De Wever hangt met leugens aan elkaar.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

04 aug 2019, 11:41

Bart De Wever: "Ik wil burgemeester blijven"

https://atv.be/nieuws/video-bart-de-wev ... jven-60249

N-VA-voorzitter Bart De Wever trekt op 26 mei de Vlaamse lijst in de provincie Antwerpen, met de ambitie om zelf Vlaams minister-president te worden als opvolger van Geert Bourgeois. Dat zei hij deze voormiddag op een persconferentie.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ba ... ~a72e17f3/

Vlaams parlementsvoorzitter én N-VAer Wilfried Vandaele bevestigt dat De Wever mogelijk in Antwerpen blijft.

https://atv.be/nieuws/blijft-de-wever-t ... -407eBoOTI

De Wever is iemand die veel zegt en weinig waar maakt. Draait zijn woorden zoals het hem het beste uitkomt.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 aug 2019, 11:50

Eindelijk nog eens een nieuw draadje .
Ik dacht al dat je écht ziek was.

Vergeet niet nog een onderwerp te openen over ambtenaren(pensioenen). Dan zijn we gerust.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

04 aug 2019, 12:00

Wil. schreef:
04 aug 2019, 11:50

Ik dacht al dat je écht ziek was.
Kijk, daar loopt een moslim!
dejules

04 aug 2019, 12:01

Wil. schreef:
04 aug 2019, 11:50

Vergeet niet nog een onderwerp te openen over ambtenaren(pensioenen).
Dat dossier ligt helemaal bovenaan .
Een modern en flexibel personeelsbeleid betekent dat we af moeten van het logge statuut.
De N-VA is voor een eenheidsstatuut voor werknemers in de privé en bij de overheid.
Dat verhoogt ook de arbeidsmobiliteit tussen privé en overheid.

https://www.n-va.be/standpunten/ambtenaren

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 aug 2019, 13:16

Maar zeg nu eens eerlijk: vind je zelf ook niet dat de ambtenaren hun pensioen in feite toch wel verdienen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

04 aug 2019, 14:45

De Wever is iemand die veel zegt en weinig waar maakt. Draait zijn woorden zoals het hem het beste uitkomt.
..en dan ontmaskert hij telkens zijn eigen leugens ook nog.... :twisted:
Zo keurde nva het marrakesh pact zelf goed terwijl nva/bdw uit de regering stapt omdat hij zogezegd tegen datzelfde pact was. :roll:
Hetzelfde met de prijs van elektriciteit:
Tijdens nva regeringsdeelname steeg de stroomfactuur maar nu bekritiseert bdw zelf zijn eigen beleid, waardoor de prijs verhoogd werd, en wil hij nu de stroomfactuur gaan verlagen? :roll:
Geloofwaardigheid: NUL!!!!
Leugenaar en bedrieger.
dejules

04 aug 2019, 14:54

Wil. schreef:
04 aug 2019, 13:16
Maar zeg nu eens eerlijk: vind je zelf ook niet dat de ambtenaren hun pensioen in feite toch wel verdienen?
2 collega's doen hetzelfde werk, zelfde diploma's en kwalificaties, etc.
De ene is statutair, de andere contractueel.
De statutair krijgt maandelijks 1.000 € meer pensioen dan de contractueel.
Maar zeg nu eens eerlijk, vindt je zelf ook niet dat dit waanzin is?

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

04 aug 2019, 14:54

De allereerste keer dat ik BDW op tv zag, en dat is al jaren geleden, dacht ik bij mezelf : "Wat is dat voor een blaaskaak".
Mijn mening is tot op vandaag niet veranderd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 aug 2019, 15:23

dejules schreef:
04 aug 2019, 14:54
Wil. schreef:
04 aug 2019, 13:16
Maar zeg nu eens eerlijk: vind je zelf ook niet dat de ambtenaren hun pensioen in feite toch wel verdienen?
2 collega's doen hetzelfde werk, zelfde diploma's en kwalificaties, etc.
De ene is statutair, de andere contractueel.
De statutair krijgt maandelijks 1.000 € meer pensioen dan de contractueel.
Maar zeg nu eens eerlijk, vindt je zelf ook niet dat dit waanzin is?
Neen. De ene is aan veel lagere wedde moeten beginnen dan de andere. Intussen zijn de weddes gelijk getrokken. Nieuwe statutaire ambtenaren gaan later dezelfde pensioenen krijgen als de contractuelen. We zijn voor het overgrote deel van die groep mensen nog een paar decennia verwijderd van hun pensioendatum.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

04 aug 2019, 17:00

Wil. schreef:
04 aug 2019, 15:23
De ene is aan veel lagere wedde moeten beginnen dan de andere.
Klopt niet, vandaag worden nog steeds ambtenaren statutair benoemd en hun collega's zonder lange politieke arm niet! Daarbij verdienen beiden categorieën evenveel.
Een poetsvrouw met een contractueel pensioen die 1 dag voor haar pensioenleeftijd een statutair statuut krijgt ziet haar maandelijks pensioen stijgen met 1.038 €. Je wil niet weten hoeveel dat voor hogere niveau's is!
dejules

04 aug 2019, 17:04

dejules schreef:
04 aug 2019, 17:00
Wil. schreef:
04 aug 2019, 15:23
De ene is aan veel lagere wedde moeten beginnen dan de andere.
Klopt niet, vandaag worden nog steeds ambtenaren statutair benoemd en hun collega's zonder lange politieke arm niet! Daarbij verdienen beiden categorieën evenveel.
Een poetsvrouw met een contractueel pensioen die 1 dag voor haar pensioenleeftijd een statutair statuut krijgt ziet haar maandelijks pensioen stijgen met 1.038 €. Je wil niet weten hoeveel dat voor hogere niveau's is!
Contractuelen en statutairen starten met hetzelfde loon. En ze krijgen om de paar jaar dezelfde salarisverhoging. Die is vastgelegd in salarisschalen. Maar na een aantal jaar komen statutaire personeelsleden in een hogere salarisschaal terecht, terwijl de meeste contractuele collega’s altijd in dezelfde, lagere salarisschaal blijven zitten. Ook al krijgen ze dus allebei even vaak een salarisverhoging, toch zal een statutaire ambtenaar op het einde van de rit meer verdienen dan zijn contractuele collega.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20170816_03019931
dejules

04 aug 2019, 17:07

dejules schreef:
04 aug 2019, 17:04
dejules schreef:
04 aug 2019, 17:00
Wil. schreef:
04 aug 2019, 15:23
De ene is aan veel lagere wedde moeten beginnen dan de andere.
Klopt niet, vandaag worden nog steeds ambtenaren statutair benoemd en hun collega's zonder lange politieke arm niet! Daarbij verdienen beiden categorieën evenveel.
Een poetsvrouw met een contractueel pensioen die 1 dag voor haar pensioenleeftijd een statutair statuut krijgt ziet haar maandelijks pensioen stijgen met 1.038 €. Je wil niet weten hoeveel dat voor hogere niveau's is!
Contractuelen en statutairen starten met hetzelfde loon. En ze krijgen om de paar jaar dezelfde salarisverhoging. Die is vastgelegd in salarisschalen. Maar na een aantal jaar komen statutaire personeelsleden in een hogere salarisschaal terecht, terwijl de meeste contractuele collega’s altijd in dezelfde, lagere salarisschaal blijven zitten. Ook al krijgen ze dus allebei even vaak een salarisverhoging, toch zal een statutaire ambtenaar op het einde van de rit meer verdienen dan zijn contractuele collega.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20170816_03019931
Van de weeromstuit profiteert een stad als Gent daarvan om één jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen aan meer dan 500 contractuelen het cadeau van hun leven te geven: ze worden statutair. Het is een procedé dat door wel meer gemeenten wordt toegepast, en echt niet alleen door linkse coalities zoals de Gentse. Wie zijn contractuelen op latere leeftijd statutair maakt, gunt hen alsnog een pensioen dat niet in verhouding staat tot wat zijzelf en hun werkgever - de gemeente - daar een loopbaan lang hebben toe bijgedragen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 aug 2019, 18:40

dejules schreef:
04 aug 2019, 17:00
Wil. schreef:
04 aug 2019, 15:23
De ene is aan veel lagere wedde moeten beginnen dan de andere.
Klopt niet, vandaag worden nog steeds ambtenaren statutair benoemd en hun collega's zonder lange politieke arm niet! Daarbij verdienen beiden categorieën evenveel.
Een poetsvrouw met een contractueel pensioen die 1 dag voor haar pensioenleeftijd een statutair statuut krijgt ziet haar maandelijks pensioen stijgen met 1.038 €. Je wil niet weten hoeveel dat voor hogere niveau's is!
Het pensioen van de ambtenaar wordt berekend over de laatste 10 jaar.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

04 aug 2019, 18:48

Wil. schreef:
04 aug 2019, 18:40

Het pensioen van de ambtenaar wordt berekend over de laatste 10 jaar.
Klopt niet, dat geldt voor de NIEUWE STATUTAIREN.
Contractuelen genieten een werknemerspensioen, dat bedraagt de helft van een statutair.
Liegen en bedriegen zit in uw bloed.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 aug 2019, 18:53

Tegenwoordig worden bij steden & gemeenten de contractuele ambtenaren opgenomen in de tweede pensioen pijler zodat het verschil in pensioen uiteindelijk niet zo groot is …

Ik weet wel dat het geplafonneerde pensioen van een werkmens in de privé (zonder 2° pijler) jammer genoeg een pak lager is