NIEUWE WET ?????

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

04 aug 2019, 15:34

dejules schreef:
04 aug 2019, 01:08
Wil. schreef:
03 aug 2019, 21:13
Werkt de democratie in andere landen ook niet meer? Of is dat een typisch belgische zaak? In dat geval zou het wel eens kunnen dat het probleem niet in de democratie zit, maar in 'belgië'............................................................[\quote]




Ik meen dat er hier een zeer grondig verschil is in het begrip "noodzaak" tot het hebben van een regering. Nederland zijn de Arabische Emiraten van Europa in vergelijking met België. U brengt het zelf aan , ik heb U onlangs de cijfers bevestigd, de Nederlanders doen het met een fractie ambtenaren per duizend burgers, sparen alzo ettelijke miljoenen Euro's met een begroting, waar wij enkel kunnen van dromen, en hebben een pensioenfonds dat volstaat om hun gepensioneerden te betalen, nu en in de toekomst. De Nederlanders zijn altijd aan het praten en spitten tot er een consensus is over het kleinste detail. De Nederlander schiet in paniek als de Vlaming wijs zegt dat hij zijn plan wel zal trekken. De Nederlander kan rustig de tijd nemen om te komen tot een volledige consensus.
Bij de vorming van de Belgische regering stel ik vast, dat er zelfs geen wil is om een regering te vormen. De onderhandelaar Bart de Wever verantwoordelijk voor een partij die zeker veel belang hecht, aan de postjes pakkerij, beweert zelfs dat hij geen ambt ambieert in de nieuwe te maken regering. Zijn stoel op het Schoon verdiep volstaat. Het beste voorbeeld van de ambitie van de man, die een regering zou moeten vormen.
Ik blijf er bij, democratie is voor ons land, een voorbijgestreefd model. Er is nood aan een monarch of een dictator. Een dictatuur in een land dat een thuisbasis biedt aan de Europese instellingen is uiteraard een onoverkomelijk probleem. Enkel en alleen al om deze reden is het noodzakelijk dat de Europese waakhond het beleid overneemt en de bevoegdheden van de regering overneemt. Het deftig uithongeren van de Belgische Staat zal na een aantal jaren de honger van een groep activisten aanwakkeren om een democratie te vormen die wel over de nodige kracht en wil beschikken om te regeren en het beleid van de waakhond over te nemen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 aug 2019, 18:38

Twee zeer erg verschillende regio's waarvoor te weinig gemeenschappelijke regels kunnen worden geschreven. Opdelen die handel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

04 aug 2019, 21:31

Wil. schreef:
04 aug 2019, 18:38
Twee zeer erg verschillende regio's waarvoor te weinig gemeenschappelijke regels kunnen worden geschreven. Opdelen die handel.
Waarom roepen de bruinhemden de onafhankelijkheid niet uit?
Daar moet toch een reden voor zijn?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 aug 2019, 22:09

Waarom moeite doen om de boom te schudden, als de appel in je hand valt zodra hij rijp is?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

04 aug 2019, 23:39

Wil. schreef:
04 aug 2019, 22:09
Waarom moeite doen om de boom te schudden, als de appel in je hand valt zodra hij rijp is?
U komt uit de statutaire leegloperij?
Weet U, lang in een kelder zitten maakt een mens paranoïde.
U denkt dat uw biotoop de wereld is.
U bent mis.
In de echte wereld moet U eerst de grond bevruchten, een zaadje planten, het kleine boompje verzorgen en als hij groot is en appelen heeft moet U een ladder nemen en een mand en moet U de appelen plukken.
In de echte wereld valt niets uit de lucht.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 aug 2019, 00:30

Een metafoor is altijd een beetje riskant: zal de lezer het wel begrijpen? :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

05 aug 2019, 01:38

Wil. schreef:
05 aug 2019, 00:30
Een metafoor is altijd een beetje riskant: zal de lezer het wel begrijpen? :wink:
In uw statutair biotoop is alles wat werk betreft beeldspraak, toch?
dejules

05 aug 2019, 01:46

Dicksy schreef:
03 aug 2019, 13:09

Daarom dat NV-A met VB in de oppositie moeten gaan zitten
De vendelzwaaiers samen in het halfrond. Dat wordt vechten.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

