Terrorisme en geplande terreurdaden in Europa

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 mar 2023, 10:32

En in Wijnegem geven ze geen paasmaaltijd op school na klachten.
De ouderraad vindt dit ongehoord.
Moslims mogen geen eitjes aannemen.
Waar gaan die eisen eindigen?
En in Indonesië gaat het WK jeugd niet door.
Joden waren niet welkom.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 apr 2023, 15:38

In Berlijn trekken een aantal moslims de straat op. Ze scanderen 'Dood aan Israël' / 'Dood aan de Joden'

Volgens mij valt dat onder oproepen tot geweld. Dit soort meningsuiting hoort niet langer vrij te zijn.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 apr 2023, 21:13

Geert Wilders is alweer een paar keer met de dood bedreigd omdat hij zich laatdunkend uitspreekt over de islamideologie.

De openbare aanklager heeft nu een dagvaarding uitgeschreven om een Pakistaans cricketspeler in Nederland voor de rechter te brengen om de hogervermelde reden.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 mei 2023, 20:16

De vrienden van IS hebben het een poos rustig aan gedaan, maar daar blijkt verandering in te komen. Een handvol Tsjetsjenen was volop bezig met de voorbereiding voor een terreuraanslag.

Het gaat om twintigers die zoals zo vaak "op korte tijd geradicaliseerd waren".

Met die straling van hoogspanningsleidingen moeten we toch oppassen ... :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 mei 2023, 19:09

In Servië schiet een twintiger een aantal mensen 'zomaar' neer. De minister van binnenlandse zaken spreekt van een terreurdaad. Bij de verdachte thuis werden nog heel wat granaten en vuurwapens aangetroffen.

Binnenkort vernemen we wel waarom die man zo heeft gehandeld.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

05 mei 2023, 23:31

Ex-redder van zwembad Tongeren verdacht van bomaanslagen in Irak waarbij 376 doden vielen
Hasselt - De Irakees Osama Y.T. (43) uit Hasselt zit sinds woensdag in de gevangenis op verdenking van het plegen van terroristische bomaanslagen in zijn thuisland. Daarbij vielen minstens 376 doden. De man, die nog een tijdje redder was in het binnenzwembad van Tongeren, ontkent alles.

HBVL
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 mar 2024, 19:03

Tijdens een actie in Brussel, Ninove, Charleroi en Luik werden 4 mannen opgepakt. Het gaat om jonge moslims die een aanslag aan het voorbereiden waren op een concertzaal.

Zoiets doet onmiddellijk de beelden van de Bataclan weer opduiken. Toen werden 89 mensen vermoord door IS-sympathisanten.

De islamideologie is een beetje zoals kanker: je snijdt het weg, het blijft jarenlang onzichtbaar en opeens is het daar terug.

Benieuwd of er iemand de vinger op de zere plek durft te leggen: het geheel van ideeën dat 'islam' wordt genoemd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.