Noodregering

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

29 aug 2019, 09:20

Om uit de federale impasse te geraken, duikt de idee van een noodregering met een beperkt programma (begroting, klimaat, migratie) opnieuw op. Dat kan helpen om een Bourgondische of paars-groene coalitie toch mogelijk te maken.
Die moet dan de dringende dossiers oplossen.
Een regering die maakt dat ingegrepen kan worden als het huis lekt, maar geen nieuw huis bouwt.
De partijen die aan tafel zitten, zijn niet per se afkerig van zo’n scenario omdat het alternatief - nieuwe verkiezingen - nog minder aantrekkelijk is. Dan dreigt het Vlaams Belang nog groter te worden.

De Tijd

Ik heb altijd gezegd dat wij geen nieuwe verkiezingen krijgen want dan verliezen alle traditionele partijen, waartoe ook de N-VA behoort, massaal stemmen aan de partijen aan het uiterste vh spectrum. Ik ben vrij zeker dat wij op korte termijn ook nieuwe partijen gaan krijgen. Jean-Marie Dedecker wil zelfs zijn partij LDD terug van onder het stof halen. Die kan de N-VA en Open VLD op zijn eentje onder de kiesdrempel duwen. De mensen willen een alternatief voor de traditionele partijen die geassocieerd worden met schuldenmakers en graaiers.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

29 aug 2019, 10:20

Dat is een absurd idee, dat is een lapje voor het bloeden.
Zolang er geen Waalse regering is gevormd PS en MR zal er federaal ook niks uit de bus komen.
Groen zet zichzelf buiten spel want ze hebben hun lot verbonden met Ecolo , die niks moet weten van NVA.
Voor het einde van het jaar kan een regering nog , maar men zegt niet van welk jaar.
Haast hebben ze niet hun wedde loopt toch door en dat het allemaal veel geld kost ( dat ze schijnbaar ) niet hebben deert hen niet wat miljoenen euro's staatsschuld kan er ook nog wel bij, wegwerken is niet meer voor deze eeuw , een vijfde van deze eeuw is reeds bijna voorbij en er nog geen licht aan het eind van de tunnel.
Is er wel nog een tunnel? Misschien enkel een afgrond.
dejules

29 aug 2019, 10:54

wardje schreef:
29 aug 2019, 10:20

Voor het einde van het jaar kan een regering nog , maar men zegt niet van welk jaar.
België heeft tijd tot eind oktober om zijn begroting in te dienen.
Wij staan onder verhoogd toezicht dwz dat die begroting een overschot moet hebben (schuldafbouw).
Het probleem is dat de N-VA een put gemaakt heeft van 7 miljard € en voor volgend jaar loopt dat nog veel hoger op.
Die put moet gedempt worden EN er moet ook geld gevonden worden voor de stijging vd pensioenfactuur, de vergrijzingskosten en de investeringen in oa Oosterweel (die buiten de begroting werden gehouden door de N-VA) en militaire aankopen waarvoor wij reeds contracten hebben afgesloten.
Ge kunt stellen dat de regering op zoek moet naar 20 miljard €.
Doen zij het niet dan komt Europa dat in hun plaats doen.
En elke partij wil zijn kiezers zoveel als mogelijk sparen ... daarom komt er een nieuwe regering en kunnen die leeglopers ook nog goed graaien.
Ik blijf het herhalen : ALLE traditionele partijen en N-VA (de oude Volksunie) behoort daar ook toe, zullen verdwijnen samen met ons Rijnlandmodel.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 aug 2019, 11:12

Ge kunt stellen dat de regering op zoek moet naar 20 miljard €.
Doen zij het niet dan komt Europa dat in hun plaats doen.
Omdat net die zuilengebonden partijen niet willen snoeien zal N-VA op de rem gaan stem wat betreft het vormen van een federale regering.
N-VA is een pro EU-gezinde partij dus als de anderen niet mee willen in het verhaal dan via de EU. En wat is nu een bijkomende put van 7 of 20 miljard in de wetenschap dat de EU ze wel zal vinden en nog veel meer zoals u beweerd. 🤔 N-VA spaart zijn kiezers door ze een linkse regering te besparen en er word deftig bespaard, niet door hen maar door de EU. Heel goede zet van N-VA. 👏🏻👏🏻👏🏻
Verder nadenken dejules.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 29 aug 2019, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

29 aug 2019, 11:17

Dicksy schreef:
29 aug 2019, 11:12

N-VA spaart zijn kiezers door ze een linkse regering te besparen
Onder 4.5 jaar N-VA beleid en in een periode van 0-rente en economische hausse en record inning belastingen, werden enkel zware begrotingstekorten opgetekend en een netto-aangroei van onze nominale schuldenberg met 72.000.000.000 €.
Nogmaals ; de neo-liberale recepten van de N-VA werken niet. Jobs, jobs, jobs zijn gesubsidieerde jobs die 100.000 € per job per jaar kosten volgens de NBB. En met het afbreken van onze sociale zekerheid creëer je geen welvaart maar wel armoede.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 aug 2019, 11:24

Onder 4.5 jaar N-VA beleid en in een periode van 0-rente en economische hausse en record inning belastingen, werden enkel zware begrotingstekorten opgetekend en een netto-aangroei van onze nominale schuldenberg met 72.000.000.000 €.
Nogmaals ; de neo-liberale recepten van de N-VA werken niet. Jobs, jobs, jobs zijn gesubsidieerde jobs die 100.000 € per job per jaar kosten volgens de NBB. En met het afbreken van onze sociale zekerheid creëer je geen welvaart maar wel armoede.
De N-VA heeft vanaf oktober een bondgenoot in de EU. De zuilgebondenpartijen zullen zeker niet toelaten dat er in de SZ gesnoeid wordt. Voor deze partijen behoren de ’stemmenkoperijen’ via hun zuilen definitief tot het verleden. De zieken, gepensioneerde en hulpbehoevenden zullen verder geholpen worden via de SZ, hier zitten N-VA en de EU op dezelfde lijn. Dus, laat de EU gerust komen in oktober om orde op zaken te stellen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 aug 2019, 11:57

