N-VA zatlap maakt brokken

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

07 jul 2019, 15:43

Kris Van Dijck, voorzitter van het Vlaams Parlement en burgemeester van Dessel, is vorige week betrapt op dronken rijden. Dat meldt Het Nieuwsblad en wordt bevestigd door Van Dijck.

Kris Van Dijck (N-VA), voorzitter van het Vlaams Parlement en burgemeester van Dessel, is vorige week betrapt op dronken rijden. Dat meldt Het Nieuwsblad. In de nacht van dinsdag op woensdag was hij met zijn auto tegen een aanhangwagen gebotst. Toen de politie ter plaatse kwam, stelde ze vast dat Van Dijck achter het stuur zat en 1,4 promille in het bloed had. Zijn rijbewijs werd daarop voor zes uur ingetrokken.

In een reactie aan De Standaard bevestigt Van Dijck. ‘Ik ben diep beschaamd. Dit zal nooit meer gebeuren. Ik ben ook maar een mens. Mijn diepe excuses.’ Van Dijck was dronken na ‘een doorzakkertje’ na een vergadering. Hij sukkelde waarschijnlijk in slaap, waarna hij tegen een aanhangwagen botste.

https://www.standaard.be/cnt/dmf2019070 ... WmWJsyp6cs

En die andere zatte trien is nu Vlaams Minister-President.
Van Campenhout, zatte Pol, ...
MaLoReg

07 jul 2019, 15:57

en wa wilde daar na mé zeggen??????
oek efkes nen uitleg over "die andere zatte trien"-mss namen en FEITEN (bewijsbaar )noemen.
dejules

07 jul 2019, 18:55

MaLoReg schreef:
07 jul 2019, 15:57
en wa wilde daar na mé zeggen??????
oek efkes nen uitleg over "die andere zatte trien"-mss namen en FEITEN (bewijsbaar )noemen.
Bij een burger zou het rijbewijs voor 15 dagen ingetrokken zijn. Dus er is wel degelijk klasse verschil.
MaLoReg

07 jul 2019, 19:00

Namen en bewijsbare feiten blijven dus achterwegen.
Hedde gij nu echt niks anders te doen met/in uw leven,
Triestig zenne!

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

07 jul 2019, 19:05

Jules, gij kunt een stukske zagen, amai.
Ondank is 's werelds loon

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

07 jul 2019, 19:41

dejules schreef:
07 jul 2019, 18:55

Bij een burger zou het rijbewijs voor 15 dagen ingetrokken zijn. Dus er is wel degelijk klasse verschil.
Weet u wel wanneer men je rijbewijs voor 15 dagen intrekt eer je zo een domme opmerking maakt .

Men trekt je rijbewijs pas in wanneer je meer de 1,5 pro mille heeft en anders niet slimmeke.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

07 jul 2019, 19:45

:lol: :lol: Nu hebben we een Vlaamse minister-president die wel eens te diep in het glaasje kijkt en een burgemeester van Dessel/ voorzitter van het Vlaams parlement die met zijn zatte botten een aanrijding veroorzaakt - van voorbeeldgedrag gesproken.
Voor zij die "bewijsbare feiten " willen aangaande Homans: googlen naar Homans en Nacht van de Televisiesterren.
Er mag al eens gelachen worden nietwaar :wink:

alloo
Lid geworden op: 14 jul 2006, 21:23
Locatie: mol

07 jul 2019, 20:00

Ik doe mijn hoed af voor de politie die dit hebben opgemaakt,gewoonlijk ga dit in de doofpot

groetjes Fons
dejules

07 jul 2019, 20:38

MaLoReg schreef:
07 jul 2019, 15:57
en wa wilde daar na mé zeggen??????
Het was een aanhangwagen dat hij met zijn zattigheid in de prak heeft gereden.
Het had ook een mens kunnen zijn, toch?
MaLoReg

07 jul 2019, 21:04

Uwen titel 'zatlap', dat alleen al is er vér over maar ik zie waar 't schoentje wringt:
is iemand van de NV-A hé. Op een stik warme dag heeft die man iets te véél gedronken
en jij noemt die dan meteen 'zatlap'. Das er over.
Dan gaat ge er nog eens té vér over als ge het hebt over Mevr.E.Homans, zeker omdat
zij dus ook van NV-A is.
Misschien valt het te overwegen om uw taalgebruik te herzien.
dejules

07 jul 2019, 21:27

MaLoReg schreef:
07 jul 2019, 21:04
Op een stik warme dag heeft die man iets te véél gedronken
en jij noemt die dan meteen 'zatlap'. Das er over.
“Spijt komt altijd na de zonde”, is de eerste reactie van Vincent Leus wanneer hij dergelijke zaken in het nieuws hoort. “Van Dijck heeft een voorbeeldfunctie, hij weet wat de wetten zijn. Dan vraag ik me altijd af waarom men ze niet naleeft.”
Van Dijck had overigens 1,42 promille in zijn bloed, en dat is niet weinig. “Dat moet een pintje of vijf, zes te veel geweest zijn”, zegt Leus. “De dader die onze dochters heeft doodgereden had 1,6 promille in zijn bloed en verklaarde dat hij 7 biertjes en 1 vodka-redbull had gedronken.”

Leus hoort graag dat Van Dijck zijn loon van parlementsvoorzitter wil wegschenken aan een fonds voor verkeersslachtoffers, maar geeft een “nog groter” advies. “Ga naar een revalidatiecentrum voor verkeersslachtoffers, ik denk dat dat meer effect zal hebben. Daar zijn zoveel slachtoffers van mensen die dachten dat hen, met een paar pintjes op, niks kon overkomen en dat ze de weg zo goed kenden.”

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/07/07/vincent-leus/

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

07 jul 2019, 21:42

Joepie het is er eentje van NVA.
Plezant en leedvermaak dat we hebben.
Net ne kleine die staat te joelen van plezier op een speelplaats.
dejules

07 jul 2019, 21:44

petrol schreef:
07 jul 2019, 21:42
Joepie het is er eentje van NVA.
Nieuwe Vlaamsche Alcoholisten.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

07 jul 2019, 21:52

dejules schreef:
07 jul 2019, 20:38
MaLoReg schreef:
07 jul 2019, 15:57
en wa wilde daar na mé zeggen??????
Het was een aanhangwagen dat hij met zijn zattigheid in de prak heeft gereden.
Het had ook een mens kunnen zijn, toch?
Ja o.a. jij ! Toch?