Formateursnota

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 aug 2019, 16:53

Er is al in vorige post's & topics duidelijk gemaakt dat de overkapping er niet komt omdat de partij Groen dat wil, ze zijn niet tegen maar de beslissingen daarover zijn door anderen genomen :!:
De vraag van dejules was toch duidelijk dacht ik. Partij Groen staat toch voor milieu en klimaat. En daarom was Groen het eerste wat in mijn gedacht kwam. Maar voor mijn part stelt hij ze aan de burgerbewegingen zoals stRaten-generaal, Ademloos, Ringland, of aan eender welke politieke partij of aan den diene die het dossier uit het slop gehaald heeft.
Zijn vraag vind ik persoonlijk een terechte vraag: ’Waarom worden de autowegen die door andere Vlaamse steden lopen niet overkapt met Vlaams geld?
Waarom alleen Antwerpen?
Ik voeg er dan nog een vraag aan toe: Zijn die andere autosnelwegen dan niet of minder schadelijk voor de omliggende woonkernen?
Ice

21 aug 2019, 17:14

Ronduit belachelijk, deze nota is een vod, puur boerenbedrog, volksverlakkerij, stroop smeren en dooie mussen, vól met verborgen adders in het gras.
Elk 'voorstel' is nét het tegenovergestelde van wat het GEVOERDE WANBELEID geweest is!
Te zot voor woorden! Eigen wanbeleid afbreken.
Een hele reeks misleidingen, bedrog en lijnrecht het tegenovergestelde van wat ze van plan zijn...dat komt nu zelfs al boven water.
Alles wat hád moeten gebeuren en dat genegeerd werd wordt nu NOG maar eens beloofd???????
Wie gelooft dit in Godsnaam nu nog?! Wie trapt daar nog in?!
Vlaanderen moet verbazen. Vlaanderen moet stralen. Vlaanderen moet inspireren. Vlaanderen moet ten dienste staan van de Vlamingen.
Vlaanderen moet het bestuursniveau zijn dat het dagelijkse leven van de Vlaming beter, leefbaarder en aangenamer maakt.
Vlaanderen mag geen regelneef zijn die het leven van de Vlamingen tot in de puntjes wil reguleren.

Zowel de overheid als de burger moeten beseffen dat er grenzen zijn aan het vermogen om de gemeenschap in decreten te vatten.
Vlaanderen moet in de eerste plaats de welvaart, het welzijn en het welbevinden van de Vlamingen verdedigen en versterken.
Vlaanderen is een warme thuis, niet enkel een administratief loket.
Bestúren om het leven van de VLAMING te verbeteren??? Wáár? 8O
Ten DIENSTE staan van de Vlámingen??
Wanneer gaat de vlamingenhater daarmee dan beginnen?
Geen grotere regelneverij, pesterijen, diefstal, discriminatie en verarming van de Vláming dan de afgelopen vijf jaar!
Wát heeft dit stuk arrogant vreten dan verhinderd daarmee te beginnen toen hij aan de macht wás?! :evil: nú komt hij dat beloven? Geloofwaardigheid: NUL!
Wat hebben nva en co graaiers meer dan 10 jaar uitgevreten in de vlaamse regering behalve 117.000 pagina's en méér aan wetswijzigingen voor regelneverij en bemoeienis om de Vlamingen selectief uit te persen, te pesten, te discrimineren en te beknotten?!
Wraakroepend en schaamteloos. :x

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

22 aug 2019, 08:30

Men heeft jaren Oosterweel tegengehouden omwille onder meer van die overkapping. Tegen dat Oosterweel er dan toch komt wordt iedereen verondersteld elektrisch te rijden. Van toekomstgericht beleid gesproken!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 aug 2019, 10:39

't is te hopen dat er dan heel veel elektrisch zal gereden worden … De (in verhouding zeer korte) tunnels in Brussel gaan om de haverklap dicht bij het kleinste defect aan de verluchting :roll:

Zou men er al over uit zijn of die superslimme kilometerheffing bovenop de tol komt :?:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

22 aug 2019, 20:09

Bouwprojecten worden duurder, pakjes worden niet meer gratis aan huis geleverd en de factuur van de loodgieter krijgt er een regeltje bij. Dat zijn mogelijk de gevolgen van een kilometerheffing op lichte vrachtwagens waarvan er in ons land zo’n 770.000 rondrijden.

Kwam toch geen kilometerheffing volgens ? . Als doorgaat 8O
Voor de loodgieter is dat geen probleem , die moeten maar code nr aanpassen facturatie en consument betaald .
En dat is met alles .

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

23 aug 2019, 15:16

Kwam toch geen kilometerheffing volgens ? . Als doorgaat 8O
Voor de loodgieter is dat geen probleem , die moeten maar code nr aanpassen facturatie en consument betaald .
En dat is met alles .
Iedere maatregel die ze treffen,en of dat nu voor het milieu/klimaat is, of om minder files op de wegen,schone lucht, of minder Co², de kleine consument betaald altijd de factuur, want die staat onderaan de lader ,en krijgt alle chit over hem/haar,en ze mogen nog formatteren tot in St jutmis,door hun fouten, en de fouten van hun voorgangers, en door pipo's die steeds denken dat ze het warm water opnieuw uitvinden ,is jan met de pet steeds de pineut.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.