn Chinese puzzel nog:
- het is absoluut noodzakelijk om een bankrekening te hebben waarop de opnames worden gedaan om die mobieltjes te betalen, maar geen enkele migrant heeft echter een bankrekening;
- daarvoor is een bewijs van woonst (woonplaats) vereist; ze bezitten echter geen huis of eigendom;
- je hebt ook een ID nodig en die hebben ze ook niet!
Dit is waar ik vastloop voor het antwoord op deze bedriegerij!
Kan u me de antwoorden geven meneer de minister?
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

03 apr 2023, 20:55

De nagel op de kop Sibarita

Maar zo werkt het nu eenmaal : politici liegen , draaien rond de pot , of noemen ons
ouwe zeuren , en beweren aan een eerlijke samenleving te werken

Alexander gaat dat nu doen met de pensioenen , maar verzwijgt dat het huidige systeem net een constructie was van zijn voorgangers die "ook alleen maar het beste voorhadden met het volk"

Want wetten over gelijkheid en realiteit zijn 2 verschillende dingen