Mensen zullen offers moeten brengen.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

06 sep 2019, 14:14

Wil. schreef:
06 sep 2019, 10:27
Het is "vers" geld.

'Voorts zetten veel Belgen meer geld opzij omdat de taxshift en hogere lonen hun koopkracht in 2019 meer doen stijgen dan de voorbije jaren. ‘
Indien de koopkracht gestegen is, waarom verloor de N-VA dan 300.000 stemmen?
Waarom werden de andere coalitiepartners zwaar afgestraft?
Normaal is dan iedereen geukkig en worden de regeringspartners beloond!
De waarheid is dat die taxshift niet gefinancierd is maar met leningen betaald wordt.
De nieuwe regering moet op zoek naar 12 miljard Euro om de diepe N-VA put op te vullen.
dejules

06 sep 2019, 14:17

Wil. schreef:
06 sep 2019, 14:09

Net zoals een totale schuld van 290 miljard niet elke belg arm maakt.
Mensen uit de statutaire leegloperij moeten niet sparen, die krijgen een dubbel pensioen totdat ze doodvallen.
De mensen die economisch actief zijn moeten voor hen sparen, ook tot ze doodvallen!

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

06 sep 2019, 14:23

Dejules.
Mensen uit de statutaire leegloperij moeten niet sparen, die krijgen een dubbel pensioen totdat ze doodvallen.
De mensen die economisch actief zijn moeten voor hen sparen, ook tot ze doodvallen!


Wat groffe taal Dejules 8O

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 sep 2019, 14:34

dejules schreef:
06 sep 2019, 14:17
Wil. schreef:
06 sep 2019, 14:09

Net zoals een totale schuld van 290 miljard niet elke belg arm maakt.
Mensen uit de statutaire leegloperij moeten niet sparen, die krijgen een dubbel pensioen totdat ze doodvallen.
De mensen die economisch actief zijn moeten voor hen sparen, ook tot ze doodvallen!
Spreek niet te veel over dingen die je niet ten gronde begrijpt, julio. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 sep 2019, 14:36

dejules schreef:
06 sep 2019, 14:14
Wil. schreef:
06 sep 2019, 10:27
Het is "vers" geld.

'Voorts zetten veel Belgen meer geld opzij omdat de taxshift en hogere lonen hun koopkracht in 2019 meer doen stijgen dan de voorbije jaren. ‘
Indien de koopkracht gestegen is, waarom verloor de N-VA dan 300.000 stemmen?
Ook hier sla je de bal mis. Gingen de verkiezingen alleen over koopkracht? Tsss, tsss …. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 sep 2019, 14:40

Als je spaartegoed sneller aangroeit dan de inflatie, dan ga je meer koopkracht hebben.
Dat zal nog zo snel niet zijn hé met nul komma een beetje rente :wink:
En spaargeld kan je maar één keer uitgeven ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 sep 2019, 15:01

E.T. schreef:
06 sep 2019, 14:40
Als je spaartegoed sneller aangroeit dan de inflatie, dan ga je meer koopkracht hebben.
Dat zal nog zo snel niet zijn hé met nul komma een beetje rente :wink:
En spaargeld kan je maar één keer uitgeven ...
Je kunt je spaarpot laten groeien door te beperken op je uitgaven en meer te sparen. Of door je aangegroeide wedde gedeeltelijk naar je spaarpot af te leiden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

06 sep 2019, 15:25

Wil. schreef:
06 sep 2019, 15:01

Je kunt je spaarpot laten groeien door te beperken op je uitgaven en meer te sparen. Of door je aangegroeide wedde gedeeltelijk naar je spaarpot af te leiden.
Gij stond ook niet op de eerste rij toen men het verstand uitdeelde.
Je kan uw loon ook op uw spaarboekje storten en het de facto als zichtrekening gebruiken, ben je dan rijker geworden?
En als uw lange termijnspaarrekening is afgelopen en je stort het bedrag op uw spaarboekje, ben je dan rijker geworden?

