Formateur Jambon zet 15-tal werkgroepen in de steigers

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

14 aug 2019, 19:42

15 werkgroepen om de budgettaire toestand na te zien, de man uit de straat weet de toestand denk ik!!
Dat word zeker een opdracht van lange adem.
De beste manier om te besparen is één federale regering. Al de rest is in een dergelijk klein land overbodig, maar ja dat krijg je niet verkocht aan die graaiers.
Wat hebben die mannen allemaal uitgespookt in die tijd ? En ik die dacht dat daar het rekenhof voor bestond.
Mijnheer JJ, de informaticus zou toch moeten weten dat er toch maar één budgettaire rekening is?
En nu eerst het budget uitpluizen......!?!?!? Het zijn nochtans dezelfde regeringspartijen die nu aan tafel zitten.
Kan daar maar ( persoonlijk) één ding uit besluiten: De NVA gaat onderzoeken wat de NVA gedaan heeft in de vorige N-VA regering. T'is als een scenario voor een soap :mrgreen:

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

14 aug 2019, 20:48

wardje schreef:
14 aug 2019, 19:42
15 werkgroepen om de budgettaire toestand na te zien, de man uit de straat weet de toestand denk ik!!
Dat word zeker een opdracht van lange adem.
De beste manier om te besparen is één federale regering. Al de rest is in een dergelijk klein land overbodig, maar ja dat krijg je niet verkocht aan die graaiers.
Wat hebben die mannen allemaal uitgespookt in die tijd ? En ik die dacht dat daar het rekenhof voor bestond.
Mijnheer JJ, de informaticus zou toch moeten weten dat er toch maar één budgettaire rekening is?
En nu eerst het budget uitpluizen......!?!?!? Het zijn nochtans dezelfde regeringspartijen die nu aan tafel zitten.
Kan daar maar ( persoonlijk) één ding uit besluiten: De NVA gaat onderzoeken wat de NVA gedaan heeft in de vorige N-VA regering. T'is als een scenario voor een soap :mrgreen:
15 werkgroepen die zich gaan buigen over de manier waarop zij nieuwe belastingen gaan innen; zonder het belastingen te noemen en zonder in de eigen tenen te schieten. De doelgroepen die zullen moeten betalen; de laagste klasse, en vooral de middenklasse van de inkomens. Wie er niet getroffen mag worden; de grote middenstanders en vrije beroepen, de industriëlen, de hogere inkomens en de ..............ambtenaren en politici.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

14 aug 2019, 20:53

Wie er niet getroffen mag worden; de grote middenstanders en vrije beroepen, de industriëlen, de hogere inkomens en de ..............ambtenaren en politici.
Het zal ze geraden zijn :x 👍👍😂
Ice

17 aug 2019, 03:35

wardje schreef:
14 aug 2019, 19:42
15 werkgroepen om de budgettaire toestand na te zien, de man uit de straat weet de toestand denk ik!!
Dat word zeker een opdracht van lange adem.
De beste manier om te besparen is één federale regering. Al de rest is in een dergelijk klein land overbodig, maar ja dat krijg je niet verkocht aan die graaiers.
Wat hebben die mannen allemaal uitgespookt in die tijd ? En ik die dacht dat daar het rekenhof voor bestond.
Mijnheer JJ, de informaticus zou toch moeten weten dat er toch maar één budgettaire rekening is?
En nu eerst het budget uitpluizen......!?!?!? Het zijn nochtans dezelfde regeringspartijen die nu aan tafel zitten.
Kan daar maar ( persoonlijk) één ding uit besluiten: De NVA gaat onderzoeken wat de NVA gedaan heeft in de vorige N-VA regering. T'is als een scenario voor een soap :mrgreen:
Met ineens 15 werkgroepen weer nen HOOP graaipostjes creëeren zodat er heel snel weer véel miljarden tekorten bijkomen, dan kunnen ze weer komen bleiten dat wij weer een 'extra inspanning' moeten gaan leveren met de hoogste belastingsdruk en de laagste pensioenen. :x
En die werkgroepen moeten dan het eigen nva-wanbeleid van de afgelopen vijf jaar gaan uitpluizen om dan weer met de vinger te kunnen wijzen naar andere partijen...of néé, nog beter: dan krijgen WIJ de schuld want wij vergrijzen en kosten teveel aan pensioenen want we gaan niet rap genoeg dood. :x