Dicksy schreef:
29 aug 2019, 11:24
De zuilgebondenpartijen zullen zeker niet toelaten dat er in de SZ gesnoeid wordt.
De zieken, gepensioneerde en hulpbehoevenden zullen verder geholpen worden via de SZ
Dit is toch een "contradictio in terminis" … wat zal er overblijven na het snoeien door de n.v. A (met hulp van Europa) voor de zieken, gepensioneerden en hulpbehoevenden?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 aug 2019, 12:05

Dit is toch een "contradictio in terminis" … wat zal er overblijven na het snoeien door de n.v. A (met hulp van Europa) voor de zieken, gepensioneerden en hulpbehoevenden?
Zie de voorstellen van de N-VA inzake de gezondheidszorg/sociale zekerheid en waar er kan gesnoeid worden in de SZ.
dejules

29 aug 2019, 12:16

Dicksy schreef:
29 aug 2019, 12:05

Zie de voorstellen van de N-VA inzake de gezondheidszorg/sociale zekerheid en waar er kan gesnoeid worden in de SZ.
Ge zit nu al met een niet vol te houden discrepantie.
Mensen die voor economische welvaart zorgen worden kapot belast en krijgen de laagste pensioenen.
Gaat ge die pensioenen nog verlagen??
Los je de mismatch op de arbeidsmarkt op door een werkloze produktiearbeider van 55 jaar zijn uitkering in tijd te beperken omdat er een tekort aan bio-ingenieurs is?
Ga je kankerbehandelingen niet meer terugbetalen omdat ze te duur zijn?
Een goede sociale zekerheid onderscheid een land zoals het onze of Zwitserland met pakweg Zimbabwe. Breek het af en je hebt Zimbabwe aan de Noordzee.
Wij geven 40.000.000.000 € meer uit dan Nederland aan gesubsidieerde tewerkstelling.
Laten wij doen zoals Nederland en de arbeid in de private sector verdelen over meer mensen via deeltijds werken en geef die mensen een aanvullende uitkering.
Het is veel goedkoper dan wat wij nu bezig zijn en het verhoogt de activiteitsgraad automatisch.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 aug 2019, 14:54

Dicksy schreef:
29 aug 2019, 12:05
Zie de voorstellen van de N-VA inzake de gezondheidszorg/sociale zekerheid
Ernstig zieken … trek uw plan :(
€ 1250 pensioen voor iedereen :(
Langdurig zieken … werken of doppen :(
Alle werklozen naar 't OCMW voor een leefloon :(

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 aug 2019, 17:26

Ernstig zieken … trek uw plan :(
€ 1250 pensioen voor iedereen :(
Langdurig zieken … werken of doppen :(
Alle werklozen naar 't OCMW voor een leefloon :(
Aha, das goe. Ik zie dat u een nieuwsbrief van N-VA hebt opgesnort. Ik zal die over het hoofd gezien hebben. :( :(
Ik zal eens op hun website kijken.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

29 aug 2019, 18:32

Dicksy schreef:
29 aug 2019, 17:26
Ernstig zieken … trek uw plan :(
€ 1250 pensioen voor iedereen :(
Langdurig zieken … werken of doppen :(
Alle werklozen naar 't OCMW voor een leefloon :(
Aha, das goe. Ik zie dat u een nieuwsbrief van N-VA hebt opgesnort. Ik zal die over het hoofd gezien hebben. :( :(
Ik zal eens op hun website kijken.
En, het sociaal beleid van de N-VA gevonden?

Door voornoemde partij worden thans terminale kankerpatienten om de drie maanden uit hun sterfbed geschopt om op controle te gaan bij de medische adviseur om te kijken of ze al dan niet opnieuw kunnen gaan werken. Als ze een "aangepaste " job weigeren dreigen ze van hun ziekte-uitkering te moeten inleveren. Walgelijk!
Laatst gewijzigd door DelaVega op 29 aug 2019, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 aug 2019, 18:37

En, het sociaal beleid van de N-VA gevonden?
Toch niet wat E.T aanhaalt. Enkel wat linkse propaganda wat N-VA wel wil doen maar dat is te begrijpen en logisch.
U kunt misschien helpen zoeken? 🤔

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 aug 2019, 18:41

Door voornoemde partij worden thans terminale kankerpatienten om de drie maanden uit hun sterfbed geschopt om op controle te gaan bij de medische adviseur om te kijken of ze al dan niet opnieuw kunnen gaan werken. Als ze een "aangepaste " job weigeren dreigen ze van hun ziekte-uitkering te moeten inleveren. Walgelijk!
Is inderdaad walgelijk. Ik kan dit nergens vinden op hun website dat ze dit willen. Toon het mij en ik stuur onmiddellijk mijn lidkaart terug.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 aug 2019, 18:59

DelaVega schreef:
29 aug 2019, 18:32
Door voornoemde partij worden thans terminale kankerpatienten om de drie maanden uit hun sterfbed geschopt om op controle te gaan bij de medische adviseur om te kijken of ze al dan niet opnieuw kunnen gaan werken. Als ze een "aangepaste " job weigeren dreigen ze van hun ziekte-uitkering te moeten inleveren. Walgelijk!
Olympisch niveau qua duimzuigerij. 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.