Europese aanbevelingen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

26 aug 2019, 15:43

In oktober moet de nv België een nieuwe begroting overmaken aan Europa.
Als we de Europese aanbevelingen ter hand nemen, sporen ze ons onder andere aan werk te maken van de afslanking van onze overheden en meer in te zetten op productieve investeringen die onze economische groei opkrikken.
Aangezien bijkomende belastingen geen optie zijn in ons al sterk belaste land, is maar één ding zeker: in de komende jaren zal fors moeten worden bespaard op de lopende overheidsuitgaven.
Ons land heeft een loodzware overheid.
Zo stonden we in 2017 nog altijd in de top vier in de Europese rangschikking van de primaire uitgaven, terwijl we ons slechts in de middenmoot bevinden als het gaat om de kwaliteit van de geleverde diensten.
Een ingrijpende efficiëntieoefening in ons overheidsapparaat zal in de komende legislatuur dus zeker en meer dan ooit nodig zijn.

Ook de regionale overheden zullen de oefening moeten maken: Europa kijkt niet alleen naar de begrotingsprestaties van de federale overheid.

https://trends.knack.be/economie/beleid ... 1566808722
dejules

26 aug 2019, 18:59

Belgische economische groei onder de 1%.

https://www.tijd.be/politiek-economie/e ... 56406.html

Historisch!!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 aug 2019, 20:05

dejules schreef:
26 aug 2019, 18:59
Belgische economische groei onder de 1%.

Historisch!!
Als een pakjessleper zich begint in te laten met economie, dan mag je verwachten dat de kemels staan te dansen. Het is weer zo ver. :roll:

In 2011 hebben we kwartalen van negatieve groei gezien. In 2008-2009 hebben we dat óók al meegemaakt. Niks historisch, dus. En al evenmin een uitroepteken nodig.

Maar ja, vanuit een hangmat en met de kennis van iemand van het 3e jaar middelbaar kun je geen echt inzichtelijk oordeel verwachten.

Toch?

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

26 aug 2019, 20:15

De kans dat Vlaanderen in een recessie belandt, is “redelijk groot”, zo vreest de Vlaamse ondernemersorganisatie Voka. Eén op de vier Vlaamse exportbedrijven verwacht de komende maanden minder bestellingen, één op de vijf ondernemers verwacht een krimp van de activiteit.

Voka denkt dat kans op recessie in Vlaanderen “redelijk groot” is
AW 22 augustus 2019 16u03
dejules

26 aug 2019, 21:27

Wil. schreef:
26 aug 2019, 20:05

In 2011 hebben we kwartalen van negatieve groei gezien. In 2008-2009 hebben we dat óók al meegemaakt. Niks historisch, dus. En al evenmin een uitroepteken nodig.

Ons BBP neemt toe doordat het vol ambtenaren- en poetsers- en strijkers met dienstenchequeslucht zit en gesubsidieerde arbeid jaar na jaar blijft toenemen. Zelfs de inkomsten van hoeren en drugdealers is door de regering Michel opgenomen in ons BBP om de artificatie nog groter te maken!
Dat is artificiële groei.
U alludeert naar 2009.
Dat was de periode van de subprime-crisis.
ELK LAND IN DE WERELD ondervond de negatieve aspecten van die bankencrisis die overging in een economische crisis en die periode is geen referentiepunt.
Wat wij nu meemaken is wel uniek. Ondanks een BBP vol gesubsidieerde tewerkstellingslucht blijft ons land al 7 jaar op rij hekkensluiter binnen de Oeso.
Vergelijk met Nederland.
De Nederlandse economie blijft groeien. Het bruto binnenlands product (bbp) neemt in 2018 toe met 2,8 procent en in 2019 met 2,6 procent.
Onze groei neemt structureel af ; jaar na jaar ondanks de vervalsing van ons BBP.
Wij komen uit op minder dan 1%.
Indien wij de gesubsidieerde lucht uit ons BBP laten tot het niveau van Nederland of Duitsland dan heb je constante negatieve groeicijfers.
U kunt dat niet vatten aangezien U niet analytisch kunt denken.

http://www.ceo-limburg.be/nieuws-027.cshtml?nav=6

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 aug 2019, 00:19

dejules schreef:
26 aug 2019, 21:27
U alludeert naar 2009.
Ik verwijs naar 2011. We hebben toen een recessie beleefd. Misschien kun je dat niet vatten, maar het betekent dat er twee kwartalen na elkaar negatieve groei was. Gesnapt?

Ook Nederland ging in 2012 in recessie wegens twee kwartalen van negatieve groei.

" Historisch! " schrijf je dan, hoewel we de laatste 10 jaar al 2 keer erger hebben meegemaakt.

Pakjesman, blijf bij je doosjes.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

27 aug 2019, 01:02

Wil. schreef:
27 aug 2019, 00:19

Ik verwijs naar 2011. We hebben toen een recessie beleefd. Misschien kun je dat niet vatten
Toch wel, ik kom uit de privésector.
U kunt dat niet vatten.
U heeft nooit een herstructurering, sluiting, reorganisatie, faillissement, delokalisatie, ... meegemaakt.
dejules

27 aug 2019, 01:10

Wil. schreef:
27 aug 2019, 00:19


Ook Nederland ging in 2012 in recessie wegens twee kwartalen van negatieve groei.

U spreekt over 2 KWARTALEN.
België heeft al 7 JAAR op rij de LAAGSTE GROEI VAN ALLE OESO-LANDEN.
Een STRUCTUREEL probleem.

U kunt geen bijzaken van hoofdzaken onderscheiden.
U ziet geen problemen en kunt ze bijgevolg niet oplossen.
Analytisch denken is niet aan u besteedt.
dejules

27 aug 2019, 01:26

Wil. schreef:
27 aug 2019, 00:19

Pakjesman, blijf bij je doosjes.
Weet U, ik heb een heel boeiende en gevarieerde professionele loopbaan gehad met prachtige collega's.
Ten tijde van de inval vd Amerikanen in Irak was DHL de enige burgermaatschappij die vrachtvluchten voor het Amerikaanse leger naar Irak deed. Ik werkte toen op DANGO en U heeft geen flauw benul van wat wij toen vervoerde. Top secret!
U bent zowat de enige op dit forum die nooit over zijn professioneel leven praat.
Was uw loopbaan ook boeiend, gevarieerd en vol uitdagingen?
Heeft U bij vriesweer ook vliegtuigen gedeiced?
Wat U denigrerend "pakjesman" noemt ... blijft voor U een onbekende wereld.
U zat in de grot van Plato in uw grijze stofjas te wachten op het vertrekuur en het leven ging aan U voorbij, toch?

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

27 aug 2019, 08:31

Hallo DANGO,hier met DINGO !!

Te verkrijgen in de Playstation store !!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 aug 2019, 09:43

dejules schreef:
27 aug 2019, 01:26
Wil. schreef:
27 aug 2019, 00:19

Pakjesman, blijf bij je doosjes.
Top secret!
U bent zowat de enige op dit forum die nooit over zijn professioneel leven praat.
Top secret, hé, julio :lol:

Ik ben hier om over politieke ideeën te praten. Het is voor jou sowieso al onmogelijk om bij het onderwerp te blijven. Ik ga je niet nóg meer zijwegen en afleiding aanbieden, begrijp je?

Waar waren we gebleven? Oh, ja, bij "historisch!" :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 aug 2019, 09:52

Waar blijft de toepassing van ART 8?????
Of zijn daar uitzonderingen op?
dejules

27 aug 2019, 09:58

Wil. schreef:
27 aug 2019, 09:43

Waar waren we gebleven? Oh, ja, bij "historisch!" :lol:
België heeft 7 jaar op rij de laagste economische groei van alle ontwikkelde landen (OESO).
Dat is "historisch!".
Nochtans staat onze arbeidsmarkt in brand.
Nooit waren er minder werkzoekenden als heden.
Hoe komt dat?
Kunt U dat verklaren?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 aug 2019, 10:05

Omdat het aantal nieuwkomers op de arbeidsmarkt het aantal gepensioneerden niet kan volgen.
En diegene die aan de kant staan niet het juiste profiel of interesse hebben.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 aug 2019, 10:07

Wil schreef:
Top secret, hé, julio :lol:
De term ’Top secret’ gebruiken dient enkel om meer gewicht in de schaal te kunnen leggen bij het omschrijven van zijn job en is van generlei waarde. Was het nu ’Top secret’ of niet wat in die pakjes zat, zijn hoofdtaak bestond er in dat pakje van A naar B te verleggen. Eender dus wat de inhoud was/is.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 27 aug 2019, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.