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

17 aug 2019, 09:26

Stel mij gewoon de vraag of ze nog niet weten hoe de begroting ervoor staat na december 2018 en 26 mei 2019 , dat ze weer rond de tafel moeten gaan zitten .
Wat hebben ze dan al die maanden gedaan ? Op een gat gezeten en naar de klok gekeken wanneer ze naar huis mogen gaan of dubbel jobs en postjes verder doen . Bron van inkomsten zal wel verder lopen .

Dat noemen ze dan ook een land besturen . Afdanken dat is juiste woord . En andere en betere ze voldoen niet aan de normen . Denk je nu echt dat die regering gaan vormen , dan gaan er wonderen moeten gebeuren .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

17 aug 2019, 09:38

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/in ... ~a4445c0c/
Tafereel 1
Interne bevraging bij CD&V toont partij in diepe crisis
De “twaalf apostelen”, de werkgroep die CD&V moet doorlichten, komen allerminst tot een flatterend beeld. Dat blijkt uit voor­lopige documenten die De Standaard kon inkijken.

Wouter Beke zal “startnota niet zomaar slikken”
Afbeelding

Zowel Jommeke als de Vlaamse asperges zouden een plaatsje kunnen krijgen op de lijst.

:P :P :P :P

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 aug 2019, 11:17

Blijkbaar verkeerde vlag op de achtergrond 8)

De leeuw van het Onafhankelijk Vlaanderen lakt z'n nageltjes niet …

In welke werkgroep zou dit besproken worden?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

17 aug 2019, 11:37

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/va ... ~a302d3da/

Van Jommeke tot asperges: dit moet volgens jullie in de ‘Vlaamse canon’

Een lijst met de belangrijkste “ankerpunten” uit de Vlaamse cultuur die het identiteitsbesef van jongeren moet bevorderen: dat stelt informateur Bart De Wever (N-VA) voor in zijn startnota. Maar wat er net op die lijst zou moeten komen, is voer voor discussie. We legden de vraag voor aan jullie. Dit is wat er volgens jullie wél (en ook niet) in de ‘Vlaamse canon’ mag.

Is zoals de partijen é E.T. die voldoen ook niet aan de normen . :lol: Of de één zegt weg met de vod :mrgreen:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

17 aug 2019, 14:50

https://www.hln.be/de-krant/onze-opinie ... ~ac1ec367/

Onze opinie. We zijn op het punt gekomen dat zelfs een blinde ziet dat het Belgische systeem nu echt is vastgelopen

Wanneer een mens na een meer dan geslaagde carrière nog maar weinig te winnen of te verliezen heeft, durft hij de dingen al eens wat scherper te formuleren dan de tijd of de debatfiches dat wenselijk achten. Johan Van Overtveldt (N-VA), na vier jaar woelige golven in de regering-Michel op weg naar vijf jaar rustige vastheid in het Europees Parlement, is in dat stadium aanbeland.
Je hebt 20% van dit artikel gelezen

Nu lig ik plat van lachen sukkeltjes . Zijn vergeten dat de vijf woelige jaren van hun partij komt . Is teken dat ze vastzitten tom tom doet het niet meer is niet geüpgraded :P Nog zo slimme hahahaha Waar die zijn wiskunde heeft geleerd :evil: :evil:

Johan Van Overtveldt (N-VA): “Regeren m ... OP SCHERP

Ex-minister Johan Van Overtveldt (N-VA) zet na 80 dagen stilstand de federale formatie op scherp: “Tenzij de PS bereid is ver van haar programma af te wijken, vrees ik dat de informateurs hun tijd verdoen. Onze standpunten liggen zo ver uiteen dat het mij zelfmoord lijkt voor N-VA om met PS te besturen.” Toch ziet hij het record van 541 dagen zonder regering niet sneuvelen. “De wereldwijde economische instabiliteit zal de druk op België snel doen toenemen.”
Je hebt 4% van dit artikel gelezen

:evil: :evil: :evil: :evil: