Onze opinie. “Straks zal blijken dat dit land collectief boven zijn stand leeft, op kosten en ten koste van volgende gen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 aug 2019, 10:30

dejules schreef:
01 aug 2019, 10:14
Als ge wat geld wild beleggen, ga je dan naar Marc Rutte of geef je het aan De Wever?
Dat hangt ervan af wie het wild aannemen, hé? De Wever wild niet extra lenen, zodus ...
We zullen de tering naar de nering moeten zetten en dat is ook wat BDW wild.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

01 aug 2019, 10:40

Wil. schreef:
01 aug 2019, 10:30
De Wever wilt niet extra lenen,
De Wever heeft onze staatsschuld met 72.000.000.000 € laten oplopen.
Hoezo niet extra lenen?
Laatst gewijzigd door dejules op 01 aug 2019, 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 aug 2019, 10:55

Of schulden zwaar wegen, hangt af van hoeveel je kunt dragen. Voor dit land werd de last lichter onder de Zweedse regering:


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

01 aug 2019, 11:05

Wil. schreef:
01 aug 2019, 10:55
Of schulden zwaar wegen, hangt af van hoeveel je kunt dragen. Voor dit land werd de last lichter onder de Zweedse regering:


Afbeelding
Even opmerken : de regering Michel verkocht een kwart van zijn belang in BNP Paribas. De verkoop leverde iets meer dan 2 miljard euro op.
Als ge de schuld vergelijkt met het BBP moet je eerlijkheidshalve zeggen dat ge U rijk rekent.
Daar zitten alle ambtenaren, poetsers- en strijkers met dienstencheques en alle andere gesubsidieerden in (evenals de hoeren en drugdealers).
Dat zijn geen inkomsten die je kan aanwenden om leningen terug te betalen maar wel uitgaven die uw inkomsten opvreten.
Dat is zoals de enige kostwinnaar die 2.000 € verdient en naar de bank gaat voor een lening en die zegt dat het gezinsinkomen 3.000 € bedraagt want naast zijn inkomen van 2.000 € betaalt hij 800 € loon aan zijn vrouw om het huishouden te doen en 200 € aan de zoon om het gras af te maaien en de auto te wassen. Die vd bank zullen daar eens goed mee lachen, toch?
Laatst gewijzigd door dejules op 01 aug 2019, 12:41, 3 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 aug 2019, 11:09

Misschien zitten de ambtenaren daar zelfs bij 8O 8O

Eurostat hanteert overal dezelfde berekeningswijze. In Frankrijk ziet het er zo uit:


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

01 aug 2019, 11:16

Wil. schreef:
01 aug 2019, 11:09


Eurostat hanteert overal dezelfde berekeningswijze.

Inderdaad!
Welk land is kredietwaardig?
1/ een land met 20% werklozen, 20% ambtenarij en andere gesubsidieerde tewerkgestelden en 60% goed betaalde werknemers in de privé
2/ een land met 5% werklozen, 75% ambtenarij en andere gesubsidieerde tewerkgestelden en 20% goed betaalde werknemers in de privé.

U maakt dat onderscheid niet omdat U niet analytisch kunt denken.
In zo'n denkbeeld betalen ambtenaren belastingen.
Als mensen zoals jij een land besturen dan krijg je ongelukken.
Ons land maakt dat nu mee.
Dat leidt onvermijdelijk tot collectieve armoede.
Denk oa aan het Zilverfonds.
En dat bedoel ik dus met : "Met cijfers kan je olifanten laten vliegen".
Laatst gewijzigd door dejules op 01 aug 2019, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

01 aug 2019, 11:25

Hij rekent zich rijk.

AB InBev-CEO casht 23 miljoen via uitoefening opties
Carlos Brito speelt handig in op de hoge koers van AB InBev om aandelenopties ten gelde te maken. Hij boekt daarbij een omvangrijke meerwaarde.
dejules

01 aug 2019, 11:27

petrol schreef:
01 aug 2019, 11:25
Hij rekent zich rijk.

AB InBev-CEO casht 23 miljoen via uitoefening opties
Carlos Brito speelt handig in op de hoge koers van AB InBev om aandelenopties ten gelde te maken. Hij boekt daarbij een omvangrijke meerwaarde.
Heeft Carlos Brito belegd in Belgische ambtenarij?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 aug 2019, 11:33

dejules schreef:
01 aug 2019, 11:16
Welk land is kredietwaardig?
De markt bepaalt wie kredietwaardig is. Ik zie geen enkel bewijs dat er voor belgië (en nog veel minder voor Vlaanderen) enig probleem is met de kredietwaardigheid. Als jij weet hebt van een afwaardering van de kredietwaardigheid, geef dan eens een link?

