Mensen zullen offers moeten brengen.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

12 aug 2019, 00:06

Nieuwe regering zal op zoek moeten naar geld: "Mensen zullen offers moeten brengen"

De toekomst ziet er niet al te rooskleurig uit voor de portemonnee van de doorsnee Belg. Dat geeft ook ex-premier Yves Leterme aan.

België kampt met een flink gat in de begroting en er is dan ook nog eens de vergrijzing die geld zal kosten en er moeten maatregelen voor het klimaat genomen worden.

"Mensen zullen offers moeten brengen. Helaas durven politici dat niet altijd luidop zeggen, dat er tegelijk nieuwe besparingen en nieuwe inkomsten nodig zullen zijn", aldus Leterme in een uitgebreid interview met Het Laatste Nieuws.

Wij betalen direct en indirect al de hoogste belastingen.
Wij krijgen de laagste pensioentjes.
Over welke bijkomende offers heeft Leterme het?
Trouwens, de N-VA heeft toch alle putten gedicht met hun grote veranderingen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 aug 2019, 00:10

Vergeet de ambtenaren niet, hé? Vooral dan de performante ambtenaren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

12 aug 2019, 00:12

Wil. schreef:
12 aug 2019, 00:10
Vergeet de ambtenaren niet, hé? Vooral dan de performante ambtenaren.
Indien ik "performant" ambtenaar was, ik zou mij geen zorgen maken, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 aug 2019, 00:21

Een topic is nooit compleet als de ambtenaar er niet wordt bij gesleurd (al dan niet met de haren).
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

12 aug 2019, 00:47

Wil. schreef:
12 aug 2019, 00:21
Een topic is nooit compleet als de ambtenaar er niet wordt bij gesleurd (al dan niet met de haren).
U vergeet de moslims!

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

12 aug 2019, 07:30

De zoveelste kindertuin kan opnieuw beginnen ! Probeer anders eens iets zinvols te doen.
dejules

12 aug 2019, 08:51

Het gebouw van de Belgische ambassade in de Verenigde Staten staat te koop. Dat bericht De Standaard. De ambassade zou binnenkort verhuizen naar enkele appartementen in het centrum van de stad. De verkoop kan tot 25 miljoen dollar (ongeveer 22,3 miljoen euro) opbrengen.

Ze hebben dringend en onophoudelijk geld nodig.
Dat ziet er niet goed uit.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 aug 2019, 09:07

Ze hebben dringend en onophoudelijk geld nodig.
Dat ziet er niet goed uit.
Waarvoor had Di Rupo plots dringend geld nodig toen hij 7 overheidsgebouw in Congo verkocht? Het zag er toen al blijkbaar niet goed uit. 🤔
dejules

12 aug 2019, 09:20

Dicksy schreef:
12 aug 2019, 09:07

Waarvoor had Di Rupo plots dringend geld nodig toen hij 7 overheidsgebouw in Congo verkocht? Het zag er toen al blijkbaar niet goed uit. 🤔
De Belgische staat verkoopt een deel van haar belang in de Franse bank BNP Paribas voor 2 miljard €.
Dat heeft de ministerraad beslist, op voorstel van minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA).
dejules

12 aug 2019, 09:22

België heeft heel wat grote dossiers lopen bij de EIB en hoopt ook toekomstige investeringen te financieren. Onder meer Oosterweel rekent op een miljard euro.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/belg ... 1565580201

Als de Europese investeringsbank geen goedkeuring geeft stijgt de staatsschuld met enkele miljarden €.
De regering vd grote veranderingen laat niet alleen grote putten achter maar ook een hoop lijken in de kast.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 aug 2019, 09:26

De Belgische staat verkoopt een deel van haar belang in de Franse bank BNP Paribas voor 2 miljard €.
Dus zal het offer dat de mensen moeten brengen kleiner zijn, toch?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

12 aug 2019, 09:53

Onze politiek is een gemeen spel geworden door de gewetenloze partijpolitieke spelletjes, de constante oorlogvoering om de anderen schade toe te brengen en de strategieën om de anderen in de gracht te rijden.
Dit alles vormt een basis voor nieuwe belastingen , want met de eerste Zweedse regering lukte het ook niet en de schuld groeit aan, op economisch gebied wordt ons mooie cijfers voorgehouden om ons op het verkeerde been te zetten.
Heb zo een buikgevoel dat we langzaam maar zeker afstevenen op een crisis ( t'is maar een buikgevoel hé) zeg het liever voor ik hier een hoop kritiek op mijn hals haal :lol: :lol: ; al hoewel :D
En geef toe welvaart die op poef gebouwd is moet vroeg of laat wel betaald worden.
Mensen leren niets van de vorige fouten! Nu lenen ze zelf meer omdat de rente laag is met alle gevolgen van dien.
Wij gewone burgers en spaarders gaan de klappen incasseren, net zoals dat in 2008 het geval was. Dit is gewoon georganiseerde misdaad vanwege financiële instellingen en centrale banken. De middenklasse moet eruit, zoveel is duidelijk.
Jammer genoeg pompt de Europese Centrale bank dagelijks miljarden VIRTUEEL geld in de economie als deel van het grote reddingsplan.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

12 aug 2019, 10:14

Wardje is terecht wat je schrijft .

En wat de gevolgen zijn . is afwachten maar zeker niet rooskleurig .
dejules

12 aug 2019, 10:16

Dicksy schreef:
12 aug 2019, 09:26
De Belgische staat verkoopt een deel van haar belang in de Franse bank BNP Paribas voor 2 miljard €.
Dus zal het offer dat de mensen moeten brengen kleiner zijn, toch?
Die aandelen brachten jaarlijks een dividend op, toch?
Ge kunt ook gebouwen verkopen en dan terug leasen.
U heeft daar profijt van.
Enfin, het eerste jaar.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 aug 2019, 10:53

Ge kunt ook gebouwen verkopen en dan terug leasen.
Lease-back contracten van verafstoot lopen af in 2026. De volgende federale regering zal dus ook nog geld moeten gaan zoeken willen ze niet dat hun personeel in het maximiliaanpark terecht komt want dat is al ingenomen door die meute werkwilligen die voor de pensioenen van de volgende generaties gaan zorgen. :lol: :lol:
Het ziet er weer niet goed uit :P