Charles Michel wordt nieuwe Europese president: “Grote verantwoordelijkheid”

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 mar 2020, 16:39

tokkio schreef:
als ze in 2011 wat haar op hun tanden hadden zouden ze tegen die assad gezegd hebben "tot hier en niet verder",
Wat ne zever schrijft gij nu. Het westen had in Syrië niks te zoeken en wat deed Assad dan dat ze moesten zeggen tegen hem “tot hier en niet verder.”
Dat Assad volgens velen een dictator is was het probleem van de Syriër zelf en daar had niemand zich mee te bemoeien, hij hield ze onder de knoet. Het zijn die westerse bemoeienissen in het midden-oosten die geleid hebben tot de problemen waar wij nu mee zitten. En dat Europa nu de dupe is daar heb ik helemaal geen compassie mee. Ze moesten met nog meer miljoenen binnen komen in Europa. Als ge uw gat verbrandt moet ge maar op de blaren zitten.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 mar 2020, 19:54

De Griekse overheid beweert dat de Turken traangas afschieten op de massa volksverhuizers. Ze doen dit 'om hen te helpen over de grens met Griekenland te geraken.'
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

06 mar 2020, 15:57

Dicksy schreef:
04 mar 2020, 16:39
Wat ne zever schrijft gij nu. Het westen had in Syrië niks te zoeken en wat deed Assad dan dat ze moesten zeggen tegen hem “tot hier en niet verder.”
Dat Assad volgens velen een dictator is was het probleem van de Syriër zelf en daar had niemand zich mee te bemoeien, hij hield ze onder de knoet. Het zijn die westerse bemoeienissen in het midden-oosten die geleid hebben tot de problemen waar wij nu mee zitten. En dat Europa nu de dupe is daar heb ik helemaal geen compassie mee. Ze moesten met nog meer miljoenen binnen komen in Europa. Als ge uw gat verbrandt moet ge maar op de blaren zitten.
[/quote]
Als die assad weg is in Syrië,en dan een "normale" president aan de macht komt, dan gaan al die Syrische vluchtelingen terug naar hun land,en hun eigen cultuur,er is daar werk genoeg,als ze massaal naar hier blijven komen,krijgen wij ook een islamitische staat en kunt ge ook op de blaren zitten.
Ik begrijp niet hoe u een massamoordenaar en dictator kunt verdedigen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

06 mar 2020, 16:51

tokkio schreef:
Als die assad weg is in Syrië,en dan een "normale" president aan de macht komt, dan gaan al die Syrische vluchtelingen terug naar hun land,en hun eigen cultuur,er is daar werk genoeg,als ze massaal naar hier blijven komen,krijgen wij ook een islamitische staat en kunt ge ook op de blaren zitten.
Ik begrijp niet hoe u een massamoordenaar en dictator kunt verdedigen.
Tja, Saddam was ook een massamoordenaar en dictator. Heel goed van de VS en Europa dat ze daar binnengevallen zijn om zijn massavernietigingswapens te vernietigen...........Blijkbaar zijn ze tot op vandaag nog achter die wapens aan het zoeken, soit. 🤔 Maar Saddam is weg en Irak is een modelstaat met een ‘normale’ president. Waar elke gevluchte Irakees terug naar huis gekeerd is, waar iedereen nu werk heeft, hun eigen cultuur maar vooral waar iedereen in peis en vree leven kan.
Ik denk dat ik er volgend jaar eens op vakantie ga.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

07 mar 2020, 16:19

België is het ocmw van Europa, waar de Europese unie,het been stijf hied voor hulp aan de vluchtelingen aan de Turkse grens schiet België in actie .
België stuurt hulpgoederen

België stuurt via het noodmechanisme B-FAST voorts familietenten, veldbedden en winterdekens naar de Grieks-Turkse grens. Griekenland had deze week Europese hulp ingeroepen om te helpen bij de humanitaire noodtoestand aan de grenzen met Turkije. Daar hebben zich de voorbije dagen duizenden mensen verzameld nadat de Turkse regering had laten verstaan dat het migranten die naar de Europese Unie willen niet langer zou tegenhouden.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/06 ... kse-grens/
Nu heb ik niets tegen hulp, maar waarom het kleine arme België ,wel en het rijke Europa niet,waar ziten die andere 26 landen????
Van "wier schaffen das"is er opeens geen sprake meer, langs de kant van merkel blijft het stil,en erdoan incasseert het geld en zet zijn grenzen open,en de Grieken hebben een probleem,alhoewel die Europese pipo's aan de grens stonden met een smail tot achter hun oren,en de Michel kent alleen ons land om op de deur te kloppen............
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/06 ... en-vooral/ :evil: :evil: :evil:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.