Wat zit hier achter ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

12 mei 2019, 20:33

E.T.

Bij ons niet ook al heb je nieuw paspoort ontvangen en je gaat naar de bank om geld af te halen
komt dat bij ons op scherm ofwel via bankautomaat of wel ga je binnen aan loket .
Wat er wel is en dat zeggen ze zelf dat je regelmatig u paspoort moeten laten inscannen .
Komt door de overheid .

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

13 mei 2019, 00:27

E.T. schreef:
12 mei 2019, 20:21
Sorry "Gast43" maar het niet tijdig bezorgen van uw identiteitskaart is wel degelijk een reden om uw rekeningen op te zeggen. Dit is niet hetzelfde als blokkeren hé.

Ik denk dat als je een nieuwe identiteitskaart hebt gekregen dat dan de oude vervalt en je terug bij de verschillende banken moet langsgaan.

Na een eerste waarschuwing dat je niet meer in regel bent krijg nog één maandje om, persoonlijk en onder de kantooruren, langs te gaan.

Driesje zal niet toegeven dat hij denkt boven de regelgeving te staan
Volledig correct E.T. Je zal het inderdaad wel in die hoek moeten zoeken. Trouwens niet iedereen gaat nog naar de bank om geld af te halen. Er zijn zo veel andere mogelijkheden o.a. de grootwarenhuizen. Ik kan de tijd niet noemen dat ik nog aan een automaat of loket geld ben gaan halen. Ik vraag het altijd in een grootwarenhuis en bovendien betaal ik alles zo veel als mogelijk met de kaart. Als je niet in het kantoor komt en ze hebben een kopie nodig van je paspoort, schrijven ze je aan. Als je dat enkele keren negeert hebben ze het recht én de plicht je rekening op te zeggen. Dat is wettelijk bepaalt.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

13 mei 2019, 08:05

Volledig mee eens .

Maar staat duidelijk online rekeningen blokkeren en waarom :wink:

Ja normaal betalen wij ook alles met de bankkaart en overschrijving maar zijn zaken waar je niet onderuit kan dat je cashgeld nodig hebt .
Spelen kort op de bal de banken de laatste tijd , anders worden ze beboet als ze dat niet opvolgen ( Overheid heeft daar met te maken ) Net zelfde met die slaaprekeningen :mrgreen:
Vind wel belachelijk dat ze zoiets vermelden in media . Is niet eerste keer uitschieter van driesje , en heeft nooit wat gedaan tot dat :idea: :mrgreen:

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

13 mei 2019, 09:47

Bankrun is coming !!

Till I die !!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

13 mei 2019, 10:24

gast43 schreef:
13 mei 2019, 08:05
Volledig mee eens .

Maar staat duidelijk online rekeningen blokkeren en waarom :wink:

Ja normaal betalen wij ook alles met de bankkaart en overschrijving maar zijn zaken waar je niet onderuit kan dat je cashgeld nodig hebt .
Spelen kort op de bal de banken de laatste tijd , anders worden ze beboet als ze dat niet opvolgen ( Overheid heeft daar met te maken ) Net zelfde met die slaaprekeningen :mrgreen:
Vind wel belachelijk dat ze zoiets vermelden in media . Is niet eerste keer uitschieter van driesje , en heeft nooit wat gedaan tot dat :idea: :mrgreen:
Het zou wel kunnen dat een bank eerst de rekening blokkeert om alsnog administratieve rompslomp in orde te krijgen alvorens ze ze opzeggen. Elke bank zal daar wel zijn eigen strategie voor hebben. Feit is dat ze allemaal van de eerste tot de laatste in orde moeten zijn. Het is tenslotte voor onze eigen veiligheid dat die kopies van id kaarten in orde zijn. De tijd dat banken nog over kopies beschikken (of enkel beschikken) van 25 jaar terug is lang voorbij.
En het is mode om alles in de media te brengen. Zelfs een verkeerde scheet wordt in de media gebracht. En ik ben niet voor of tegen DVL maar dit gegeven vind ik dus ook belachelijk.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

31 mei 2020, 11:49

Onze vriend doet de laatste tijd aardig zijn best om in de krant te komen ...

