de knuppel in het hoenderhok ....!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

15 aug 2019, 17:33

De Vlamingen zijn in de meerderheid dan kan het toch geen probleem geven dat wij het land leiden. Voorlopig is er een grote PS heerschappij maar dit zal niet eeuwig blijven aanhouden

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 aug 2019, 18:52

frits1955 schreef:
15 aug 2019, 16:57
Jij was degene die om solidariteit met andere mensen vroeg.
Binnen de eigen landsgrenzen lijkt me dat logisch ja
Je sprak van 'mensen'. Waarom alleen solidair met eigen volk??

Die landsgrenzen zijn nu precies het kunstmatige aan heel die constructie. Ze zijn niet onze ' gemeenschappelijk gegroeide' grenzen. Het prille ontstaan van dit land bewijst dat.
Ik lees dat jij wel aanzienlijke transfers wilt met Limburgers omdat die dezelfde taal spreken en binnen Vlaanderen wonen en quasi hetzelfde soort transfers niet wil met het zuidelijke deel van dit land omdat ze Frans spreken. Met Georgiërs heeft dat geen uitstaans.
Die Georgiërs zijn erbij gehaald omdat het ook mensen zijn - jouw verantwoording, weet je nog?

Limburgers hebben dezelfde taal als andere Vlamingen. Daaruit vloeit onmiddellijk een gemeenschappelijk cultuur voort.
Limburgers weten bv. wie de stripfiguur 'Nero' is. Franstaligen weten dat niet en wij weten ook niet wie de tegenhanger van 'Nero' is in Wallonië.
Limburgers kennen de Vlaamse nationale feestdag. Ze weten dat niet wanneer het over Wallonië gaat en vice versa.
Limburgers (en Vlamingen) kijken nauwelijks of niet naar de Franstalige TV. Omgekeerd is dat ook zo. Hoe heet het klassieke radio-station in het Franstalig deel? De Walen weten ook niet wat Klara is.
Limburgers kennen in meerderheid wel bv. het ACV. Welke is de Franstalige tegenhanger daarvan? Ze weten het niet. Omgekeerd geldt dat ook voor de Franstaligen.

Limburgers hebben met andere Vlamingen een groot deel gemeenschappelijke geschiedenis.
Limburgers hebben op zijn minst een passieve kennis van de guldensporenslag. Franstaligen hebben die passieve kennis niet. Wij, Vlamingen, hebben geen idee wie de 600 Franchimontezen waren en waarom die zouden moeten herinnerd worden. Alle Franstaligen hebben daarvan minstens een passieve kennis.

Zo zijn er tientallen verschillen waaruit blijkt dat we twee verschillende naties zijn die van elkaar eigenlijk vrij weinig weten en wat we weten, is dan nog het gevolg van een 'gedwongen' leerproces op school en van het inlepelen via de visuele media waar al eens een verslag van Pari Daisa wordt getoond.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

15 aug 2019, 18:59

Eigenaardig dat men hier nog altijd in de guldensporentijd leeft. Binnenkort zal men overheerst worden door de islam , ik zal me maar al een tapijtje aanschaffen met kompas richting zuid-oost zeker.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 aug 2019, 19:47

twistenopdemaan schreef:
15 aug 2019, 18:59
Eigenaardig dat men hier nog altijd in de guldensporentijd leeft. Binnenkort zal men overheerst worden door de islam , ik zal me maar al een tapijtje aanschaffen met kompas richting zuid-oost zeker.
Op welke manier draagt dit iets bij aan het voorgaande of aan de openingsposting? 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

15 aug 2019, 21:08

Wil. schreef:
15 aug 2019, 18:52


Limburgers hebben dezelfde taal als andere Vlamingen. Daaruit vloeit onmiddellijk een gemeenschappelijk cultuur voort.
Wij spreken dezelfde taal als onze vrienden aan de andere kant vd Maas. Een Antwerpenaar spreekt onze taal niet, wij hebben daar geen voeling mee.
Om eerlijk te zijn, wij accorderen niet met Antwerpenaren.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 aug 2019, 21:39

dejules schreef:
15 aug 2019, 21:08
Wij spreken dezelfde taal als onze vrienden aan de andere kant vd Maas. Een Antwerpenaar spreekt onze taal niet, wij hebben daar geen voeling mee.
Om eerlijk te zijn, wij accorderen niet met Antwerpenaren.
Zo 's daa, menne maan 8)
dejules

15 aug 2019, 22:05

E.T. schreef:
15 aug 2019, 21:39
dejules schreef:
15 aug 2019, 21:08
Wij spreken dezelfde taal als onze vrienden aan de andere kant vd Maas. Een Antwerpenaar spreekt onze taal niet, wij hebben daar geen voeling mee.
Om eerlijk te zijn, wij accorderen niet met Antwerpenaren.
Zo 's daa, menne maan 8)
De Wever verheerlijkt in zijn formateursnota het “Vlaams” verleden. De Wever vermeldt Vlaamse schilders zoals Van Eyck. Die was afkomstig uit het prinsbisdom Luik en meer bepaald uit de huidige provincie Limburg en had met Vlaanderen geen uitstaans! De brave man draait zich om in zijn graf! Hitler vervalste de geschiedenis ook maar van een historicus had ik toch beter verwacht. Die neo-nazi-kampen hebben hem geen goed gedaan!

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

15 aug 2019, 23:17

In Deurne landen nu straalvliegtuigen, ieder wil een pluimpje op zijn hoed, overkapping ring, de haven.
BDW zal meer achter de schermen gaan werken, zijne maat Jambon zal voortaan spreken.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 aug 2019, 09:17

dejules schreef:
15 aug 2019, 22:05
De Wever vermeldt Vlaamse schilders zoals Van Eyck. Die was afkomstig uit het prinsbisdom Luik
Ik hoop dat hij Rubens niet vermeld heeft, want die is afkomstig uit het Spaanse gebied 'de Spaanse Nederlanden'
:roll: :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

16 aug 2019, 09:54

Wil. schreef:
16 aug 2019, 09:17

Ik hoop dat hij Rubens niet vermeld heeft, want die is afkomstig uit het Spaanse gebied 'de Spaanse Nederlanden'
Hitler was ook een schilder, toch?
Zou De Wever in zijn collectie ...?

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

16 aug 2019, 10:50

Wil. schreef:
15 aug 2019, 19:47
twistenopdemaan schreef:
15 aug 2019, 18:59
Eigenaardig dat men hier nog altijd in de guldensporentijd leeft. Binnenkort zal men overheerst worden door de islam , ik zal me maar al een tapijtje aanschaffen met kompas richting zuid-oost zeker.
Op welke manier draagt dit iets bij aan het voorgaande of aan de openingsposting? 8O
Ja ik moet hier oppassen men mag niet afwijken alles ad llitteram, strikt en nauwgezet. Ik zal maar denken dat iedereen hier ascendant Maagd heeft zeker zoals BDW. Confederalisme is dat nodig laat ons trachten met de Walen te harmoniëren en zelf de leiding te nemen. Akkoord zolang ascendant Leeuw di-pipo aan de macht is zal dat moeilijk gaan maar hij gaat toch ook eens met pensioen he.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 aug 2019, 11:09

laat ons trachten met de Walen te harmoniëren
We zijn al zo'n 190 jaar bezig 'te trachten' . Succes toegewenst. :roll:

Ik hoop dat ikzelf en mijn descendanten het einde van dat soort 'harmonie' zullen beleven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

16 aug 2019, 11:52

Wil. schreef:
16 aug 2019, 11:09

Ik hoop dat ikzelf en mijn descendanten het einde van dat soort 'harmonie' zullen beleven.
De zus van De Wever, Karina, leeft al vele jaren in harmonie met de Walen.
dejules

18 aug 2019, 19:42

wardje schreef:
13 aug 2019, 19:02
Charles Picqué (PS) verklaart PS is klaar om met N-VA over confederalisme te onderhandelen.
Er is geen enkele partij, geen Vlaamse noch Franstalige bereid om over een zevende staatshervorming, laat staan over een confederale staatshervorming te praten. Met 14 % of 25 van de 150 zetels staat de N-VA uiterst zwak om dit op de onderhandelingstafel te leggen. Bovendien is het wettelijk niet mogelijk gezien dit artikel van de Grondwet niet aangepast kan worden in de volgende legislatuur. Ofwel noopt de financieel-economische toestand tot een noodregering ofwel krijgen wij nieuwe verkiezingen. Noch de PS noch de N-VA zitten daarop te wachten uit angst voor respectievelijk PTB en Vlaams Blok.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

18 aug 2019, 19:54

Er is geen enkele partij, geen Vlaamse noch Franstalige bereid om over een zevende staatshervorming, laat staan over een confederale staatshervorming te praten. Met 14 % of 25 van de 150 zetels staat de N-VA uiterst zwak om dit op de onderhandelingstafel te leggen. Bovendien is het wettelijk niet mogelijk gezien dit artikel van de Grondwet niet aangepast kan worden in de volgende legislatuur. Ofwel noopt de financieel-economische toestand tot een noodregering ofwel krijgen wij nieuwe verkiezingen. Noch de PS noch de N-VA zitten daarop te wachten uit angst voor respectievelijk PTB en Vlaams Blok.
Kun je de link er eens bij zetten waar je dit uit gehaald hebt want:
1.- Dergelijke 'intellectuele praat' kan nooit of te nooit uit uw pen komen en,
2.- Uw knip en plak-meningen, plagiaat-meningen, moeten altijd in hun juiste context gelezen kunnen worden.