Formateursnota

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 aug 2019, 11:00

Dejules

Moet nu u woorden niet verdraaien lees goed wat je neerpent hier op forum .

Er is thuishulp genoeg en kangoeroe wonen bestaat ook .
En anders gaan we naar rusthuis , kinderen moet je daar niet met belasten , als ze iedere dag gaan werken .
Omdat jij op u 58 jaar bent gestopt met werken is dat niet iedereen denkt eraan . Zo dus moet je ook ander zijn rekening niet maken . .Alé zal me gaan aangeven op mijn leeftijd 76 jaar :mrgreen: Wordt hier nog gekker met de dag !! Geef jij u aan je kan toch zo goed uitleggen als je tussen de regels leest zou je nog de mensen verplichten .
dejules

18 aug 2019, 11:11

gast43 schreef:
18 aug 2019, 10:46
maar dat is leegloperij volgens jou .
Bij ons, in de volksmond, zijn leeglopers werklozen die verstopt werden in de ambtenarij en andere gesubsidieerde jobs, vaak zinloze tewerkstelling. Die vorm van zinloze tewerkstelling werd zo groot dat er zelfs een TV-serie over gemaakt werd nl De collega's. In het begin kregen die verstopte werklozen een speciale benaming zoals "derde arbeidscircuit" of "gesubsidieerde contractueel". Men is daarvan afgestapt en overgegaan tot contractuele benoemingen. Het woord "leegloper" kende een fors gebruik sedert de beginjaren '80 en wordt tot de dag van vandaag gebezigd.
dejules

18 aug 2019, 11:24

MaLoReg schreef:
18 aug 2019, 09:57
ook in zuid Europa is het de gewoonte dat ouders bij de kinderen
blijven inwonen-
In Zuid-Europa zijn ze niet meer te tellen, de dorpen waar je niemand vindt die jonger dan 60 jaar is. Die bejaarden zijn achtergelaten en zijn op hun eigen aangewezen. Geen mens die ernaar omkijkt!

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

18 aug 2019, 13:12

"leeglopers werklozen" daar ben jij er 1-tje van hé Dejules. Blijkbaar te stom om bij de club van gesubsidieerde jobs opgenomen te worden. En jij vrijwilligerswerk doen? Daarvoor moet je uit je hangmat geraken he.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 aug 2019, 21:31

Dejules .

Vandaag, 11:11

gast43 schreef: ↑Vandaag, 10:46
maar dat is leegloperij volgens jou .

Bij ons, in de volksmond, zijn leeglopers werklozen die verstopt werden in de ambtenarij en andere gesubsidieerde jobs, vaak zinloze tewerkstelling. Die vorm van zinloze tewerkstelling werd zo groot dat er zelfs een TV-serie over gemaakt werd nl De collega's. In het begin kregen die verstopte werklozen een speciale benaming zoals "derde arbeidscircuit" of "gesubsidieerde contractueel". Men is daarvan afgestapt en overgegaan tot contractuele benoemingen. Het woord "leegloper" kende een fors gebruik sedert de beginjaren '80 en wordt tot de dag van vandaag gebezigd.


Jij haalt altijd oude koeien uit de gracht , ben al aan werken van in 1959 , en jij komt met de beginjaren 80 :idea: :?: En ik ben ook tot mijn 16 jaar naar school geweest indien tijd . Stopt met die onzin . Jij lag misschien nog in de wieg achter de Leuvense stoof .Zou beter respect hebben voor iedereen .
dejules

21 aug 2019, 10:57

Als de nieuwe Vlaamse regering de autofiscaliteit aanpast zoals in de startnota van Bart De Wever wordt aangegeven, stijgt de factuur voor de automobilist. Dat blijkt uit een raming van sectorfederatie Febiac.

Voor een kleine stadswagen met benzinemotor stijgt de BIV van 114 euro naar 231 euro.
Voor een benzinewagen in de compacte middenklasse stijgt de BIV zelfs van 357 euro naar 850 euro.
Een 2.0 liter turbodiesel wordt straks een zeldzame verschijning, want de BIV stijgt van 767 euro naar 1.170 euro. Opvallend is dat een diesel die ongeveer evenveel CO2 uitstoot als een vergelijkbare benzinemotor, ruim drie keer duurder is aan BIV.
De verhoging van de BIV en rijtaks gelden voorlopig alleen voor particulieren. De fiscaliteit voor leasingwagens is namelijk federale materie.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190820_045 ... t-op-tafel
dejules

21 aug 2019, 11:06

Startnota Bart De Wever levert stad Antwerpen 40 miljoen euro op.
De responsabiliseringsbijdrage voor statutair stadspersoneel wordt overgenomen door het Vlaamse Gewest.
Eerder trieerde De Wever enkele miljarden Vlaams geld naar Antwerpen om oa de overkapping van de Oosterweel mee te betalen. Ook werden er honderden miljoenen Euro's van De Lijn doorgesluisd naar Antwerpen oa voor nieuwe trein- en busbeddingen, ondergrondse passages en nieuwe trams en bussen.
De Wever gebruikt Vlaanderen om geld naar het zwarte gat Antwerpen over te hevelen. De factuur is voor alle Vlamingen die in hun woonomgeving alle investeringen zien stop gezet worden.
Door het afschaffen van de Vlaamse provincies ligt de weg open om nog meer miljarden Euro's naar Antwerpen door te sluizen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 aug 2019, 11:11

