Het klimaat

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

26 jan 2019, 21:46

Voor een zekere Bart De Wever zijn de protesten van de jongeren totaal misplaatst, het zijn ZIJ zelf die met hun generatie in de toekomst moeten zorgen voor het beter klimaat.
m.a.w. gaat de huidige generatie politici, bedrijfsleiders (via het VBO) en andere omhooggevallen figuren niks ondernemen naar die toekomst toe buiten het organiseren van bedenkelijke groepsaankopen van elektrische auto's (met daaraan een nog bedenkelijker systeem van premies) en uiteraard zonnepanelen ... maar daar lazen we al genoeg over !
Enfin, 't is dus van trek uw plan, snotneuzen, en los het later maar zelf op !
Hopen dus maar dat het niveau van het zeewater dermate snel stijgt dat hij later nog kan broebelen ... da's haben wir nicht gewusst !
55 Monique

26 jan 2019, 21:59

https://www.hln.be/de-krant/ombudsman-w ... gle.com%2F

(Ombudsman ) Groepsaankoop ... 

Blijf bij je leest“Dus over enkele maanden gaat het Vlaams Energieagentschap (VEA) de wind van voren krijgen, omdat het die premies niet aan iedereen zal uitbetalen”, gaat Weekers verder. “Die mensen gaan klagen, en dan ga ik moeten zeggen: sorry overheid, als jullie zo communiceren, dan begrijp ik dat mensen dit niet wisten. Dan is de vraag: krijgen die mensen alsnog hun premie?”  
    

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

26 jan 2019, 22:28

Moet die Bart De Wever zich niet eens altijd doen opmerken als het niet bij hem past.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

26 jan 2019, 23:29

Eindelijk iemand die op hoog niveau gezegd heeft waar het op staat. Niemand van de andere partijen heeft echt een uitgesproken mening voor de camera geventileerd. Wij in Belgie zullen het eens oplossen, terwijl Duitsland volledig inzet op bruinkool. Andere landen zoals VSA en China doen maar op. We zullen hier serieus te kampen krijgen met een structuele achterstand op economisch vlak. Weeral niemand verantwoordelijk zeker? Het klimaatprobleem is niet op te lossen in Belgie alleen.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
dejules

27 jan 2019, 00:00

Wat migratie en moslims betreft is het 5 na 12 volgens De Wever.
Wat oplossingen betreft voor de opwarming hebben wij nog 100 jaar volgens hem. De jeugd moet fysica en wiskunde volgen en dan kunnen ze dat oplossen. 

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

27 jan 2019, 09:19

En waar is het zwarte gat in de ozonlaag gebleven ?
Inderdaad, letterlijk en figuurlijk ... OPGELOST.
Het huidige doemdenken brengt geen zoden aan de dijk.

.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

27 jan 2019, 09:21

miel schreef:Eindelijk iemand die op hoog niveau gezegd heeft waar het op staat. Niemand van de andere partijen heeft echt een uitgesproken mening voor de camera geventileerd. Wij in Belgie zullen het eens oplossen, terwijl Duitsland volledig inzet op bruinkool. Andere landen zoals VSA en China doen maar op. We zullen hier serieus te kampen krijgen met een structuele achterstand op economisch vlak. Weeral niemand verantwoordelijk zeker? Het klimaatprobleem is niet op te lossen in Belgie alleen.
Zo is dat! 
dejules

27 jan 2019, 09:27

miel schreef:terwijl Duitsland volledig inzet op bruinkool.
Ten laatste eind 2038 moet Duitsland stoppen met het winnen van elektriciteit uit steenkool en bruinkool. Daarover is een speciale commissie van de Duitse regering het zaterdagmorgen eens geworden, zo heeft het persbureau DPA van deelnemers vernomen.
Tegen eind 2022 wil de vierde grootste economie ter wereld ook al uit kernenergie stappen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190126_04133092
dejules

27 jan 2019, 09:29

Lukas schreef:En waar is het zwarte gat in de ozonlaag gebleven ?
Inderdaad, letterlijk en figuurlijk ... OPGELOST.

.
De zwakke plek in de ozonlaag is nog steeds 19,6 miljoen vierkante kilometer.

https://www.demorgen.be/wetenschap/het- ... -b8fd2bc3/

Hoezo "opgelost"?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 jan 2019, 09:31

Iemand zou eens een petitie moeten voorleggen aan die jonge betogers (en ook oude) waarin geëist wordt dat alle buitenlandse reizen verboden worden, tenzij ze te voet of met de fiets gebeuren. Benieuwd hoeveel handtekeningen daaronder zouden komen.

"Iedereen wil terug naar de natuur, maar niet te voet" - Bond Zonder Naam , 30 jaar geleden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

27 jan 2019, 09:34

Wil. schreef:Iemand zou eens een petitie moeten voorleggen aan die jonge betogers (en ook oude) waarin geëist wordt dat alle buitenlandse reizen verboden worden, tenzij ze te voet of met de fiets gebeuren. Benieuwd hoeveel handtekeningen daaronder zouden komen.
Men gaat buitenlandse reizen niet verbieden. Men gaat korte- en middenlange reizen ("city-trips" noemt De Wever dat) kapot belasten en terecht. Er zijn alternatieven zoals de trein.
Vliegtuigen zijn één vd grootste Co2 vervuilers.
ps Welk antwoord geven uw kleinkinderen op uw vraag?
MaLoReg

27 jan 2019, 09:35

Met zen allen 50 jaar terug gecatapulteert worden-dat is wat 'Groen' beoogt.
(in navolging van Berbers hahahaha.)
dejules

27 jan 2019, 09:37

Wat migratie en moslims betreft is het 5 na 12 volgens De Wever.
Wat oplossingen betreft voor de opwarming hebben wij nog 100 jaar volgens hem. De jeugd moet fysica en wiskunde volgen en dan kunnen ze dat snel en eenvoudig oplossen. 
De Wever schuift alle problemen gewoon door. De problemen die hij niet kan doorschuiven zijn de schuld van anderen.
Dat is het N-VA-model.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 jan 2019, 09:40

Julio, je kort geheugen laat het afweten. Je had diezelfde 'gedachten' al gepost vandaag.  :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

27 jan 2019, 09:43

Wil. schreef:Julio, je kort geheugen laat het afweten. Je had diezelfde 'gedachten' al gepost vandaag.  :roll:
Wat migratie en moslims betreft is het 5 na 12 volgens De Wever.
Wat oplossingen betreft voor de opwarming hebben wij nog 100 jaar volgens hem. De jeugd moet fysica en wiskunde volgen en dan kunnen ze dat snel en eenvoudig oplossen. 

De Wever schuift alle problemen gewoon door. De problemen die hij niet kan doorschuiven zijn de schuld van anderen.

Dat is het N-VA-model.