Regeringsonderhandelingen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

30 jul 2019, 00:01

gast43 schreef:
29 jul 2019, 21:47
Maar je kon evengoed overgegaan zijn op invaliditeit toen daar had je ook recht op .
Toen die CAO getekend was en bekrachtigd door de regering waren alle mensen die 50 jaar waren bij de aankondiging vd sluiting verplicht om :
1/ met brugpensioen te gaan (de jaren in brugpensioen tellen 100% mee als gewerkt voor de berekening vh wettelijk pensioen, invaliditeit slechts gedeeltelijk)
2/ tot 31/12/2014 in dienst te blijven
Voor ons waren er geen andere opties.
De anderen mochten vervroegd vertrekken (mits goedkeuring : sommige profielen mochten niet (altijd) vroeger vertrekken) en kregen hun ontslagregelingen uitbetaald alsof ze tot 31/12/2014 in dienst waren gebleven.
Die mochten ook (interne) opleidingen volgen, zelfs tijdens de werkuren!
De bruggepensioneerden niet, die kregen te horen dat zij niet meer moesten werken.
Eind december 2014 rond de feestdagen, de nieuwe federale regering was pas in functie, werd Koning Filip "ontvoerd" (tegen zijn zin) in India waar hij op vakantie was met zijn gezin. Met het regeringsvliegtuig naar België om slechts 1 wet te ondertekenen (die ondertekening van wetten moet op Belgisch grondgebied gebeuren!) nl de wijzigingen betreffende brugpensioen en dan terug naar India. Dat moest absoluut voor 31/12/2014 getekend zijn zodat die op 1/1/2015 van kracht kon gaan. Die wet hield in dat ALLE bruggepensioneerden RETRO-ACTIEF (met terugwerkende kracht) geactiveerd werden. Zo'n retro-actieve wet is eigenlijk ongezien, de facto onwettelijk. De N-VA had beslist dat alle bruggepensioneerden terug moesten werken. Een half jaar later is die wet weer ingetrokken en heeft men een opdeling gemaakt "stock" en "instromers". Die instromers werden dan nog eens opgedeeld in passief of aangepast beschikbaar. Die aangepaste beschikbaarheid moest eerst nog omkaderd worden en dat heeft nog eens een jaar geduurd. En dan bleek dat de gewesten zelf die omkadering moesten invullen waardoor bruggepensioneerden in Vlaanderen wel (passief of aangepast) beschikbaar waren maar in de andere gewesten niet beschikbaar moesten zijn. En daarna heeft men de voorwaarden en de beschikbaarheid weeral veranderd ... Geen kat die zijn jongen er nog in terugvindt, gewestelijke en federale wetten/decreten die elkaar tegenspreken ... Allemaal om de VLAAMSE bruggepensioneerden te pesten. De N-VA was op oorlogsvoet met de vakbonden en gebruikte de bruggepensioneerden als pressiemiddel. Op zeker ogenblik dreigde Muyters ermee (naar aanleiding van de herstructurering van Carrefour en zijn vete met Kris Peeters hierover) om alle bruggepensioneerden een job aan te bieden en bij weigering te schorsen. De vakbonden merkten fijntjes op dat Muyters geen bedrijfsleider was die mensen in dienst kon nemen maar gewoon arbeidsbemiddelaar dwz hij kan vacatures aanbieden (waarop bruggepensioneerden zelfs niet moeten op ingaan) maar geen jobs (en die moeten dan nog aangepast zijn aan de bruggepensioneerde dwz voldoen aan minstens 6 voorwaarden oa geen nachtarbeid, dezelfde job als de persoon ervoor deed, etc).
Maw, de N-VA gebruikt (lees misbruikt) groepen mensen om tegen elkaar op te zetten, zonder scrupules en met de opzettelijke bedoeling om die mensen ook nog financieel te treffen (zonder wettelijke basis!!) om een vete met een andere groep (in dit geval de vakbonden) uit te vechten. Dit heeft zich bij mijn weten nooit eerder voorgedaan in de Belgische politiek. Dat zegt heel veel over die partij en over de mensen die daar deel van uitmaken. Ruziezoekers en altijd de schuld aan anderen geven.
En dan kom je tot de vaststelling die ik al eerder op dit forum zette : De N-VA moet het hebben van de bange oudere hard werkende Vlaming. Als ge op een tak zit met uw doelgroep en ge zaagt die tak door ... dan ben je als partij niet levensvatbaar.