Zo doet een goede burgervader dat hé …
Wie veel heeft zal veel krijgen
dejules

21 aug 2019, 11:23

E.T. schreef:
21 aug 2019, 11:11
Zo doet een goede burgervader dat hé …
Wie veel heeft zal veel krijgen
Mijnheer De Wever doet zelf wat hij de Franstaligen verwijt nl Vlaanderen leegzuigen.
Met prestigeprojecten betaalt door Vlaanderen kan hij tot in lengten van dagen burgemeester blijven EN DAT COMBINEREN met het voorzitterschap, parlementslid en bestuurder van het Havenbedrijf.
Bourgeois ging hier niet mee akkoord omdat de tegenstand buiten Antwerpen steeds luider wordt.
Het gevolg is bekend : Bourgeois, de oprichter van de N-VA nota bene, werd buitenspel gezet.
Zogezegd omdat De Wever hem ging vervangen als Minister-President, een leugen dus.
Niemand durft De Wever tegenspreken, hij IS de partij.
Nu is De Wever de Kliek Bourgeois helemaal aan het buitenwerken.
Zo gaf Muyters gisteren te kennen dat hij niet langer beschikbaar is voor een ministerambt.
De echte reden is dat hij op een zijspoor gezet is, lees einde carrière.
Laatst gewijzigd door dejules op 21 aug 2019, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 aug 2019, 11:28

Startnota Bart De Wever levert stad Antwerpen 40 miljoen euro op.
’De startnota van de Vlaamse formatie bevat een verholen geldstroom van Vlaanderen naar de grote steden.’
Veertig miljoen voor Antwerpen. En hoeveel krijgen die andere ‘grote steden’ dejules? Is het mogelijk om dat ook eens te duidden. Hasselt bv, of Gent bv, of Leuven bv, Genk misschien.......Hoe wordt dit bedrag bepaald, op basis van welke criteria enz......?
Ik lees nergens dat het alleen Antwerpen is dat geld krijgt. Graag enige toelichting.
(Zou het iets kunnen te maken hebben met de schulden die steden moeten aangaan om de pensioenen van hun ambtenaren betaalbaar te houden? Dat Vlaanderen deze voor een deel overnemen. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?🤔 Wat denkt u als expert van ambtenarenpensioenen?)
dejules

21 aug 2019, 11:53

Dicksy schreef:
21 aug 2019, 11:28
Startnota Bart De Wever levert stad Antwerpen 40 miljoen euro op.
’De startnota van de Vlaamse formatie bevat een verholen geldstroom van Vlaanderen naar de grote steden.’
Veertig miljoen voor Antwerpen. En hoeveel krijgen die andere ‘grote steden’ dejules?
Van alle Vlaamse steden heeft Antwerpen de zwaarste pensioenfactuur.
Geen enkele andere stad had en heeft zoveel ambtenaren in dienst als Antwerpen.
De miljarden die De Wever naar zijn stad trieert zijn ongezien.
Elke politicus zou hetzelfde doen, MAAR NIEMAND OP DIE SCHAAL VAN GROOTTE!!!

https://www.gva.be/cnt/dmf20190530_0443 ... bback-zegt

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 aug 2019, 12:10

Van alle Vlaamse steden heeft Antwerpen de zwaarste pensioenfactuur.
Geen enkele andere stad had en heeft zoveel ambtenaren in dienst als Antwerpen.
Dank u voor uw toelichting. U deed mij echt schrikken door te laten uitschijnen dat alleen Antwerpen geld zou krijgen en dat zou inderdaad niet kunnen hé.😠
Zou Genk, met veel minder ambtenaren en dus ook een pak minder zwaar pensioenfactuur, ook 40 miljoen moeten krijgen of staat het toegekende bedrag dan toch in verhouding met de zwaarte van het pensioenfactuur.
Ben volledig akkoord met Tobback. Als Antwerpen een Oosterweelverbinding wil moeten ze zelf maar opdraaien voor de kosten en niet al het Vlaamse geld opslorpen.
Waarom moet een Limburger, Oost -of West-Vlaming, Vlaams-Brabander enz....meebetalen voor iets waar zij nooit van gebruik zullen maken en geen enkel voordeel zullen uit puren. Goe gezegd Tobback, stop die geldstromen naar de grot van Alibaba.
dejules

21 aug 2019, 12:19

Dicksy schreef:
21 aug 2019, 12:10
Als Antwerpen een Oosterweelverbinding wil
Het gaat over de overkapping die miljarden kost.
Waarom worden de autowegen die door andere Vlaamse steden lopen niet overkapt met Vlaams geld?
Waarom alleen Antwerpen?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 aug 2019, 12:24

Waarom worden de autowegen die door andere Vlaamse steden lopen niet overkapt met Vlaams geld?
Waarom alleen Antwerpen?
Dit is nu eens een vraag die ik best kan pruimen.👏🏻👏🏻👏🏻
Info@groen.be t.a.v Meyrem Almaci of Calvo zullen u die vraag perfect kunnen beantwoorden denk ik. Laat eens iets weten als je reactie hebt ontvangen. 👍

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 aug 2019, 15:24

Er is al in vorige post's & topics duidelijk gemaakt dat de overkapping er niet komt omdat de partij Groen dat wil, ze zijn niet tegen maar de beslissingen daarover zijn door anderen genomen :!: