Rare jongens, die imams

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

20 jul 2019, 10:13

maior domus schreef:
19 jul 2019, 13:11
Met andere woorden, de ECHTE moslims.
De andere moslims zijn watjes.

En wie heeft er (helaas) de meeste invloed in hun gemeenschap?
Echte moslims....En wélke moslims zijn dat?
Soennieten, sjiieten, alewieten, wahabisten, salafisten of een van de vele opsplitsingen van islam die állen beweren de 'enige, échte' moslim te zijn?
Ze zijn er onderling zelf nog niet over uit...
Tenslotte is dat hypocriete haatboekje koran zo vaag dat iedereen gelijk heeft door oneindige interpretatie.
Ook islamitische terroristen beweren dat en voeren dan ook letterlijk 6de eeuwse lijfstraffen en gruwelen uit die beschreven worden in de koran.
De theorie wordt omgezet in praktijk.

En de grootste dooddoener die ze allen als argument gebruiken is dat de koran "niet begrepen wordt" maar uitleg kunnen ze niet geven want ze kennen de koran zelf niet, dan moet je bij de imam zijn en die spreekt geen Nederlands. :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 jul 2019, 10:33

Ice schreef:
20 jul 2019, 10:13
maior domus schreef:
19 jul 2019, 13:11
Met andere woorden, de ECHTE moslims.
De andere moslims zijn watjes.

En wie heeft er (helaas) de meeste invloed in hun gemeenschap?
Echte moslims....En wélke moslims zijn dat?
Soennieten, sjiieten, alewieten, wahabisten, salafisten of een van de vele opsplitsingen van islam die állen beweren de 'enige, échte' moslim te zijn?
Zoek het niet te ver. De echte moslims zijn degenen die de profeet Mohammed zo veel mogelijk benaderen. Stel je dus de vraag: wat heeft de profeet in zo'n situatie gedaan, of wat zou Mohammed in deze situatie gedaan hebben? De moslim die datzelfde gedrag stelt is een goede moslim.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 jul 2019, 11:57

Karachi.

Een geestelijke, genaamd Kafayatullah, is gearresteerd omdat hij een jongen van 5 jaar geslagen heeft met een plastic of metalen buis. De jongen was in de madrassa om de godsdienst van de vrede aan te leren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 jul 2019, 12:16

Italië, Treviso.

Een imam is aangehouden omdat hij kinderen van 5 jaar afranselt. De 36-jarige Omar Faruq spaart de roede niet, maar evenmin is hij te beroerd om kleine kinderen een mep te verkopen, hen flink in de armen te knijpen of zelfs een stok van een halve meter lengte te gebruiken tijdens zijn 'lessen'.

Een twintigtal kinderen zouden het slachtoffer geworden zijn van zijn doortastende manier van lesgeven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

20 jul 2019, 12:32

Na een lange onverantwoorde rustpauze kunnen wij opnieuw ademen en het leven hervatten in onze autistische denkwereld. De dagelijkse mededeling van hetgeen een islamitische geestelijke heeft uitgespookt. Een kleine aap een lap rond zijn oren gegeven. Met een plastieken buis. 8O 8O. Wat een wereld schokkend nieuws.
Als ik 7 jaar oud was, hanteerde de schoolmeester van het tweede studiejaar dagelijks de roede, zijn vislijn, en niemand deed speciale melding op het internet. Het is waarschijnlijk dit, wat er momenteel misloopt in het onderwijs; een totaal gebrek aan discipline.
Er zijn vandaag nog geen geneesmiddelen om autisme te genezen. Wel kunnen geneesmiddelen gebruikt worden voor de klachten/symptomen die behoren bij autisme onder controle te houden. De Kannibaal zal U op regelmatige tijdstippen terug op de rails zetten.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

20 jul 2019, 12:43

Wat is een ideale muslim? Hoe moet hij zich gedragen?

Een paar voorbeelden van wat volgens de islam de ideale muslim is:

- betoont naastenliefde
(Uitspraak van profeet Mohamed in de collectie van Sahih Muslim nr 6354)

- bewandelt de middenweg en schuwt extremen
(Koran 5:87)

- doet goede werken
(Koran 16:128)

- heeft verantwoordelijkheidszin
(Uitspraak van profeet Mohamed gemeld door Umar, in de collecties van Bukhari en Muslim)

- is trouw aan een gegeven woord, komt beloften en afspraken na
(Koran 16:91)

- is oprecht en waarachtig, liegt niet en huichelt niet
(Koran 9:67)

- is vergevingsgezind
(Uitspraak van profeet Mohamed gemeld door Hadrat Jarir bin Abdullah, in de collecties van Bukhari,

- is goed voor zijn buren, ongeacht hun geloof
(Uitspraak van Profeet Mohamed gemeld door Abu Hurayrah, in de collectie van Musnad Ahmad)

Er volgt nog een hele opsomming van wat een ideale moslim is.

De Koranteksten en uitspraken kan je hier lezen

Doet mij denken aan het navolgen van Jezus gebod : “bemin je naaste zoals jezelf” :roll:

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

20 jul 2019, 13:01

De kannibaal schreef:
20 jul 2019, 12:32
Na een lange onverantwoorde rustpauze kunnen wij opnieuw ademen en het leven hervatten in onze autistische denkwereld. De dagelijkse mededeling van hetgeen een islamitische geestelijke heeft uitgespookt. Een kleine aap een lap rond zijn oren gegeven. Met een plastieken buis. 8O 8O. Wat een wereld schokkend nieuws.
Als ik 7 jaar oud was, hanteerde de schoolmeester van het tweede studiejaar dagelijks de roede, zijn vislijn, en niemand deed speciale melding op het internet. Het is waarschijnlijk dit, wat er momenteel misloopt in het onderwijs; een totaal gebrek aan discipline.
Er zijn vandaag nog geen geneesmiddelen om autisme te genezen. Wel kunnen geneesmiddelen gebruikt worden voor de klachten/symptomen die behoren bij autisme onder controle te houden. De Kannibaal zal U op regelmatige tijdstippen terug op de rails zetten.
:lol: :lol:

In de lagere school werd regelmatig de lat gebruikt, of aan onze haren getrokken dat de haarspeld in het rond vloog (er waren toen nog geen ‘gemengde’ klassen) .... ik denk niet dat een of andere ouder het in zijn hoofd haalde om de schooljuf/ schoolmeester eens goed de les te spellen.
In alle geval ‘beefden’ wij echt voor de schooljuf of schoolmeester maar nu is het net andersom, nu ‘beven’ de onderwijzers !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 jul 2019, 13:51

De kannibaal schreef:
20 jul 2019, 12:32
De Kannibaal zal U op regelmatige tijdstippen terug op de rails zetten.
Op voorhand al bedankt, kannibaal :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

20 jul 2019, 13:51

De Kannibaal zal U op regelmatige tijdstippen terug op de rails zetten.

Voor iemand die zelf al aangaf dat zijn (mijn) verstand (is) versleten is en daar is geen hulp mogelijk is het dan wel verstandig van zo iemand om andere terug op de rails te willen zetten. Hoe zien de rails er uit van iemand wiens verstand versleten is want dat belooft meestal toch niks goeds. Komt daar nog bij dat iemand wiens verstand versleten is dus zonder zit en zo iemand noemen ze bij ons nog altijd gewoon een dwaas. 8O
Ice

20 jul 2019, 14:04

bluevelvet schreef:
20 jul 2019, 13:01
:lol: :lol:

In de lagere school werd regelmatig de lat gebruikt, of aan onze haren getrokken dat de haarspeld in het rond vloog (er waren toen nog geen ‘gemengde’ klassen) .... ik denk niet dat een of andere ouder het in zijn hoofd haalde om de schooljuf/ schoolmeester eens goed de les te spellen.
In alle geval ‘beefden’ wij echt voor de schooljuf of schoolmeester maar nu is het net andersom, nu ‘beven’ de onderwijzers !
De les spellen? Nog veel te zwak uitgedrukt voor hoe ouders en zelfs leerlingen nu tekeer gaan tegen leerkrachten: beledigen, intimideren, bedreigen met de dood en zelfs fysieke aanvallen...en over wélke 'ouders' hebben we het dan weer?

Kan dat misschien te maken hebben dat moslim/allochtonen met een woestijnachtergrond, waarbij de opvoeding van kinderen wordt overgelaten aan sociale controle op straat in hun islamitische culturen, nu bijna meerderheid in onze klassen? :roll:
Eerste middelbaar: 14 van de 23 leerlingen doen mee aan de ramadan?
Wangedrag en respectloos tegenover ongelovig, onderwijzend personeel en vooral vrouwelijke leerkrachten?
In die mate dat een veroordeelde jihadiste (léés: zélf het grootste crapuul) met een bende hysterische kopvodden aan de schoolpoort de kinderjuf van de Blokkendoos vals beschuldigde van seksueel misbruik?

@kannibaal: wat heeft autisme te maken met gebrek aan discipline door plichtsverzuim van ouders voor de opvoeding?
Oh...je wil beweren dat weer alleen blanke 'autisten' in het onderwijs lessen verstoren en leerkrachten, vooral de vrouwelijke, bespuwen? :roll:
En dat noem je dan "terug op de rails zetten"?
Ontsporen, ja, compleet de pedalen kwijt.. :twisted:

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

20 jul 2019, 14:06

Dicksy schreef:
20 jul 2019, 13:51
De Kannibaal zal U op regelmatige tijdstippen terug op de rails zetten.

Voor iemand die zelf al aangaf dat zijn (mijn) verstand (is) versleten is en daar is geen hulp mogelijk is het dan wel verstandig van zo iemand om andere terug op de rails te willen zetten. Hoe zien de rails er uit van iemand wiens verstand versleten is want dat belooft meestal toch niks goeds. Komt daar nog bij dat iemand wiens verstand versleten is dus zonder zit en zo iemand noemen ze bij ons nog altijd gewoon een dwaas. 8O
Het kostte mij effectief al enige moeite om de quote te begrijpen, maar ik leef met de leuze:
"In het land der blinden is éénoog Koning."

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 jul 2019, 14:13

bluevelvet schreef:
20 jul 2019, 12:43
Wat is een ideale muslim? Hoe moet hij zich gedragen?

Een paar voorbeelden van wat volgens de islam de ideale muslim is:

- betoont naastenliefde
(Uitspraak van profeet Mohamed in de collectie van Sahih Muslim nr 6354)
Wie is 'de naaste' in de islamideologie, Bluevelvet? Dat is niet de ongelovige of de andersgelovige. Dat is de moslim.
Dat blijkt ook uit de koran:
Koran 48: 29. Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander

De christenen en joden moeten bevochten worden tot zij zich bekeren of tot zij de jizyabelasting betalen terwijl zij vernederd worden (Koran 9:29) . Weigeren ze dat allemaal, dan wacht hen de dood.

Zie je Bluevelvet, in dat boek staan zaken die voor de onwetende westerling als acceptabel klinken, maar als je niet weet wat de context is en nog belangrijker, wanneer iets werd gezegd in het leven van Mohammed, dan ben je als een kind dat men wijsmaakt dat Sinterklaas op 6 december door de schouw of dwars door de muren zal binnenkomen.

Een uitdaging voor jou, BV: haal eens één vers uit de koran waarin staat dat ongelovigen goede mensen kunnen zijn. Je krijgt een tweede keuze: wijs me eens één vers aan waarin vermeld staat "dat God liefde is" zoals Bart Peeters (in al zijn onwetendheid) zingt.
(…)De Koranteksten en uitspraken kan je hier lezen. Doet mij denken aan het navolgen van Jezus gebod : “bemin je naaste zoals jezelf” :roll:
Aangezien je de basisprincipes van de islamideologie niet beheerst, schrijf je dit soort zaken. Je weet niet dat er een 'ordening' in de koran verborgen zit en zonder die te kennen, kan men je leiden waar men wil.

De 'gulden regel' die je hier aanhaalt, bestaat in bijna elke cultuur, behalve in de islamideologie. Alle niet-moslims zijn 2e klas wezens. Ook dat staat in de koran. Zoiets staat toch diagonaal tegenover de mooie praatjes die je hier geplakt hebt? Hoe ga jij daar dan mee om?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

20 jul 2019, 15:45

Ice schreef:
20 jul 2019, 14:04


@kannibaal: wat heeft autisme te maken met gebrek aan discipline door plichtsverzuim van ouders voor de opvoeding?
Oh...je wil beweren dat weer alleen blanke 'autisten' in het onderwijs lessen verstoren en leerkrachten, vooral de vrouwelijke, bespuwen? :roll:
En dat noem je dan "terug op de rails zetten"?
Ontsporen, ja, compleet de pedalen kwijt.. :twisted:
Vooraleer ge van wal steekt met de zoveelste epiloog........ Neen....De Kannibaal steekt niet de draak met autisme. Wil. begrijpt hetgeen ik wil zeggen, maar voor sommigen,, lijkt dit een te zware opdracht. Autisten of mensen die lijden aan Asperger, voelen zich meestal gelukkig met herhalende opdrachten of gewoontes.Om het U gemakkelijk te maken; het feit dat Wil. zijn dagelijks tekstje kan neerpennen over de imans, zou volledig passen in het leven van een autist. Er is geen enkel verband tussen vrouwen bespuwen en autisme. Integendeel; de autist of een mens die lijdt aan Asperger, een beetje verwante aandoeningen, kan perfect functioneren en zelfs uitblinken in deze maatschappij. Het wemelt van de voorbeelden in het heden en het verleden. Kijkt U maar even naar Greta Thunberg, zij bestijgt het spreekgestoelte en spreekt de Europese commissie toe.
Onderwerpen linken die niks met mekaar te maken hebben, voortdurend samenzweringen zien enz ,leven met achterdocht en wantrouwen kunnen kenmerken zijn van een paranoide persoonlijkheidsstoornis die gemakkelijk kan behandeld worden. Eventuele symptomen; het zich niet durven aanmelden met de echte identiteit op een website van een Intercommunale om een vraag te stellen...........is een duidelijk teken aan de wand. De betrokkene heeft ten onrechte een waanbeeld van scenario's die hem of haar zullen overkomen door het prijsgeven van zijn of haar identiteit.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

20 jul 2019, 17:03

Ice schreef:
20 jul 2019, 14:04
De les spellen? Nog veel te zwak uitgedrukt voor hoe ouders en zelfs leerlingen nu tekeer gaan tegen leerkrachten: beledigen, intimideren, bedreigen met de dood en zelfs fysieke aanvallen...en over wélke 'ouders' hebben we het dan weer?
Dan hebben we het over dat geïmporteerd schorem uit de zandbak.
Die gaan hier zo te keer dat onze blanke juf aan de pillen en de psychiater geraakt, en dat de school van naam verandert.
De barbarij, de haat en de agressie, het zit in hun genen en ze verpesten er heel onze samenleving mee.
Ondank is 's werelds loon

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

20 jul 2019, 18:16

maior domus

De barbarij, de haat en de agressie, het zit in hun genen en ze verpesten er heel onze samenleving mee.

Idd zo is het .En word alleen maar erger en erger .