“Ook N-VA als politieke neanderthaler is gedoemd te verdwijnen
wegens onaangepast aan evoluerende sociale omstandigheden”
(opgetekend bij een bezoek aan het museum van Orgnac-d’Aven)




De spanning op de arbeidsmarkt zal alsmaar toenemen omdat ook de komende 15 jaar de instroom van jongeren in de arbeidsmarkt alsmaar zal verlagen en de uitstroom van ouderen alsmaar zal verhogen.
Deze negatieve generatiewissel zal vooral uitgesproken zijn in Vlaanderen en gesitueerd zijn in kleinere en landelijke gemeenten, die de komende vijftien jaar (voor het eerst soms) ook met verhuis en vooral migratie-instroom te maken zullen krijgen.
De afweer reflex zoals bij het Vlaams Blok in 1991 (liever uitsterven dan bruin - zie de neanderthalers) herhaalt zich bij de N-VA, in wat hun machtsbasis is, de kleinere steden en landelijke gemeenten.
De verkiezingsstrijd zal vooral in 2018 in de steden uitgevochten worden, en daar zal allicht de N-VA systematisch aan het kortste eind trekken, mede door de grotere synergie van de inwoners, ongeacht de migratieachtergrond.

Dat we de Vlaamse mannen in the picture stelden als drijvende kracht (belanghebbende) bij het behoud van de werkloosheidsreferentie 50+ voor het pensioen, is misschien wat overdreven, alhoewel. Het was ook bedoeld om de achterban van de N-VA wat te prikkelen want het is vooral hun kiespubliek, de witte Vlaamse mannen van 50+ waar ook het Vlaams Belang vooral z’n mosterd haalt, dat het meest onder vuur komt van de eigengereide N-VA politiek, niet gestoord door de onmacht dit, en vele andere dossiers, technisch te beheersen.

Politieke rijpheid gaat blijkbaar niet samen met nationalisme, zodat het, zoals nogal eens in de geschiedenis, leidt tot tot politieke destructie, of, zoals de neanderthalers, tot verdwijnen van de aardbol of de maatschappelijke kaart.

Of heeft de N-VA een fixatie op oud links, de 68-zestigers en de frustratie omdat ze als 'intellectuele' nationalisten, eind zestig, begin zeventiger jaren, de boot gemist hebben, ook al was de Volksunie, met 'het gewone volk' bv pertinent aanwezig in de Mijnstaking van 1970. Hun aversie van en afrekening met een gemist verleden is' laveloos', om eens een modewoord te gebruiken. Het is alsof de oud KVHV’ers (Leuvense nationalistische studentengroep) het nog altijd niet verteerd hebben dat Ludo Martens (peetvader van de PVDA/PTB) hoofdredacteur is kunnen worden van Ons Leven op een ogenblik dat Paul Goossens (stichter SVB - Studentenvakbond - en de Soldatenvakbond) er voorzitter van was.

Wil dit restant van de KVHV-club nog altijd de rekeningen vereffenen, nu, 50 jaar later, met de babyboomgeneratie? En is het dan niet de ironie van de geschiedenis dat men zich opnieuw, zoals in 1968, van objectief vergist. In 1968 werd eerst Walen buiten gescandeerd maar omgebogen tot 'kapitalisten buiten'. Nu willen deze oud-KVHV-ers, de huidige N-VA-ers van de 50+ werkloosheid een breekpunt maken in het gedacht daarmee 'de Walen' en de 'Brusselaars' te treffen, deze 'parasieten' van de sociale zekerheid. Maar, zoals in vorige en deze BuG ruimschoots aangetoond zal N-VA in feite de goedmenende en hardwerkende Vlaamse 50plussers in het hart raken. Hoe ideologische blindheid in het verleden en het heden leidt tot het afzagen van de poten onder de stoel waarop men zit.

De verhoogde werkloosheid bij 50+ is nog de nasleep van de hoge werkloosheid in de tachtiger jaren, omwille van de verhoogde instroom van jongeren en de zeer lage uitstroom van 50 plussers omdat dit (voor)oorlogsgeneraties waren. Door de gestage en stijgende uitstroom van babyboomers uit de werkgelegenheid én uit de werkloosheid zal wat zich nu als een 'probleem' stelt vanzelf uitdoven. Wie nu aan 'steekvlam'politiek wil doen schiet zichzelf in de voet en is gedoemd om politiek te verdwijnen.

Eigenaardig, en dat vinden Slangen en De Vos ook, is dat juist Rutten dat goed begrepen heeft, zij weet misschien beter dan gelijk wie dat de Vlaamse mannen haar hiervoor ten zeerste politiek zullen belonen, tot scha en schande van de N-VA.

Jan Hertogen, socioloog

http://www.npdata.be/BuG/368-Werklooshe ... sheeid.htm

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

30 jul 2019, 09:02

Dejules ,

Voor mij moet je geen ganse waslijst plaatsen ik weet hoe het werkt .(Personeel)
Heb dat niet nodig die gegevens .
Wil maar zeggen wij geven geen kritiek daar gaat het om wij hebben respect .

