Nieuwe federale verkiezingen a.u.b !

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

25 aug 2019, 17:59

Dicksy schreef:
25 aug 2019, 16:19

Voor de verkiezingen zeggen dat het niet hun strategie is om het land onbestuurbaar te maken zoals N-VA om na de verkiezingen te zeggen dat ze niet in een Federale regering stappen met een Vlaamse minderheid. Is dat niet het land onbestuurbaar maken net zoals N-VA wil, geen Federale regering zonder Vlaamse meerderheid?
Het confederaal model van N-VA ziet de Open Vld’er dan weer niet zitten.
Hij ziet zijn partij zelfs liever naar de oppositiebanken verhuizen indien de Vlaams-nationalisten deel uitmaken van de volgende federale regering.

https://sceptr.net/2019/08/van-quickenb ... mijdelijk/

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 aug 2019, 19:31

dejules schreef:
Hij ziet zijn partij zelfs liever naar de oppositiebanken verhuizen indien de Vlaams-nationalisten deel uitmaken van de volgende federale regering.
Ik snap niet waarom gij altijd en alles uit zijn context wilt rukken door enkel dat uit een artikel te halen wat in uw kraam past.
Quickie is voorstander van een gedeeltelijke confederalisering maar wil (voorlopig althans) niet verder gaan dan dat N-VA wil, dat ziet hij niet zitten. Quickie beoogt hetzelfde maar het mag niet te bruusk gaan voor hem. Ovld is niet voor niets een belgicistische partij.
“Geef Wallonië de kans om concurrentieel te worden”, stelt hij voor. “Regionaliseer een serie economische en fiscale hefbomen, zoals de vennootschapsbelasting. Wil je bedrijven en jobs aantrekken, verlaag die dan verder dan in Vlaanderen.”

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

25 aug 2019, 21:31

De blauwe natte droom : genootschapsbelasting verlagen 8O
dejules

25 aug 2019, 22:27

Dicksy schreef:
25 aug 2019, 19:31
"Regionaliseer een serie economische en fiscale hefbomen, zoals de vennootschapsbelasting. Wil je bedrijven en jobs aantrekken, verlaag die dan verder dan in Vlaanderen.”[/b][/i]
Ik dacht dat de arbeidsmarkt in brand stond en dat er te weinig werklozen zijn om vacatures in te vullen.
De Vlaamse wegen zijn dichtgeslibd : files van 's morgens tot 's avonds.
Electriciteit kan niet gegarandeerd worden : er bestaan zelfs afschakelingsprogramma's.
N-VA zorgt voor politieke instabiliteit en wij hebben een staatsschuld die niet meer onder controle is : dit schrikt bedrijven af.
De industriële tewerkstelling neemt al 30 jaar af. Er is geen enkel vooruitzicht dat er een omkering komt.
Buurlanden als Nederland en Duitsland hebben zoveel begrotingsoverschotten waardoor zij steeds lagere bedrijfsbelastingen kunnen aanbieden.
De redenering van politici betreffende oa creëren van jobs in de private sector is ridicuul.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 aug 2019, 22:45

Regionaliseer een serie economische en fiscale hefbomen, zoals de vennootschapsbelasting. Wil je bedrijven en jobs aantrekken, verlaag die dan verder dan in Vlaanderen.”
Quickie zegt gewoon: “Teer niet langer op Vlaanderen en neem initiatief om zelfbedruipend te worden.”
dejules

25 aug 2019, 23:10

Dicksy schreef:
25 aug 2019, 22:45

Quickie zegt gewoon: “Teer niet langer op Vlaanderen en neem initiatief om zelfbedruipend te worden.”
Eerstens ; Quickie heeft zelf nooit initiatief genomen. De man is nooit economisch actief geweest : netto-ontvanger sedert geboorte en zal zo sterven.
Tweedens. Ik stel voor dat de Walen en Vlamingen ruilen van plaats. Wij gaan de Ardennen industrialiseren want wij zijn hardwerkende Vlamingen en de luie Walen kunnen onze bedrijven en zeehavens bemannen en verder uitbaten.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 aug 2019, 23:30

Tweedens. Ik stel voor dat de Walen en Vlamingen ruilen van plaats. Wij gaan de Ardennen industrialiseren want wij zijn hardwerkende Vlamingen en de luie Walen kunnen onze bedrijven en zeehavens bemannen en verder uitbaten.
Dan zitten we over x-tijd terug in hetzelfde schuitje. Het wordt tijd dat Wallonië hotel mama verlaat en leert op eigen beentjes te staan.
dejules

25 aug 2019, 23:48

Dicksy schreef:
25 aug 2019, 23:30

Het wordt tijd dat Wallonië hotel mama verlaat en leert op eigen beentjes te staan.
U bent ook economisch actief?
Loop even tegen een muur aan. Misschien komt het dan weer goed met je, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 aug 2019, 01:03

dejules schreef:
25 aug 2019, 23:48
Dicksy schreef:
25 aug 2019, 23:30

Het wordt tijd dat Wallonië hotel mama verlaat en leert op eigen beentjes te staan.
U bent ook economisch actief?
Loop even tegen een muur aan. Misschien komt het dan weer goed met je, toch?
Elke kleuter is na zo'n twintig jaar groot genoeg om op eigen benen door 't leven te gaan. Niet zo met Walenland: daar blijven ze maar met hun hand open staan om de opbrengst van de Vlaamse inspanningen naar het zuiden te draineren.
En maar Marshallplannen lanceren …. Het helpt niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

26 aug 2019, 07:39

Wil. schreef:
26 aug 2019, 01:03

Elke kleuter is na zo'n twintig jaar groot genoeg om op eigen benen door 't leven te gaan. Niet zo met Walenland: daar blijven ze maar met hun hand open staan om de opbrengst van de Vlaamse inspanningen naar het zuiden te draineren.
Gij zijt toch ook heel uw leven afhankelijk vd Belgische schatkist nl van geboorte tot uw dood.
De Walen hebben van U geen lessen te krijgen!
Trouwens, Antwerpen heeft een lagere werkzaamheidsgraad dan Luik en
Luik heeft geen wereldzeehaven.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 aug 2019, 09:31

Ik was een performante ambtenaar. Het bewijs is er: nu nog komt men geregeld een beroep doen op mijn ervaring en kennis van zaken. 8)
Performante ambtenaren vullen de staatskist, zoals je weet.
Trouwens, Antwerpen (bla, bla, bla...)
Bij de les blijven, bazeke. Het gaat hier over Vlaanderen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 aug 2019, 09:56

Oeps ik dacht: Nieuwe federale verkiezingen ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 aug 2019, 10:40

E.T. : Extremely True
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

26 aug 2019, 11:18

dejules:
U bent ook economisch actief?
Loop even tegen een muur aan. Misschien komt het dan weer goed met je, toch?
Aan uw reactie te lezen staat ge weer met uw rug tegen de muur. Het is u vergeven, teksten lezen en analyseren is nooit uw sterkste punt geweest. Dus houdt u maar bij de titels van een tekst, is zo al moeilijk genoeg voor u.
dejules

26 aug 2019, 14:42

Wil. schreef:
26 aug 2019, 09:31

Performante ambtenaren vullen de staatskist, zoals je weet.
En alle ambtenaren hebben een zwaar beroep volgens het ACOD.