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

06 sep 2019, 18:43

Dat zal nog zo snel niet zijn hé met nul komma een beetje rente :wink:
En spaargeld kan je maar één keer uitgeven ...
Het grote deel dat nog wat kan sparen, vertrouwd de banken niet, want die doen er alles aan om dat spaargeld naar (rommel) aandelen te lokken,het is een gezegde ,dat men kan kiezen tussen aandelen, uw geld kwijt op 3 of 6 maand :D
Dus laten de meeste mensen hun zuur verdiend spaargeld liever staan aan dat klein beetje rente , en er jaarlijks nog wat euro's mee verliezen , dan dat ze de banken volgen en alles kwijt zijn.
Banken zijn hyena's,ze maken miljarden winst, maar moeten op al het spaargeld dat er geparkeerd staat,aan de ECB een rente van 0,4% betalen, en daar willen ze van af ,dus smeren ze zoete broodjes .
In feite moeten ze ons geld niet hebben, ze krijgen het gratis van de ECB, en dat lenen ze aan jan en alleman ,dat brengt op, en de klanten moeten alles digitaal zelf doen,dus kan hun personeel ook maar afvloeien.
dat duurt zolang tot ze ondervinden dat ze het geleende geld niet meer terug krijgen,en dan komen ze terug aan de deur kloppen...............
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

06 sep 2019, 21:14

Wil. schreef:
06 sep 2019, 15:01
E.T. schreef:
06 sep 2019, 14:40
Als je spaartegoed sneller aangroeit dan de inflatie, dan ga je meer koopkracht hebben.
Dat zal nog zo snel niet zijn hé met nul komma een beetje rente :wink:
En spaargeld kan je maar één keer uitgeven ...
Je kunt je spaarpot laten groeien door te beperken op je uitgaven en meer te sparen. Of door je aangegroeide wedde gedeeltelijk naar je spaarpot af te leiden.
Je bedoelt áls er al intussen nog een spaarpot ís omdat er maandelijks aan geknabbeld moet worden om de maand door te kunnen komen zoals reeds vele mensen moeten doen?
Of waarmee, behálve het levensonderhoud ook nog het rusthuis/zorg/medicatie betaald moet worden? :x
Uitgaven beperken? :roll:
Door niet meer te eten of je vaste kosten, de básisbehoeften, die blíjven stijgen, niet meer te betalen en dan een incassobureau aan de deur te krijgen of in schuldbemiddeling te gaan?

Aangegroeide wedde? Wáár?
De 1,1% aalmoes als opslag terwijl de levensduurte, bovenop de 57% diefstal door afroming van de staat op lonen, hóger stíjgt door nieuwe accijnzen en belastingen?
De 2% 'opslag' die eigenlijk een inlevering betekende aan het einde van de rit voor de lagere inkomens/pensioenen?
Vermeerdering van het spaargeld door de haast onbestaande rente op spaargeld, misschien? Of gokken zoals de banken? Helaas, bij verlies ben je dan alles kwijt, niks bail-out door de belastingbetalers...

20€ bijkrijgen en 200€ extra moeten uitgeven is géén aangroei maar verlies dat sparen helemaal uitsluit, dat snapt een kind en zelfs een dorpsidioot.. :roll:
Ice

06 sep 2019, 21:30

Wil. schreef:
06 sep 2019, 14:09
Ice schreef:
06 sep 2019, 13:38
Je bedoelt nu hiermee dat elke vlaming rijk is en miljoenen op spaarboekjes heeft staan of wat? 8O
Net zoals een totale schuld van 290 miljard niet elke belg arm maakt, maakt een totaal van 274 miljard op de spaarboekjes elke belg rijk.
Neemt onze koopkracht toe omdat je spaargeld hebt? :mrgreen:
Als je spaartegoed sneller aangroeit dan de inflatie, dan ga je meer koopkracht hebben.
Conclusie: nutteloze népcijfertjes die helemaal nietszeggend zijn, geen énkele graadmeter voor de welvaart van een hele bevolking waarvan énkelen álles hebben en het gros niks meer heeft.
Non-argumenten.
En voor de staatsschulden moet je wijzen naar de politiek, zíj zijn daarvoor verantwoordelijk - spaarboekjes zijn individueel. Kromme vergelijking dus.

Dat zal zijn als de hel bevriest, zeker? :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 sep 2019, 00:19

@ Ice:


Afbeelding


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

07 sep 2019, 04:12

Ja hoor, de rabobank heeft dan ook álle jongeren als klant, die allemaal dan ook nog op hotel mama wonen... :roll:

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

07 sep 2019, 07:26

Ice schreef:
07 sep 2019, 04:12
Ja hoor, de rabobank heeft dan ook álle jongeren als klant, die allemaal dan ook nog op hotel mama wonen... :roll:
In de jaren dat ik bij mijn ouders woonden, had ik ook een belangrijk bedrag op mijn spaarrekening staan. Dat waren letterlijk tienduizenden euro’s, aangezien ik thuis niets moest afgeven van mijn inkomen. Nu, als alleenstaande, ben ik zo arm als Job.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 sep 2019, 09:23

... maar waarschijnlijk wel een fantastisch leven gehad, Delavega? Met de nadruk op 'leven!' .
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.