Mensen zullen offers moeten brengen.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 sep 2019, 09:36

Dit is in feite geen dictee ( zonder fouten schrijven) maar wel begrijpend lezen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 sep 2019, 10:09

Ik heb altijd gedacht dat begrijpend lezen over een tekst(je) ging … Eén regel is wel heel weinig he:

De kat _ _ _ _ _ _ melk.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 sep 2019, 10:17

Hier kan men zien of men woorden in een context kan zetten en of men de DT regel kent.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 sep 2019, 10:22

Als je dat al begrijpt als begrijpend lezen wat doe je dan met een krantenartikel of bijdrage op een forum? Wij zijn nu wel veraf van het topic, toch?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 sep 2019, 10:59

In elk geval moet er wat gedaan worden aan de kosten van het onderwijs.
Een alleenstaande met enkele kinderen kan het huidige kostenplaatje niet aan.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

18 sep 2019, 11:06

Vroeger had je toch staatsonderwijs, bijna alles gratis(40j terug).
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 sep 2019, 15:09

In het LO (stadsschool) was alles gratis buiten verfdoos en kleurpotloden.
In Atheneum alles gratis buiten een leesboek Nederlands en Frans een passer meetlat en gradenboog.
In de A2 Boekenbeurs, overall, schuifmaat en rekenlat te koop in aankoop school.
In de A1 idem.
dejules

19 sep 2019, 12:06

.
Laatst gewijzigd door dejules op 20 sep 2019, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

19 sep 2019, 16:51

dejules schreef:
12 aug 2019, 09:20
Dicksy schreef:
12 aug 2019, 09:07

Waarvoor had Di Rupo plots dringend geld nodig toen hij 7 overheidsgebouw in Congo verkocht? Het zag er toen al blijkbaar niet goed uit. 🤔
De Belgische staat verkoopt een deel van haar belang in de Franse bank BNP Paribas voor 2 miljard €.
Dat heeft de ministerraad beslist, op voorstel van minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA).
Even luisteren
Inderdaad, de staat heeft geld nodig en véél
Maar waar zit het geld ?
BIJ ONS, OP ONZE SPAARBOEKJES
Denk je dat de staat dit gaat laten, dat de burger met enkele honderden miljarden liggend geld heeft op zijn spaarrekening zit ?
Wat mij tere horen is gekomen
Alle spaarrekeningen zullen even geblokkeerd worden en van iedere spaarrekening gaat de staat enkele % afhouden om onze put te vullen.
De burger zal dit wel terug krijgen, maar in een vorm van staatsaandelen.
Wat zijn die staatsaandelen binnen enkele jaren nog waard ?
Weet je nog het beruchte "Zilverfonds " waar nooit een bal heeft ingezeten ?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 sep 2019, 17:14

Alle spaarrekeningen zullen even geblokkeerd worden en van iedere spaarrekening gaat de staat enkele % afhouden om onze put te vullen.
In Cyprus hebben ze dit reeds gedaan enkele jaren geleden.
De burger zal dit wel terug krijgen, maar in een vorm van staatsaandelen.
Wat zijn die staatsaandelen binnen enkele jaren nog waard ?
Weet je nog het beruchte "Zilverfonds " waar nooit een bal heeft ingezeten ?
Het zilverfonds is altijd een lege doos geweest. Het geld, als het er dan al eens was, werd na 5 minuten al overgeschreven naar de schatkist ter ondersteuning van de begroting. Men legde dan een briefje in die kist, de befaamde 'schatkistbons' die moesten aantonen dat het zilverfonds x-bedrag tegoed had van de schatkist. Een lachertje van jewelste.

U haalt het zilverfonds terecht aan maar voeg daar ook maar dat zogenaamde 'depositogarantiestelsel' aan toe dat uw spaargeld beschermd tot 100.000 euro als een bank failliet gaat.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

19 sep 2019, 17:23

Dejules :

https://www.facebook.com/peter.mertens. ... 251808957/


Volledig akkoord dat ze daar nog niks aan gedaan hebben .
Maar PVDA helpen toch mensen ( Medicatie aankoop onder meer )
Wat hebben ze gedaan voor de kleine meid Pia 1,900.000 miljoen euro medicatie !!
Maar dan hoor je ook niemand bij PDVA ;

En er staan nog zoveel mensen op de wachtlijst met deze ziekte .
Vind super mooi gebaar wat de burgers hebben gedaan voor Pia
Wat nu voor de andere mensen .

