“De verantwoordelijkheid voor de impasse ligt bij de kiezers”

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

31 jul 2019, 15:43

Idefix schreef:
31 jul 2019, 15:34
Laat de Franstalige rode, blauwe, groene en oranje partijen samen met hun sympathisanten van boven de taalgrens een regering maken zonder de Vlaamse partijen. Dan kunnen ze deze laatste niet weeral de schuld geven dat het verkeerd uitdraait.
Met slechts 1 Franstalige partij in de regering en met de N-VA als leidende en dwingende partner en met een 0-rente en een wereldwijde economische hausse, waren de resultaten op financieel-economisch vlak ronduit catastrofaal.
Ons land kan zich niet nog eens een federale regering permiteren met de N-VA aan boord!

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

31 jul 2019, 15:47

dejules schreef:
31 jul 2019, 15:43
Idefix schreef:
31 jul 2019, 15:34
Laat de Franstalige rode, blauwe, groene en oranje partijen samen met hun sympathisanten van boven de taalgrens een regering maken zonder de Vlaamse partijen. Dan kunnen ze deze laatste niet weeral de schuld geven dat het verkeerd uitdraait.
Met slechts 1 Franstalige partij in de regering en met de N-VA als leidende en dwingende partner en met een 0-rente en een wereldwijde economische hausse, waren de resultaten op financieel-economisch vlak ronduit catastrofaal.
Ons land kan zich niet nog eens een federale regering permiteren met de N-VA aan boord!
Daarom pleit ik ook voor een Franstalige regering zonder Vlamingen. Franstalig België alleen kan ons land redden van de ondergang. SIC
De zon is gratis voor iedereen

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

31 jul 2019, 16:28

Idefix schreef:
31 jul 2019, 15:47
dejules schreef:
31 jul 2019, 15:43
Idefix schreef:
31 jul 2019, 15:34
Laat de Franstalige rode, blauwe, groene en oranje partijen samen met hun sympathisanten van boven de taalgrens een regering maken zonder de Vlaamse partijen. Dan kunnen ze deze laatste niet weeral de schuld geven dat het verkeerd uitdraait.
Met slechts 1 Franstalige partij in de regering en met de N-VA als leidende en dwingende partner en met een 0-rente en een wereldwijde economische hausse, waren de resultaten op financieel-economisch vlak ronduit catastrofaal.
Ons land kan zich niet nog eens een federale regering permiteren met de N-VA aan boord!
Daarom pleit ik ook voor een Franstalige regering zonder Vlamingen. Franstalig België alleen kan ons land redden van de ondergang. SIC
U heeft al 1 volger; ik steun Uw voorstel 100%. Met Vlamingen in de regering, niks als miserie. Hoog tijd om deze bende postjes pakkers eens deftig aan te pakken. Wij hebben het bij de vorige regering reeds kunnen meemaken. De Vlaamse partijen zijn steeds in onderlinge twisten verwikkeld.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 jul 2019, 16:48

Voel ik hier een roep om Vlaamse zelfstandigheid aan komen waaien? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

31 jul 2019, 17:15

Wil. schreef:
31 jul 2019, 16:48
Voel ik hier een roep om Vlaamse zelfstandigheid aan komen waaien? :lol:
Over zelfstandigheid gesproken : De Wever, Bourgeois, De Roover, Zuhal Demir, Bracke, Becaus, Francken, Weyts, Peumans, etc etc etc hebben heel hun leven geteerd op de BELGISCHE schatkist.
Laat ze los op straat en ze sterven de hongerdood.
Zij hebben hun kans gehad : ons land stond er nog nooit zo slecht voor!

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 jul 2019, 17:37

Zij hebben hun kans gehad : ons land stond er nog nooit zo slecht voor!
En daarom dat ze ook Federaal als Vlaams voor mij in de oppositie moeten gaan zitten samen met het VB, en dit meen ik ook en heb het reeds eerder aangehaald. Niet omdat ze het slecht gedaan hebben maar net om de kans aan de anderen te geven om het beter te doen.
U gelukkig, de Walen gelukkig, de armen gelukkig, de vluchtelingen gelukkig, ieder een gewaarborgd pensioen van 1500 euro, geen ambtenaren meer, Di Rupo blij dat de Vlaming zijn transfers blijft betalen, de OESO gelukkig, eindelijk de overheidsschuld naar 60% zoals de EU verlangt, files opgelost, België die eindelijk investeert in het klimaat om de wereld van de ondergang te redden enz, enz.......Het enige is het bedrijfsleven natuurlijk want zij zullen ongelukkig zijn want hun grootste sponsor heeft niks meer te zeggen.
Ik denk toch dat u hier akkoord mee kunt gaan, of niet?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

31 jul 2019, 21:08

..Het enige is het bedrijfsleven natuurlijk want zij zullen ongelukkig zijn want hun grootste sponsor heeft niks meer te zeggen.
Ja, de kans dat "de anderen" het bedrijfsleven een fiscaal cadeau geven van 5 miljard€ (en zonder tegenprestatie) is inderdaad gering. :wink:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 jul 2019, 21:25

Ja, de kans dat "de anderen" het bedrijfsleven een fiscaal cadeau geven van 5 miljard€ (en zonder tegenprestatie) is inderdaad gering. :wink:
Inderdaad, beter zo dan 5 miljard bij de mensen halen want iemand moet hun foliekes toch betalen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