Je kan niemand vergelijken werknemers-zelfstandigen-deeltijdse-ambtenaren ga zo maar door .
Daar gaat het om .
dejules

30 jul 2019, 09:43

gast43 schreef:
30 jul 2019, 09:02


Je kan niemand vergelijken werknemers-zelfstandigen-deeltijdse-ambtenaren ga zo maar door .
Daar gaat het om .
De werknemer met een werknemerscontract bij Proximus mag niet met brugpensioen op 61 jaar.
Zijn collega met een statutair contract mag wel op 58 j met vervroegd pensioen.
De politieker mag op 55 jaar op rustpensioen met 9.000 Euro maar de werkmens moet tot 67 jaar blijven werken voor een pensioen van 1.250 €.
De politieker krijgt 600.000 € vertrekpremie en de werknemer pakt men zijn vertrekpremie af om te activeren.
U gaat wat krom is recht praten?
Een kromme maatschappij is niet werkbaar en niet leefbaar!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2019, 10:00

dejules schreef:
30 jul 2019, 09:43
gast43 schreef:
30 jul 2019, 09:02


Je kan niemand vergelijken werknemers-zelfstandigen-deeltijdse-ambtenaren ga zo maar door .
Daar gaat het om .
De werknemer met een werknemerscontract bij Proximus mag niet met brugpensioen op 61 jaar.
Zijn collega met een statutair contract mag wel op 58 j met vervroegd pensioen.
Da's normaal: de statutaire collega is met véél minder koopkracht moeten beginnen. Hij heeft de pensioenjaren nodig om via zijn uitgestelde wedde die achterstand in te lopen. (Allez, bij mij is dat zo. Toch?) :lol:
De politieker mag op 55 jaar op rustpensioen met 9.000 Euro maar de werkmens moet tot 67 jaar blijven werken voor een pensioen van 1.250 €.
Wij werkmensen gingen tot 2014 gemiddeld al op 59 jaar met pensioen. Nu zal dat 2 jaar later worden. En de politici, die werken vaak nog veel langer dan 55 of 60.


Ambtenaren / N-VA: laat je gaan, jules
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 jul 2019, 10:27

Wil. schreef:
30 jul 2019, 10:00

Da's normaal: de statutaire collega is met véél minder koopkracht moeten beginnen.
Vandaag worden er nog steeds mensen statutair benoemd oa IEDEREEN bij de NMBS.
Uw uitleg houdt geen steek!
dejules

30 jul 2019, 10:38

De volgende regering zal toch iets moeten doen aan de hoge belastingen en taxen want de mensen zoeken steeds vaker een uitweg :

Eén op drie Antwerpenaren doet boodschappen over de grens: “Hier worden we niet voor de zot gehouden”

https://www.gva.be/cnt/dmf20190729_0453 ... t-gehouden

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

30 jul 2019, 10:39

Dejules
De werknemer met een werknemerscontract bij Proximus mag niet met brugpensioen op 61 jaar.
Zijn collega met een statutair contract mag wel op 58 j met vervroegd pensioen.
De politieker mag op 55 jaar op rustpensioen met 9.000 Euro maar de werkmens moet tot 67 jaar blijven werken voor een pensioen van 1.250 €.
De politieker krijgt 600.000 € vertrekpremie en de werknemer pakt men zijn vertrekpremie af om te activeren.
U gaat wat krom is recht praten?
Een kromme maatschappij is niet werkbaar en niet leefbaar!


Dan kun je ook zeggen dat allemaal Belgacom werknemers zijn , maar zijn er nog niet denken dat niet meer bestaat , wat gaan ze doen denkt eraan is aantocht ontslagen é bij proximus , heb nog onlangs hier neer gezet .



Dejules , jij mag dat 100 keer herhalen kromme maatschappij daar antwoord ik niet meer op .
Je kent mijn mening .
Er is niemand die u heeft tegengehouden om ander job te kiezen in verleden , en dat geld voor iedereen .
Moet je maar leren aanvaarden zoveel is duidelijk .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2019, 11:22

dejules schreef:
30 jul 2019, 10:27
Wil. schreef:
30 jul 2019, 10:00

Da's normaal: de statutaire collega is met véél minder koopkracht moeten beginnen.
Vandaag worden er nog steeds mensen statutair benoemd oa IEDEREEN bij de NMBS.
Uw uitleg houdt geen steek!
Je hebt het niet begrepen: mensen die vroeger in armoede moesten leven, mogen vroeger met pensioen.
De huidige (nieuwe) statutairen zullen even lang moeten werken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 jul 2019, 12:41

Wil. schreef:
30 jul 2019, 11:22

De huidige (nieuwe) statutairen zullen even lang moeten werken.
De huidige (nieuwe) statutairen zullen even lang moeten werken als hun huidige (nieuwe) collega's contractuelen maar krijgen een dubbel pensioen voor hetzelfde werk.
U raakt verstrikt in uw leugens.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

