N-VA woedend na keuze voor Didier Reynders (MR) als kandidaat-eurocommissaris olalala miserie

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

28 aug 2019, 20:03

In de praktijk behelzen de bevoegdheden van de regering in lopende zaken dan ook:

1.-De uitvoeringsbeslissingen van gewoonlijke routine;
2.-Het stellen van voorbereidende handelingen;
3.-Beslissingen die de logische verderzetting zijn van een eerder lopende procedure;
4.-Beslissingen tot het vrijwaren van het vermogen van België;
5.-De handhaving van bestaande wetgeving en beslissingen;
6.-Beleidsopties van algemeen politiek belang bij zeer dringende noodzaak;
7.-De door het parlement voorgedragen of voorgestelde zaken.

Valt de benoeming of voordracht van Reynders onder één van deze punten is er geen probleem. Beperken deze punten zich enkel tot de Belgische binnenlandse politiek dan is deze regering in lopende zaken zijn boekje te buiten gegaan.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 aug 2019, 23:38

Bevoegdheid 6 is van toepassing op de aanduiding van Reynders. De deadline voor een voordracht lag anderhalve dag later dan de aanduiding van Reynders. Redelijk hoogdringend dus.
Overigens is het een flutverhaaltje dat de NVA van niks wist. Dat protest is enkel wat getoeter voor het electoraat.Een politiek waarnemer schreef:" De NVA blaft voor de tribune maar bijt zelden achter de schermen".

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 aug 2019, 23:53

En het Belang is (voorlopig) z'n tanden kwijt 8)

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

29 aug 2019, 07:48

En wat zegt Reynders als hij met VDL bij de koning de stand van zaken gaat uitleggen? Alles komt goed sire, maar ik kuis mijn schup af.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

17 sep 2019, 18:13

berretz schreef:
29 aug 2019, 07:48
En wat zegt Reynders als hij met VDL bij de koning de stand van zaken gaat uitleggen? Alles komt goed sire, maar ik kuis mijn schup af.
En liefst met een stille trom, want als ze nog dieper gaan graven, en hij is nog niet benoemd in de EU, komen er problemen van........

Maar ze zijn zo lief mijnheer....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/14 ... -reynders/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 sep 2019, 09:36

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130327_055

Dexia

Volgens critici krijgt Reynders de onderscheiding voor de rol die hij speelde tijdens de onderhandelingen tussen Frankrijk en België over de ontmanteling van Dexia. Onder andere Geert Noels insinueerde op Twitter dat Reynders de Fransen toen wel erg goed heeft geholpen.


We gaan zien hoever ze gaan graven in opzoekingen .
Toch wel raar telkens als ze bevordering maken , dat alles naar boven komt , waarom ervoor niet .
Dat bewijst nogmaals hoe ze elkaar de loef afsteken .