Misschien toch eens een betere foto laten trekken :lol:


Afbeelding
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

31 mei 2020, 14:46

Een klant kan zonder opgave van reden een bankrekening opzeggen; omgekeerd is dat ook zo. Simpeler kan het niet zijn.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

31 mei 2020, 17:56

frits1955 schreef:
31 mei 2020, 14:46
Een klant kan zonder opgave van reden een bankrekening opzeggen; omgekeerd is dat ook zo. Simpeler kan het niet zijn.
Den dries kan ook in het "rood" zijn gegaan , maar als fortis een hetze heeft tegen die man, kan hij toch gewoon naar een andere bank stappen,die regelen alles :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

31 mei 2020, 22:29

tokkio schreef:
31 mei 2020, 17:56
frits1955 schreef:
31 mei 2020, 14:46
Een klant kan zonder opgave van reden een bankrekening opzeggen; omgekeerd is dat ook zo. Simpeler kan het niet zijn.
Den dries kan ook in het "rood" zijn gegaan , maar als fortis een hetze heeft tegen die man, kan hij toch gewoon naar een andere bank stappen,die regelen alles :mrgreen:
Hij zal met liefde ontvangen worden bij de Nationale(istische) Bank van Vlaanderen, "onze" KBC :lol:

Yellowood
Lid geworden op: 06 mei 2006, 21:32
Locatie: Geel

04 jun 2020, 16:59

Fred1950 schreef:
31 mei 2020, 22:29
tokkio schreef:
31 mei 2020, 17:56
frits1955 schreef:
31 mei 2020, 14:46
Een klant kan zonder opgave van reden een bankrekening opzeggen; omgekeerd is dat ook zo. Simpeler kan het niet zijn.
Den dries kan ook in het "rood" zijn gegaan , maar als fortis een hetze heeft tegen die man, kan hij toch gewoon naar een andere bank stappen,die regelen alles :mrgreen:
Hij zal met liefde ontvangen worden bij de Nationale(istische) Bank van Vlaanderen, "onze" KBC :lol:
Volgens mij ligt het doordat hij niet kan tellen. Hij telde er maar 8 waar het 11 moest zijn tijdens een feestje. Ofwel haalde hij hier zijn beste kunnen nog eens boven: Liegen.
Speciaal voor hem een filmpje met een Jood en enkele negers waar een massa volk op stond te kijken. Geniet ervan Dries!
https://www.youtube.com/watch?v=7WSBSb5NjYI

squadra
Lid geworden op: 26 mei 2020, 18:34

06 jun 2020, 13:32

Leopold II bleek naast koning, massamoordenaar ook nog pedofiel te zijn: hoe hard hij ook onder vuur lag, hij kwam er een leven lang mee weg
Leopold II was tegen dat handen afhakken, zei hij. Hij vond het idioot. Ze mogen van mij alles afsnijden, maar niet de handen. Handen zijn het enige wat ik daar nodig heb.
Dat hij in een proces in Londen genoemd was als klant van een hoerenmadam die meisjes tussen de 12 en 15 leverde, en dat hij bij haar een lopende rekening van 800 pond per maand had, werd in ons land doodgezwegen
En dat staat nog maar in HNL
Michel ik denk dat één van je slechtste dagen van het jaar moet zijn!!!!!
https://www.hln.be/de-krant/leopold-ii- ... ~a59fbcd6/

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 jun 2020, 13:46

Van de bankrekeningen van dhr. Van Langenhoven naar Leopold II z'n lopende rekening is voor sommigen maar een kleine stap maar voor Seniorennet een gigantische sprong ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

squadra
Lid geworden op: 26 mei 2020, 18:34

06 jun 2020, 14:09

Ik denk dat die DRIES maar een kleine voetnoot is in de geschiedenis en de moeite niet om daar nog woorden aan vuil te maken.
Onzen Leopold is wereldnieuws!
( Wat zit hier achter ?) kan men evengoed gebruiken dan over dienen Dries. De reacties zijn dan ook pover te noemen, wat dat onderwerp betreft.
Zoals in elk debat zijn er voor- en tegenstanders voor het weghalen van de standbeelden van Leopold II. Het zal bovendien weinigen verbazen, maar hoog oplopen met de Belgische koninklijke familie doe ik niet. Een land dat zijn leiderschap laat afhangen van het (blauwe) bloed dat door hun aderen stroomt, is vandaag geen lang leven meer beschoren. Leiderschap verdien je via de merites aan je gemeenschap. Een sterk tegenargument hiervoor is echter dat het weghalen van dit stuk geschiedenis zou betekenen dat het daardoor ook verdwijnt uit het collectieve geheugen van vele huidige en toekomstige Vlamingen.
https://doorbraak.be/de-beste-lessen-tr ... -verleden/

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 jun 2020, 15:07

Leopold II wereldnieuws? In bepaalde Brusselse wijken misschien ...
Daar hebben ze het ook zo niet voor Zwarte Piet!
Achterlijk volk.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet