1500E minimum pensioen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

22 sep 2019, 13:31

Dicksy schreef:
22 sep 2019, 13:28
Hoe bestel je eigenlijk "americain preparé" in het Schoon Vloms ? :wink:
150 gram van datte 👇.
Hoe bestelt een ambtenaar een baaldag?
Moet die daarvoor moeite doen bijv bellen naar zijn diensthoofd met de mededeling dat hij vandaag geen zin heeft of kan dat zonder te verwittigen?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 sep 2019, 13:32

De PVDA heeft via juridische weg de Turteltax laten afschaffen.
Daar dient de oppositie voor, een regering controleren.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 sep 2019, 13:33

Hoe bestelt een ambtenaar een baaldag?
Moet die daarvoor moeite doen bijv bellen naar zijn diensthoofd met de mededeling dat hij vandaag geen zin heeft of kan dat zonder te verwittigen?
Nee, altijd verwittigen hé julio.
dejules

22 sep 2019, 13:42

Dicksy schreef:
22 sep 2019, 13:33
Hoe bestelt een ambtenaar een baaldag?
Moet die daarvoor moeite doen bijv bellen naar zijn diensthoofd met de mededeling dat hij vandaag geen zin heeft of kan dat zonder te verwittigen?
Nee, altijd verwittigen hé julio.
Als het diensthoofd ook een baaldag heeft of één van zijn 75 verlofdagen aan het opnemen is, wat moet je dan doen?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 sep 2019, 13:46

Als het diensthoofd ook een baaldag heeft of één van zijn 75 verlofdagen aan het opnemen is, wat moet je dan doen?
Dezelfde werkwijze julio, je neemt de telefoon en drukt het nummer van je dienst in. Is het diensthoofd in verlof vraag je zijn vervanger.
Hebben het ooit voorgehad dat het diensthoofd verlof genomen had om te gaan bijklussen in een groothandel van groeten en fruit en zijn vervanger had zich ziek gemeld maar was ondertussen ook aan het bijklussen bij een koerierdienst, ergens in Zaventem dacht ik. Tja, dan vraag je gewoon of iemand dat eventjes kan noteren en het probleem is opgelost.
dejules

22 sep 2019, 14:03

Dicksy schreef:
22 sep 2019, 13:46

Hebben het ooit voorgehad dat het diensthoofd verlof genomen had om te gaan bijklussen
Met 2 linkse handen?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 sep 2019, 14:56

Met 2 linkse handen?
Het is moeilijker maar blijkbaar gaat het? Op zijn hoofdjob had hij 2 linkse handen en tijdens het bijklussen liep hij zijn benen onder zijn gat uit. Hij gebruikte dus zijn hoofdjob om uitgerust aan zijn bijjob te kunnen beginnen. U kent dat toch hé dejules, als men 2 of 3 jobs wil doen omdat men liever krekel dan mier is dan is er altijd één job die de dupe daar van is en meestal is dat dan die hoofdjob die de rekening betaald.
dejules

22 sep 2019, 15:03

Dicksy schreef:
22 sep 2019, 14:56
Met 2 linkse handen?
Het is moeilijker maar blijkbaar gaat het? Op zijn hoofdjob had hij 2 linkse handen en tijdens het bijklussen liep hij zijn benen onder zijn gat uit. Hij gebruikte dus zijn hoofdjob om uitgerust aan zijn bijjob te kunnen beginnen. U kent dat toch hé dejules, als men 2 of 3 jobs wil doen omdat men liever krekel dan mier is dan is er altijd één job die de dupe daar van is en meestal is dat dan die hoofdjob die de rekening betaald.
In de private sector wordt men afgerekend op prestatie en kan je elke dag afgedankt worden.
u komt uit de levenslang benoemde leegloperij, toch?
Een lange politieke arm en dan wachten in ledigheid op het vervroegd pensioen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 sep 2019, 15:17

In de private sector wordt men afgerekend op prestatie en kan je elke dag afgedankt worden.
u komt uit de levenslang benoemde leegloperij, toch?
Een lange politieke arm en dan wachten in ledigheid op het vervroegd pensioen.
Mijn diensthoofd heeft een schoonbroer die dat al jaaaren deed. Die paste dit toe in de privé. Die meldde zich ziek voor de periode dat zijn gewaarborgd loon liep en ging dan bijklussen bij die groothandel in groenten en fruit. Zijn hoofdwerkgever betaalde zijn volle loon voor die periode en dat bijklussen maakte dan weer veel goed. Met zijn verlof deed hij hetzelfde. Slim bekeken van dat schoonbroer, moet je toch toegeven, toch?

