Nieuwe federale verkiezingen a.u.b !

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

26 aug 2019, 14:44

Wil. schreef:
26 aug 2019, 01:03

Elke kleuter is na zo'n twintig jaar groot genoeg om op eigen benen door 't leven te gaan. Niet zo met Walenland: daar blijven ze maar met hun hand open staan om de opbrengst van de Vlaamse inspanningen naar het zuiden te draineren.
En maar Marshallplannen lanceren …. Het helpt niet.
Misschien kan De Wever U als Vlaams missionaris naar Wallonië sturen om hen uit te leggen hoe ze economisch actief kunnen worden. Gij hebt daar een boek over gelezen, toch?

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

26 aug 2019, 16:50

E.T. schreef:
25 aug 2019, 21:31
De blauwe natte droom : genootschapsbelasting verlagen 8O
Jep, dan kunnen ze het volgende jaar ,in plaats van 206 miljard 300 miljard doorsluizen naar fiscale belasting paradijzen....
https://www.hln.be/geld/steeds-meer-bet ... ~ac0eca2e/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

26 aug 2019, 17:27

In ieder geval ziet het er zeer slecht uit voor België voor 2020.
Wie nu een federale regering opzet zal de prijs moeten betalen. Duitsland hangt aan een recessie en voorziet voor 2020 een grote economische krimp.

Het is het moment voor nieuwe federale verkiezingen want ik voorzie dat er dit jaar nog geen federale regering gevormd zal worden.
Tenzij..... het zakkenvullen te aantrekkelijk wordt.
Ik zou de NVA aanraden van die hete ijzers af te blijven en eens in de oppositie te gaan met het VB, waarom niet?
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.
dejules

26 aug 2019, 19:04

freemate schreef:
26 aug 2019, 17:27
In ieder geval ziet het er zeer slecht uit voor België voor 2020.
Economische groei van België is voor 2020 bijgesteld op minder dan 1%.

https://www.tijd.be/politiek-economie/e ... 56406.html

Tijdens de legislatuur van de volgende regering stromen 275.000 statutaire ambtenaren in de pensioenleeftijd.
dejules

26 aug 2019, 19:13

7 jaar op rij de laagste economische groei van alle Oeso-landen en onze arbeidsmarkt staat in brand, de begrotingstekorten zijn structureel, ...
Reden :
75% van alle actieven krijgen hun inkomen uit arbeid direct of indirect uit de schatkist.
Men telt die mensen bij de inkomsten maar die horen in de rubriek uitgaven.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

26 aug 2019, 19:47

Kan er nu niemand iets doen aan die waanzin en dada van dat manneke.
Ik ben van plan mijn deelname in te trekken dit loopt de spuigaten uit
STOP deze beledigingen ; ik ben op zoek naar eventueel een juridische weg met eventueel schade aan het forum.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

26 aug 2019, 21:41

voorn schreef:
26 aug 2019, 19:47
Kan er nu niemand iets doen aan die waanzin en dada van dat manneke.
Ik ben van plan mijn deelname in te trekken dit loopt de spuigaten uit
STOP deze beledigingen ; ik ben op zoek naar eventueel een juridische weg met eventueel schade aan het forum.
Terrorist jules maakt heel dit forum kapot.
Men staat erbij en kijkt er naar.
dejules

26 aug 2019, 21:49

petrol schreef:
26 aug 2019, 21:41


Terrorist jules maakt heel dit forum kapot.
Men staat erbij en kijkt er naar.
U kunt een drone sturen en mij liquideren, toch?
Vrijheid van meningsuiting geldt voor iedereen maar niet voor Jules, toch?
dejules

26 aug 2019, 21:50

voorn schreef:
26 aug 2019, 19:47
ik ben op zoek naar eventueel een juridische weg met eventueel schade aan het forum.
Mag ik U Piet Van Eeckhaut aanbevelen?

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

26 aug 2019, 23:05

dejules schreef:
26 aug 2019, 21:49
petrol schreef:
26 aug 2019, 21:41


Terrorist jules maakt heel dit forum kapot.
Men staat erbij en kijkt er naar.
U kunt een drone sturen en mij liquideren, toch?
Vrijheid van meningsuiting geldt voor iedereen maar niet voor Jules, toch?
Wat is eigenlijk juist het probleem met ambtenaren, Jules?

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

27 aug 2019, 00:31

De argumentatie van de Jule is niet te ontzenuwen. Sterk.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 aug 2019, 00:35

Het probleem van julio is dat die ambtenaren hebben wat hij niet heeft: een goed pensioen.

De bron van zijn problemen ligt in een ver verleden: hij heeft in het begin van zijn loopbaan de keuze gemaakt om snel veel geld te verdienen: 3 banen tegelijk, 90 uren per week (stille week, vanzelfsprekend) maar hij had een kleinigheid over het hoofd gezien: de fiscus. Die ambtenaar heeft hem geknepen waar het zeer doet :wink:

Nu stelt hij vast dat hij het met een werknemerspensioen moet stellen terwijl diezelfde ambtenaar van de belastingen grote sier kan maken met zijn hoger pensioen.

Die frustratie, die jaloezie en naijver is de blijvende en drijvende kracht achter jullekes groene, afgunstige postings. Jammer Julleke, maar deze week schrijven mijn collegae-ambtenaren alweer een ruim bedrag over naar deze performante ambtenaar.
Santé!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

27 aug 2019, 01:00

Wil. schreef:
27 aug 2019, 00:35
Het probleem van julio is dat die ambtenaren hebben wat hij niet heeft: een goed pensioen.

Klopt niet, U moet schrijven "STATUTAIRE" ambtenaren hebben wat anderen niet hebben nl een EXUBERANT pensioen.
De vraag is : Moeten ambtenaren die een lagere aanvangswedde kregen en als compensatie een levenslange benoeming ook een tweede ongelofelijk voordeel krijgen nl een dubbel pensioen?
Dit is noch ethisch noch financieel te rechtvaardigen.
Tabula rasa!

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 aug 2019, 07:00

Moeten ambtenaren die een lagere aanvangswedde kregen en als compensatie een levenslange benoeming ook een tweede ongelofelijk voordeel krijgen nl een dubbel pensioen?
De vraag is eerder: Heeft dejules, die een zeer riante aanvangswedde had en op de koop toe al op zijn 60ste in zijn hangmat mocht gaan liggen, recht op een pensioen van een (performante) ambtenaar.
Dit alleen al is gewoon ethisch niet te verantwoorden.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 aug 2019, 07:49

Dit is geen vrije meningsuiting maar STALKING
Uitlatingen als leeglopers; nettoontvangers,krapuul, nazi ;collaborateurs,bruinhemden worden hier gebruikt in bijna elke bericht of antwoord.
Graag zou ik de mening van de moderator weten;; want dit loopt de spuigaten uit.