Hoe maak je van een mens een leegloper?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

11 sep 2019, 13:33

15 ambtenaren buigen zich over vraag: mag ik fruitsap persen

Winkeliers die versgeperst sinaasappelsap in hun winkel willen verkopen, moeten een uittreksel uit het strafregister voorleggen én een borg van minstens 500 euro betalen.
De absurde wet wordt afgeschaft, maar intussen blijven inspecteurs hardnekkig controleren of iedereen wel in orde is. Dura lex, sed lex.

https://www.hln.be/de-krant/absurde-wet ... ~a058a072/

Ambtenarij is helaas in vele gevallen verborgen werkloosheid. Werkende mensen en zelfstandigen kapot controleren en de werkende mensen steeds zwaarder belasten om deze leegloperij te financieren.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 sep 2019, 13:47

De absurde wet wordt afgeschaft, maar intussen blijven........
In het artikel spreekt men van ’bijna.’
’Wordt’ afgeschaft, ’bijna’ afgeschaft dus m.a.w ’nog niet afgeschaft’ en dus nog altijd van tel.
Als die wet, en terecht, wordt afgeschaft heeft men 15 inspecteurs meer om de verdoken hangmatters, hangmatters in spe (Hilde! 🤔) en werklozen beter te controleren en zijn we op de goede weg.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

11 sep 2019, 15:16

Draadjes openen over de meest absurde prullen.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

11 sep 2019, 15:38

petrol schreef:
11 sep 2019, 15:16
Draadjes openen over de meest absurde prullen.
Klopt Petrol, dààrom neem ik voorlopig een sabbatperiode, kwestie van er fris en monter te staan wanneer we binnenkort terug moeten gaan kiezen. Julleke wijzer maken is toch een utopie... :lol:
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
dejules

11 sep 2019, 15:49

Jobstudent getuigt over werk bij Antwerpse veegdienst: “De werkethiek is er helemaal zoek, het is nog straffer dan ik het me had voorgesteld.”

“Vaak heb ik een halve dag in de camionette gezeten, te wachten tot het tijd was om te pauzeren.”
“De werkethiek is er helemaal zoek”, zo steekt Victor van wal. Over gemeentewerkers bestaan vooroordelen en die zag hij bevestigd worden.

Zijn strafste belevenis was met een collega die zijn camionette om het kwartier ergens anders parkeerde. “Om de schijn op te houden dat we bezig waren, zetten we eerst enkele bakken en grijptangen buiten. Daarna kropen we terug in de camionette, om een half uur op onze gsm te tokkelen. Even later zetten we de bakken terug in de camionette en reden we naar de volgende afgelegen straat om daar opnieuw niks te doen.”

Om kwart over drie horen de straatvegers ten vroegste terug op het depot te arriveren. Maar volgens Victor maakten ze er een kunst van om zo vroeg mogelijk terug te keren. “Alle excuses waren goed om rond halftwee in te laden en terug te rijden. Vaak was dat zo vroeg, dat we nog even in een straat moesten parkeren om de tijd te laten verstrijken.” Met één chauffeur is Victor een aantal keer de Singel van Antwerpen opgereden, terwijl dat helemaal niet in de richting was van het depot.

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... ~aa37bd64/

Er staan al verschillende dagen zulke artikels over de leegloperij in de kranten. Er wordt over gesproken in praatprogramma's en er wordt mee gelachen op de radio.
Dit alles is georchestreerd door de politiek.
Het afschaffen vd ambtenarij ligt bovenaan de politieke stapel.
Ze zijn met veel te veel, ze zijn veel te duur, werken inefficiënt en zijn vaak overbodig.
Het tijdperk vd leeglopers is voorbij.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

11 sep 2019, 16:20

"Het tijdperk vd leeglopers is voorbij."

Laten we hopen van niet, hè Jules.... :wink: