Begroting 3,8 miljard ontspoord sinds val regering

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

22 jul 2019, 17:50

Dat wil dus zeggen dat de budgettaire toestand tegenover de doelstelling 0,8% bbp verslechterd is ofwel 3,8 miljard euro.

De ontsporing is voor 2 miljard het gevolg van lagere fiscale inkomsten, wat dan weer het gevolg is van de afgenomen economische groei.

De rest van de ontsporing zit in de toegenomen sociale uitgaven.

https://www.hln.be/geld/economie/begrot ... ~a1a1d123/

Wij hebben reeds 7 jaar op rij de laagste economische groei van alle Oeso-landen!!!
De Wever bleef tot op de dag vd verkiezingen volhouden dat dankzij de N-VA wij het economisch fantastisch deden.
300.000 mensen geloofden hem niet meer, die anderen zijn weeral bedrogen.
Enfin, de partijen die de grootste sanering sedert WOII gaan uitvoeren dreigen onder de kiesdrempel te geraken.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

22 jul 2019, 22:30

Het is ofwel besparen en saneren of het begrotingstekort verder laten oplopen.

Ge zult moeten kiezen tussen pest en cholera.

Ik hoop dat er een linkse regering komt zodat ge u blauw betaald aan nog hogere belastingen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 jul 2019, 22:34

Bedenk wel dat de belastingen ook gebruikt worden als herverdelingsinstrument ...
dejules

22 jul 2019, 23:56

petrol schreef:
22 jul 2019, 22:30
Het is ofwel besparen en saneren of het begrotingstekort verder laten oplopen.

Onder de N-VA, de partij vd grote veranderingen, steeg de nominale schuld met 72.000.000.000 Euro.
Als ge de financiën van de NV België wilt saneren dan zal je de staat drastisch moeten ontvetten.
Zelfs de N-VA durft dat niet aan!

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

23 jul 2019, 06:33

De Croo wil het blazoen van de Liberalen oppoetsen.
Marrakech pact was belangrijker voor O- VLD dan het zomerakkoord, en heeft ons dus bijna 4 miljard gekost.
Hij spreekt van een wake-up call voor het maken van een nieuwe regering , maar de begrotingscijfers moeten ook een licht laten schijnen voor beter beleid met minder uitgaven aan derden die totaal niets bijbrengen voor ons land en meer ademruimte voor mensen die WEL bijdragen .
Hij wil ons wijsmaken alsof de begroting wel in orde was geweest indien de regering niet was gevallen.
De regering heeft jaren met geld gesmeten en gegraaid dat het niet mooi meer is , en nu de indruk wekken "het wordt tijd om er iets aan te doen" ; Mijnheer De Croo het is te laat , de hoefijzers van het paard zijn te ver versleten , en als paardenkenner moet je weten wat daar de gevolgen van zijn , anders eens vragen aan je papa, die kent wel de klappen van de zweep.
Niet alleen de begroting is ontspoord ook België is ontspoord !
Feit is de begrotingscijfers tonen vooral aan, dat het overgrote deel van onze politici compleet onbekwaam zijn. Moesten wij ons huishouden zo runnen, waren we al lang failliet. De Croo gij en gij alleen hebt heel veel boter op uw hoofd als eindverantwoordelijke minister van begroting , maar gij hebt uw collega De Block alle kredieten toegezegd die zij vroeg en ook Peeters hebt ge niet teruggefloten.
Nu berouw komt na de zonde , maar dat zijn nu vijgen na Pasen. (en Pasen is nog ver af).

nachtbries
Lid geworden op: 04 nov 2004, 00:27
Locatie: kempen

23 jul 2019, 07:13

Correctie op 1 nacht tijd is het nog meer geworden lees hieronder :dank jullie wel blauwe smurfen :mrgreen:


7 miljard euro. Zo veel bedraagt het structurele begrotingstekort dit jaar. Dat is bijna 4 miljard euro meer dan wat de regering aanvankelijk had vooropgesteld. Dat blijkt uit een raming van het monitoringcomité. “We hebben zo snel mogelijk een regering met volwaardige bevoegdheden nodig”, zegt minister van Financiën Alexander De Croo (Open VLD).

de Croo en de block om te beginnen zijn normaal ontslagnemende ministers en kunnen geen geld spenderen in die periode maar ze kregen het toch klaar de Croo junior deelde het geld uit int buitenland terwijl hier geen geld was om kinderen te helpen idem voor de Block wraakroepend is dat !! :evil: die vuile blauwe smurfen ze hebben meer te zeggen dan de partijen die gewonnen hebben op de vorige verkiezingen en de laatste niet klopt helemaal niet :mrgreen: Al een geluk van we van die stomme UIL met bril voorzitster van de VLD vanaf zijn volgend jaar dat vrouwmens heeft veel naar de vaantjes geholpen ook voor haar collega's van die blauwe smurfen partij :mrgreen:
I-Mac ,1tb ,outlook enz... tot horen of ziens
dejules

23 jul 2019, 08:37

wardje schreef:
23 jul 2019, 06:33
De Croo wil het blazoen van de Liberalen oppoetsen.
De Croo (Open VLD) was niet de enige minister in de regering Michel.
In deze regering was de N-VA de grootste partij en de meest dragende (hun wil was wet)!
Voor alle duidelijkheid, de volgende regering moet niet op zoek naar 3.8 miljard Euro maar naar 20 miljard Euro.
Deze regering heeft geregeerd in tijden van mondiale economische hausse en een 0-rentebeleid van de ECB.
Stelt U zich voor dat ze geregeerd hadden in tijden zoals onder Di Rupo met een economisch slecht klimaat en een rente van 5% ...
Laten wij eerlijk zijn : pas na de verkiezingen worden wij overstelpt met de verschrikkelijk slechte resultaten van de regering Michel.
Wat zou het gegeven hebben indien de kiezers deze resultaten voor de verkiezingen hadden mogen zien?
Dan was de partij van de grote verandering niet 300.000 kiezers kwijt maar zat ze misschien onder de kiesdrempel.
Je hoort nu steeds meer mensen op de sociale media die nieuwe federale verkiezingen eisen omdat ze voorgelogen werden.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 jul 2019, 11:25

De Croo gij en gij alleen hebt heel veel boter op uw hoofd als eindverantwoordelijke minister van begroting
Oei, ik heb altijd gedacht dat die journalist Van Overtveldt minister was … Maar ja das ne NV-A er en dus bij definitie niet verantwoordelijk wegens altijd de schuld van de Sossen enzo 8)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

23 jul 2019, 12:21

De Croo is minister van Financiën ( bij mijn weten heeft dat nog altijd met geld te maken), hij bepaalt toch wie er krijgt en wie niet , of vergis ik me?
Budgetair heeft hij toch de teugels in handen? ( als paardenkenner weet hij daar alles van :D )

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

23 jul 2019, 12:52

Nachtbries?
Correctie op 1 nacht tijd is het nog meer geworden lees hieronder :dank jullie wel blauwe smurfen :mrgreen:


7 miljard euro. Zo veel bedraagt het structurele begrotingstekort dit jaar. Dat is bijna 4 miljard euro meer dan wat de regering aanvankelijk had vooropgesteld. Dat blijkt uit een raming van het monitoringcomité. “We hebben zo snel mogelijk een regering met volwaardige bevoegdheden nodig”, zegt minister van Financiën Alexander De Croo (Open VLD).

de Croo en de block om te beginnen zijn normaal ontslagnemende ministers en kunnen geen geld spenderen in die periode maar ze kregen het toch klaar de Croo junior deelde het geld uit int buitenland terwijl hier geen geld was om kinderen te helpen idem voor de Block wraakroepend is dat !! :evil: die vuile blauwe smurfen ze hebben meer te zeggen dan de partijen die gewonnen hebben op de vorige verkiezingen en de laatste niet klopt helemaal niet :mrgreen: Al een geluk van we van die stomme UIL met bril voorzitster van de VLD vanaf zijn volgend jaar dat vrouwmens heeft veel naar de vaantjes geholpen ook voor haar collega's van die blauwe smurfen partij :mrgreen:


Daar kom je niet mee wat je hier neerzet , als deze nacht is verhoogd van 3,5 miljard en is gestegen naar 7 Miljard en ander komt er ook nog bij als zo verder gaat gaan we naar de 20 Miljard , zitten nu voor moment aan de 15 miljard met dat wat er is bijgekomen deze week :mrgreen: Dat is de moeite na 1 dag zoveel bijkomen :roll:
Zijn daar zeer sterk in planbureau & politieker , hoeveel gaan ze nog inkomsten mislopen , heb nog niet anders gekend of wel hebben ze foute berekening gemaakt , maar nooit in eigen voordeel ? Stel ik alleen vast , als ander zijn werk niet voldoet krijgen die ook ontslag , waarom zij niet , als ze land niet kunnen besturen . Andere en betere iedereen gelijk voor de wet ongeacht welke job en hoge functie . Maar dit zal blijkbaar niet aan de orde zijn .

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

23 jul 2019, 13:00

Oei, ik heb altijd gedacht dat die journalist Van Overtveldt minister was … Maar ja das ne NV-A er en dus bij definitie niet verantwoordelijk wegens altijd de schuld van de Sossen enzo
Op het ogenblik dat de NV-A uit de regering gestampt werd omdat ze niet akkoord gingen met het Marrakesh-pact heeft De Croo de bevoegdheden van Van Overtveldt overgenomen en is dus momenteel minister van financiën in de regering van lopende zaken.
Van Overtveldt, en bij uitbreiding de hele NV-A, stond niet aan de 'juiste kant van de geschiedenis' en moesten dus plaats ruimen om dit gedrocht alsnog door de strot van de mensen te kunnen rammen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

23 jul 2019, 13:03

wardje schreef:
23 jul 2019, 12:21
De Croo is minister van Financiën ( bij mijn weten heeft dat nog altijd met geld te maken), hij bepaalt toch wie er krijgt en wie niet , of vergis ik me?
Budgetair heeft hij toch de teugels in handen? ( als paardenkenner weet hij daar alles van :D )
Ik meen mij te herinneren dat de voorzitter van grootste partij van Vlaanderen ons beloofde dat wij schuldenvrij gingen zijn in 2024, als de Zweedse coalitie het roer in handen nam. Tot in den treuren toe, lag de nadruk op "de grootste partij" . De grootste partij had dan ook de grootste verantwoordelijkheid. De NVA wees ons erop dat het niet gemakkelijk zou zijn en dat er grote offers dienden gebracht te worden door de bevolking, hetgeen gebeurde. Vandaag komt ons een NVA-er koudweg bevestigen dat er 7 miljard te kort is in de kas, en hij legt de schuld volledig bij de " kleinste" partij van de coalitie.
Wie heeft zijn vertrouwen geschonken aan deze poenscheppers?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 jul 2019, 13:42

... schuldenvrij in 2024: vanzelfsprekend in de veronderstelling dat Zweeds nog altijd Zweeds zou zijn. Dat is niet het geval en bovendien had er zich een mol in de coalitie ingegraven die doortastend snoeien onmogelijk maakte.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 jul 2019, 13:53

Op het ogenblik dat de NV-A uit de regering gestampt werd omdat ze niet akkoord gingen met het Marrakesh-pact
Vertel toch geen onzin, Dicksy. Het is pertinente zever om te zeggen dat de NVA uit de regering "gestampt" is. Ze zijn zelf opgestapt en helemaal niet vanwege dat Marrakeshpact. Het kabinet van Theo Vrancken heeft dat pact goedgekeurd - als jullie daar willen naast kijken uit ideologische overwegingen doe je dat maar natuurlijk. Pas na de voor de NVA rampzalig verlopen gemeentelijke verkiezingen en het feit dat de Oostenrijkers zich terugtrokken uit de overeenkomst zag de NVA hier de ideale kans in om er zelf ook vanonder te muizen - even spierballen rollen rond dat pact om niet te veel rechtse kiezers te verliezen aan het VB en verder wisten Van Overtveldt & Co toen al van het gigantische begrotingstekort en als je gaat lopen kan je de schuld op een ander steken nietwaar.
Voor wie de voorbije jaren op een andere planeet leefde: Van Overtveldt is van 2014 tot december 2018 ( het weglopen uit de regering van de NVA) de verantwoordelijke federale min. van financiën geweest.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

23 jul 2019, 13:53

Saneren besparen en verhogen belastingen,hou u vast aan de takken van de mast. :lol: :lol: :lol:
Is gelukkig aan mij niet meer besteed.