30 jul 2019, 12:47

Dejules
De volgende regering zal toch iets moeten doen aan de hoge belastingen en taxen want de mensen zoeken steeds vaker een uitweg :

Eén op drie Antwerpenaren doet boodschappen over de grens: “Hier worden we niet voor de zot gehouden”


De regering moet zeker iets doen maar dat doen ze al jaren niet meer . En daar kunnen we blijven over zagen , maar brengt niet op .
Er is altijd gezegd in verleden dat bijdrage die wordt geleverd door werknemer en zelfstandigen enz .
Dat die voor de volgende generatie was en zo verder .
En dat gaat niet over de laatste vijf jaar , maar ver uit verleden .
Helaas hebben ze allemaal gefaald en hebben ze andere zaken mee verrijkt telkens andere potjes met gevuld zoals altijd is geweest . En nu nog .

En ze hebben daarbij ook nog veel zaken veranderd dat ze dachten we gaan meer binnenhalen , dat op einde van de rit minder inkomsten vergaarde en ga zo maar door .

En dat heeft niks met de burgers te maken , zij staan aan dek en werken met belasting geld enz.
Wij kunnen niet meer doen , wat ze ons vragen en aanrekenen betalen is enige .
Of wij nu iedere dag oude koeien uit de grachten gaan halen , zal daarom niks veranderen . En de kaarten zijn enorm slecht gevallen op 26 mei , en daar gaan ze moeten mee doen . Ofwel andere verkiezingen punt uit .
En dat ze veel geld ontlopen bron inkomsten !! Hebben ze zelf in de hand gewerkt en dat mensen naar Nederland of Frankrijk gaan inkopen doen ? iedereen is vrij , Bartje de Wever weet dat ook wel , hij wou toch IN Antwerpen de winkels op zondag openhouden net als in Nederland !! Dat is oud vuil ophalen . Of dat is doorgegaan ? heb erna niks meer van gelezen .
De vraag is waarom dat Nederland en Frankrijk Luxemburg of Duitsland is nog goedkoper dan bij ons . Kweet één ding dat producten niet zelfde zijn in Nederland , ga niet beweren allemaal . Maar als de mensen daar tevreden mee zijn , waarom niet .
Laatst gewijzigd door gast43 op 30 jul 2019, 13:00, 3 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2019, 12:50

Er is geen enkele statutaire collega die een dubbel pensioen krijgt. Hoe zeer ze het ook zouden verdienen. Zelfs ik krijg geen dubbel pensioen. Het is een paar dagen geleden al overgeschreven op mijn rekening en ik kan je garanderen: het is een enkel pensioen.

Niets over de N-VA te melden?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 jul 2019, 12:56

Wil. schreef:
30 jul 2019, 12:50
Er is geen enkele statutaire collega die een dubbel pensioen krijgt. Hoe zeer ze het ook zouden verdienen. Zelfs ik krijg geen dubbel pensioen. Het is een paar dagen geleden al overgeschreven op mijn rekening en ik kan je garanderen: het is een enkel pensioen.

Het gemiddelde pensioen van de een werknemer in ons land bedraagt ongeveer 1.200 EUR per maand. Dat van de ambtenaar … is meer dan dubbel zo hoog: 2.600 EUR. Je begrijpt dus waarom we schreven dat het statuut de grootste rol speelde in de bepaling van het pensioen…

https://www.nn.be/nl/kapitalevragen/hoe ... r-bedragen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2019, 14:24

Je bent misleid. Dit zijn bruto getallen. Van de gemiddelde werknemer wordt niks belasting afgehouden.
De ambtenaar betaalt nog altijd belasting op zijn pensioen. De gemiddelde ambtenaar heeft zelfs geen netto-inkomen van 2600 euro. Maar zijn pensioen schiet ineens ver boven zijn netto uit? Echt?

Hoewel, belastingen betalen ... dat kan niet, want dejules zegt dat wij, ambtenaren, geen belasting kunnen betalen. :roll:

Eens naar de N-VA bellen misschien?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 jul 2019, 14:33

Wil. schreef:
30 jul 2019, 14:24

Hoewel, belastingen betalen ... dat kan niet, want dejules zegt dat wij, ambtenaren, geen belasting kunnen betalen. :roll:
Waarom geeft men alle Belgische werklozen dan geen ambtenarenstatuut.
Zij betalen dan, volgens U, belastingen. De staatskas gaat uitpuilen.
U verdient de Nobelprijs economie!
Eens naar de N-VA bellen!
Mensen als U kunnen ze daar gebruiken!!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2019, 14:36

Pakjesman blijf bij je doosjes.

Van ambtenaren weet je niks en zeker niet over hun pensioen. Frustraties nog onder controle?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.