Ik stel voor de pakjesman zich bij zijn doosjes houdt en geen dwaze uitspraken doet over wie belastingen betaalt, wie kredietwaardig is en dies meer. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

01 aug 2019, 11:40

Wil. schreef:
01 aug 2019, 11:33

De markt bepaalt wie kredietwaardig is.
Dat is ook zo.
Enkele jaren geleden begon de intrest op Belgisch schuldpapier dramatisch op te lopen, tot boven de 5%.
Wij zijn toen kunnen gaan schuilen onder de ECB-paraplu.
Daar zijn strenge voorwaarden aan verbonden oa afgesproken begrotingsdoelstellingen moeten nageleefd worden, de staatsschuld moet afgebouwd worden, etc.
Wij zijn geen enkele afspraak nagekomen en in oktober krijgen we een herkansing anders komen wij onder verhoogd toezicht.
ps U weet dat de institutionele beleggers preferente schuldeisers zijn dwz dat die eventueel aanspraak kunnen maken op de tegoeden vd Belgische spaarder? Als dat gebeurt dan zal de volkswoede zich niet concentreren op bedrijfsgebouwen maar eerder op overheidsgebouwen, toch?
Laatst gewijzigd door dejules op 01 aug 2019, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

01 aug 2019, 11:44

Wil. schreef:
01 aug 2019, 11:33

Ik stel voor de pakjesman zich bij zijn doosjes houdt en geen dwaze uitspraken doet over wie belastingen betaalt, wie kredietwaardig is en dies meer.
Ons land heeft veel te weinig mensen werkzaam in de private sector (U noemt die mensen denigrerend "pakjesmannen") en veel te veel Jomme Dockxen zoals jij.
Dat is het verdriet van België!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 aug 2019, 11:47

In zo'n denkbeeld betalen ambtenaren belastingen.

Natuurlijk betalen zij die voor de staat werken niet echt MAAR als hun netto netto was dan zouden ze zeer veel minder kosten hé. Nadeel: er waren nog minder euro's voor de sociale zekerheid 8O
dejules

01 aug 2019, 11:58

E.T. schreef:
01 aug 2019, 11:47
In zo'n denkbeeld betalen ambtenaren belastingen.

Natuurlijk betalen zij die voor de staat werken niet echt MAAR als hun netto netto was dan zouden ze zeer veel minder kosten hé. Nadeel: er waren nog minder euro's voor de sociale zekerheid 8O
Het verdriet van België is dat ongeveer 75% vd actieve Belgen hun inkomen uit arbeid uit de schatkist krijgen (50% direkt en 25% indirekt) dwz dat zowat elk gezin daarmee geconfronteerd is.
Als je onze ambtenarij EN!!!!!!!!!!!!!!! alle andere gesubsidieerde tewerkgestelden terugdringt naar een aanvaardbaar niveau (lees : betaalbaar en wenselijk) dan gaat de levensstandaard vd meeste Belgische gezinnen drastich naar omlaag. Dat bedoel ik met "Onze welvaart wordt betaald met schulden en is artificieel (luchtkasteel)".
Anderzijds : laten wij alles op zijn beloop dan gaan wij collectief verarmen.
Dan ga je dus ook de mensen die voor economische welvaart zorgen en de hele maatschappij moeten dragen mee in de afgrond duwen. En dat proces is al lang bezig voor deze mensen nl zeer zware belastingdruk op hun arbeid, langer werken, uiterst lage pensioenen, hun spaargeld nodig om hun oude dag te financieren verdampt, deïndustrialisatie, ...

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 aug 2019, 12:13

En wie gaat daar iets kunnen aandoen?
Onze (donker)blauwe politiekers?
dejules

01 aug 2019, 12:34

E.T. schreef:
01 aug 2019, 12:13
En wie gaat daar iets kunnen aandoen?
Onze (donker)blauwe politiekers?
Ik denk dat de politici het systeem nu opzettelijk laten crashen en de maatregelen overlaten aan Europa wegens "niemand wil politieke zelfmoord plegen". Vandaar de moeilijke regeringsonderhandelingen die de facto fake zijn.