05 aug 2019, 05:56

De vendelzwaaiers samen in het halfrond. Dat wordt vechten.
Wat is het nu? 😡 In de oppositie of niet. Blijkbaar beseft u goed genoeg wat er u te wachten staat als NV-A in de oppositie gaat zitten en de groene, blauwe en rode vuilzakdragers samen met de communisten het voor het zeggen moesten krijgen..
Is uw liedje dan uitgezongen op seniorennet? Al uw argumenten die u nu denkt tegen NV-A te moeten gebruiken zult u dan niet meer kunnen gebruiken. Wat dan dejules?🤔
dejules

05 aug 2019, 08:47

Dicksy schreef:
05 aug 2019, 05:56
De vendelzwaaiers samen in het halfrond. Dat wordt vechten.
Wat is het nu? 😡 In de oppositie of niet.
Elke stem voor Vlaams Belang of CD&V is een linkse stem zei De Wever.
Ik stel voor dat De Wever alleen regeert.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 aug 2019, 09:16

Dicksy schreef:
05 aug 2019, 05:56
De vendelzwaaiers samen in het halfrond. Dat wordt vechten.
Wat is het nu? 😡 In de oppositie of niet. Blijkbaar beseft u goed genoeg wat er u te wachten staat als NV-A in de oppositie gaat zitten en de groene, blauwe en rode vuilzakdragers samen met de communisten het voor het zeggen moesten krijgen..
Is uw liedje dan uitgezongen op seniorennet? Al uw argumenten die u nu denkt tegen NV-A te moeten gebruiken zult u dan niet meer kunnen gebruiken. Wat dan dejules?🤔
Dan zet hij alles in op de ambtenaren en die 'kwaal' valt niet uit te roeien. 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

05 aug 2019, 09:24

Dan zet hij alles in op de ambtenaren en die 'kwaal' valt niet uit te roeien. 8)
Op de contractuele ambtenaren dan die hij zo verdedigt want de voor het leven benoemde Jomme Dockxen wordt ook een uitstervend ras. 😅

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

05 aug 2019, 10:54

Wil. schreef:
04 aug 2019, 22:09
Waarom moeite doen om de boom te schudden, als de appel in je hand valt zodra hij rijp is?
De appel zal nooit in de handjes vallen van de bruinhemdjes. Bij elke staatshervorming hebben zij een beetje macht en verantwoordelijkheid naar zich toegetrokken. Tot nu toe altijd verlieslatende operaties, waarvoor de Vlaming moest opdraaien om bijkomende belasting te betalen. Laat ze onafhankelijk worden. Brussel met alles wat er bijhoort, zijn ze kwijt. Wallonië en Ost-Belgien worden uitgewaaid. Ik ben eens nieuwsgierig hoeveel de uitgespaarde transfers in werkelijkheid zullen bedragen. Het wordt de zoveelste verlieslatende operatie op rij, want er wacht de erfenis van de grootste hap van de federale staatsschuld.
Het scenario voor morgen; de Vlaamse stammen trekken onmiddellijk de zwaarden, de zwarten staan klaar om de bruin uit te moorden en van samenwerking om een regering te vormen komt eveneens niks in huis.
Het feit dat volgens Deloitte de helft van de snelst groeiende high-tech bedrijven zich niet in Vlaanderen hebben gevestigd, is een teken aan de wand. Het China-Belgium Technology Center uit Louvain-la-Neuve wil de vestiging van Chinese ondernemingen in Europa faciliteren en de toegang voor ondernemingen in Brussel en Wallonië tot de Chinese markt verbeteren.
In Vlaanderen zal de no-deal splitsing van het land harder aankomen dan de Brexit voor de Engelsen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 aug 2019, 11:27

Laat dat maar eens gebeuren. Ik ben bereid de consequenties te aanvaarden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

05 aug 2019, 11:46

Wil. schreef:
05 aug 2019, 11:27
Laat dat maar eens gebeuren. Ik ben bereid de consequenties te aanvaarden.
Uw BELGISCH statutair pensioen wordt gereset en er volgt een naheffing op "uitgestelde lonen" twv 50% te vermeerderen met nalatigheidsinteresten.