31 jul 2019, 21:53

De kannibaal schreef:
31 jul 2019, 16:28
Idefix schreef:
31 jul 2019, 15:47
dejules schreef:
31 jul 2019, 15:43


Met slechts 1 Franstalige partij in de regering en met de N-VA als leidende en dwingende partner en met een 0-rente en een wereldwijde economische hausse, waren de resultaten op financieel-economisch vlak ronduit catastrofaal.
Ons land kan zich niet nog eens een federale regering permiteren met de N-VA aan boord!
Daarom pleit ik ook voor een Franstalige regering zonder Vlamingen. Franstalig België alleen kan ons land redden van de ondergang. SIC
U heeft al 1 volger; ik steun Uw voorstel 100%. Met Vlamingen in de regering, niks als miserie. Hoog tijd om deze bende postjes pakkers eens deftig aan te pakken. Wij hebben het bij de vorige regering reeds kunnen meemaken. De Vlaamse partijen zijn steeds in onderlinge twisten verwikkeld.
Hiersé begot, ik gooi een klein visje in het water en er is direct een haai die gretig toehapt. Kannibaaltje had blijkbaar de grote zak sarcasme niet begrepen.
Natuurlijk dat de Waaltjes eensgezind zijn en de grootste kracht is de kracht van "le trou de cul".Ze kunnen langer non zeggen tegen alles wat ze niet graag hebben omdat "de Vlamingen toch wettelijk verplicht zijn hen te blijven betalen".
Ik vermoed dus dat kannibaal Franstalig is dus gaat hij dit zeker begrijpen, ook de trieste realiteit ervan. De anderen moeten Google maar eens gebruiken. Geniet van de Belgische realiteit. :lol: :lol: :lol: :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=Yo3ziHmZO0g
De zon is gratis voor iedereen
dejules

31 jul 2019, 23:53

Dicksy schreef:
31 jul 2019, 17:37
Niet omdat ze het slecht gedaan hebben
Alle sociale, financiele en economische resultaten waren ronduit catastrofaal.
Dat was ook de reden waarom ze de regering uit gevlucht zijn.
De verkiezingen moesten gaan over vreemdelingen, illegalen, moslims, transitmigranten, ...
Niet over handelstekorten of grote begrotingstekorten of hallucinante stijgingen vd staatsschuld of de laagste economische groei van alle Oeso-landen gedurende 6 jaar rij, ...
Het moest gaan over Marakesh.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

01 aug 2019, 05:39

Dejules, daarom herhaal ik:

”.....dat ze ook Federaal als Vlaams voor mij in de oppositie moeten gaan zitten samen met het VB, en dit meen ik ook en heb het reeds eerder aangehaald. Niet omdat ze het slecht gedaan hebben maar net om de kans aan de anderen te geven om het beter te doen.
U gelukkig, de Walen gelukkig, de armen gelukkig, de vluchtelingen gelukkig, ieder een gewaarborgd pensioen van 1500 euro, geen ambtenaren meer, Di Rupo blij dat de Vlaming zijn transfers blijft betalen, de OESO gelukkig, eindelijk de overheidsschuld naar 60% zoals de EU verlangt, files opgelost, België die eindelijk investeert in het klimaat om de wereld van de ondergang te redden enz, enz.......Het enige is het bedrijfsleven natuurlijk want zij zullen ongelukkig zijn want hun grootste sponsor heeft niks meer te zeggen.

Ik denk toch dat u hier akkoord mee kunt gaan, of niet?

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

01 aug 2019, 06:48

Er moet nu een volgende regering komen met SP.a,PVDA,Groen,Ecolo,PS en PTB.

Er zal dan in België welvaart zijn als nooit tevoren !!!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

nachtbries
Lid geworden op: 04 nov 2004, 00:27
Locatie: kempen

01 aug 2019, 07:52

Inderdaad petrol :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I-Mac ,1tb ,outlook enz... tot horen of ziens

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

01 aug 2019, 08:05

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/cr ... ~abb88507/

Zonder een onverwachte, nieuwe bankencrisis zal de vorming van een federale regering volgens Tobback nog heel lang aanslepen. “Dat gaat dan eindigen in een of andere communautaire ronde die resulteert in een staatshervorming waarvan De Wever zal zeggen dat het confederalisme mag genoemd worden, maar de anderen dat zullen betwisten.”

Bekijk ook: Rousseau: “Zal heel moeilijk zijn”

Op vooruit 8O niet te geloven dat die zo uitspraken durft doen maar die werkt met twee kassa's zeker P.
Achteruit dat zou ik eerder denken , dat woord onverwachte bankcrisis , hebben nog de laatste maand niet gehoord waar rook is vuur .

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

01 aug 2019, 12:55

petrol schreef:
01 aug 2019, 06:48
Er moet nu een volgende regering komen met SP.a,PVDA,Groen,Ecolo,PS en PTB.

Er zal dan in België welvaart zijn als nooit tevoren !!!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Joepieeeee, alleman op den dop, nooit meer moeten werken voor de kapitalisten, :D :D :D :D :D :D
De zon is gratis voor iedereen