BDW : We kunnen niet anders dan te snoeien in de sociale zekerheid

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

28 sep 2019, 11:45

De kannibaal schreef:
28 sep 2019, 11:20
MichelN schreef:
27 sep 2019, 15:11
De kannibaal schreef:
27 sep 2019, 13:27
Er zijn ook veel andere Belgen dan politici, die zich rijkelijk schuldig hebben gemaakt aan zelfbediening. Velen onder hen vieren dagelijks feest in het buitenland met het geld dat zij destijds onttrokken hebben aan de gemeenschap.
Wat bedoel je daarmee, Rabbi? Mensen die hun hele leven lang hard gewerkt hebben - en veel langer dan jij als bediende - dat ze die zuurverdiende centen ook maar moeten doorschuiven naar grijpgrage tengels van de onverzadigbare staat? Vertel dan ook eens hoeveel jij achterover gedrukt hebt en de matabisj die je nooit hebt aangegeven?
De wetenschap van de stier en de rode lap, schijnt dan toch te kloppen. Meer dan de helft van de schaarse zuurverdiende centjes die de Rabbi verdiende, kreeg hij zelfs niet in zijn handen. Afhouding aan de bron noemt men dat. Voor de ontvangst van de matabisj, stond ik eveneens langs de verkeerde kant van de toog, maar moet ik hier nu uit verstaan dat gij de matabisj die gij uitdeelde, zelfs aangaf aan de fiscus als wettelijke onkosten??? :D :D
Het is ondertussen al lang geleden, en het ging allemaal veranderen met o.a. de komst van de witte kassa's, maar als ik zie met wat voor zwaar beladen karren ze de Colruyt verlaten, tegen contante betaling, dan denk ik dat er eigenlijk nog niks is veranderd. De liberalen hebben er wel voor gezorgd, dat er evenwaardige pensioenen worden uitbetaald aan dit elite volk. Weinig tot niks betalen, maar toch rijkelijk ontvangen.
Hoewel statutaire ambtenaren slechts 20% van alle gepensioneerden uitmaken, gaan zij lopen met 42% van alle uitbetaalde pensioengelden. In 2025 zal dat reeds opgelopen zijn tot meer dan 50%!

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

28 sep 2019, 19:07

En dan? Jaloers? Nog altijd?

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

30 sep 2019, 13:16

Nogmaals een topic dat uitmondt in vulgair gescheld.
Enkele berichten werden verwijderd en topic wordt gesloten.

mira