Wat doet Jo VanDeurzen :?: wat doet de NV-A snoeien in de sociale zekerheid , wat is volgende dat er aankomt .En Mevrouw de Block Maggie leggen ze zwijgen op , en kan maar verder modderen met de middelen die ze nog bezit .

We gaan moeten zien dat we ons in veiligheid stellen met onze gelden , indien er iets zou gebeuren en ook voor de gezondheid in toekomst dat is enige oplossing .

Want dat begint ook problemen te geven in de klinieken , wij hebben zo gebuur , worden doorgestuurd omdat ze niet meer willen doen in de kliniek zelf , nierdialyse !! Dat komt omdat ze allemaal moeten samensmelten .

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

20 sep 2019, 10:32

@ deJules en gast 43
Via een facebook link, opent gij Uw persoonlijke deur voor elke nieuwsgierige bezoeker, maw U geeft Uw eigen identiteit volledig vrij. Ik zou de link verwijderen en de tekst in kopiëren.
Zeker belangrijk voor Mr. de Jules, die nu al als pispaal van het forum wordt gebruikt. Ik kan mij best inbeelden, dat het niet aangenaam zou zijn als zij morgen voor Uw deur ook nog eens komen roepen en tieren.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

20 sep 2019, 14:02

Kannibaal ,

Druk eens op de link , kun je zo raadplegen , heeft niks te maken met inlog .
En trouwens ik heb niks verkeerd gezegd , en als de waarheid kwetst , hebben ze pech .
Moet eerst eens de link bezoeken .
Ik schrijf niks op fb zo dus wat gaan ze mij doen ?
En wat ik heb geschreven klopt , en wat ziekenhuis betreft ook .
Vind wel erg dat ze de kinderen niet helpen met medicatie heb ik iets verkeerd geschreven
En wat nierdialyse betreft , vragen ze in Leuven om ander ziekenhuis te raadplegen Gent-Antwerpen-Dendermonde!!
En wat medicatie betreft PVDA klopt ook .
En wat de sociale zekerheid betreft idem .

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

20 sep 2019, 14:29

Maar PVDA helpen toch mensen ( Medicatie aankoop onder meer )
Wat hebben ze gedaan voor de kleine meid Pia 1,900.000 miljoen euro medicatie !!
Maar dan hoor je ook niemand bij PDVA ;
Niemand van al die regeringen en partijen heeft iets gedaan gast 43, ook de 639 rijke families, de voetballers, de Belgen die in Monaco en op de paradijs eilanden zitten,ook het koningshuis en al de godsdienstige gemeenschappen,het is allemaal van de kleine burger gekomen,dus niet op de PVDA bassen .
Ik heb ooit in een reportage ,gezien en gehoord, bij de vraag aan een rijke Griekse reder, waarom hij geen belasting betaalde, en zijn antwoord was ik betaal niet voor armoede.
Het is steeds het zelfde kieken dat ze pluimen,en zo zal het altijd zijn.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

20 sep 2019, 14:53

Maar PVDA helpen toch mensen ( Medicatie aankoop onder meer )
Wat hebben ze gedaan voor de kleine meid Pia 1,900.000 miljoen euro medicatie !!
Maar dan hoor je ook niemand bij PDVA ;
Je zit maar wat te kleppen zonder dat je weet waarover het gaat he.

a. PVDA heeft geen blaas te maken met "de kleine Pia". Ga eens kleppen bij het bedrijf Novartis dat 1,9 miljoen euro vraagt voor één behandeling voor Uw "kleine Pia". En bedenkt dat Novartis niet zelf de research gedaan heeft waar ze steeds naar verwijzen maar wel het Franse labo Genethon. Novartis heeft in 2018 het patent gekocht . En weet je wat: dat labo Genethon werkt met..belastingscenten. Dus een privébedrijf maakt letterlijk miljarden winst met een medicijn dat ontwikkeld werd door een met overheidsgeld gerund labo. Daar moet je dus gaan zagen.

b.Bij de PVDA kan je wel terecht voor "Geneeskunde voor het volk" - dokters , verpleging, kinesisten etc. die je gratis kan raadplegen. De groepspraktijken van de PVDA krijgen voor elke patiënt een forfaitair bedrag van de ziekteverzekering - een soort "derdebetalers" regeling dus.