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

22 sep 2019, 16:13

Wat voor forum is dat hier, voor sarcasten. Op FB moet je zoiets niet schrijven, vitten op mekaar, geruzie over kantoormensen, taartengooiers.
De inwijkelingen hoor je niet mekkeren, doen rustig enkel hun werk, de voordeur dicht, een auto voor de deur, wat fb, instagram.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 sep 2019, 17:07

Boeffer schreef:
Wat voor forum is dat hier, voor sarcasten. Op FB moet je zoiets niet schrijven, vitten op mekaar, geruzie over kantoormensen, taartengooiers.
1.- Om 08.59 uur opent Voorn een topic waarover gediscussieerd kan worden.
2.- Om 09.06 uur vallen de eerste woordjes 'statutair' en ' ambtenaar.' Door ........
3.- Om 09.38 uur probeert Wardje de discussie te redden.
4.- Om 10.33 uur is het hek helemaal van de dam met 'statutaire leegloperij.' Door.........

Als men dan vanaf 11.34 uur (frits1955) toch een discussie wil beginnen lukt het dejules om 39 minuten later ook deze poging tot discussie de grond in te boren.
Ik ga dan verder op het niveau van dejules, ik negeer zulke gasten niet want dan laat je toe dat ze elke discussie op voorhand al de grond in boren.
Moet ik mij aangesproken voelen door uw posting. Misschien, misschien ook niet. Maar dejules gaat niet bepalen wie wel en wie niet hier mag schrijven.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

22 sep 2019, 17:36

Als men dan vanaf 11.34 uur (frits1955) toch een discussie wil beginnen
Dat is het probleem hier he. Het enige wat de meesten hier beheersen is - behalve schabouwelijk Nederlands - het wild in het rond trappen naar alles en iedereen waar ze niet mee akkoord gaan of omdat ze geen valabele argumenten voor een discussie beheersen.

wd
Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20

22 sep 2019, 18:33

Ik heb nog de oprichting van "SeniorenNet" meegemaakt dit waren toen nog tijden. Toch was er destijds ook een periode van verval die heeft men dan opgelost. Ik vrees dat er nu niets meer op te lossen valt de "Afgunst" druipt van dit "Forum" af. Vroeger schreef men iets en men kreeg een zinnig antwoord nu doet me zelfs de moeite niet meer om te antwoorden en als men antwoord is het naast de kwestie of men wordt belachelijk gemaakt.

Ten titel van inlichting moest ik de eigenaar van "SeniorenNet" zijn ik zou opnieuw beginnen maar niet meer met "Nicknamen" het zou moeten zijn met de echte namen en controle van het "ip adres" zou rap opgelost zijn al die scheld partijen nu.

Destijds jaren terug had ik persoonlijk een eigen "Homepage" ,daarmee nog de eerste prijs gewonnen op "SeniorenNet" met de wedstrijd van toen, die heb ik door ziekte moeten stopzetten er waren honderden leden en ik wist van iedereen wie ze waren en waar ze woonden en ook het ip adres . Heb nu nog met enkele vrienden van toen contact.

Maar ja de tijden zijn veranderd en de tijd van toen die zal nooit meer terug komen, en nog iets denk er aan wij zijn of komen aan een ouderdom dat er bij het laatste hemdje geen zakken zijn, dus wie en wat je van inkomen of kapitaal hebt het "achterlaten" moet je toch .

Groeten aan iedereen
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

22 sep 2019, 19:51

Slecht idee: die €1500 minimum pensioen.
Onbetaalbaar en bovendien vind ik niet dat we horden leeglopers royaal moeten belonen voor hun decennia van leegloperij.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 sep 2019, 21:16

Lars, ik ben even de weg kwijt … ik dacht dat we erover eens waren dat ambtenaren leeglopers waren … die (hogere) ambtenaren kregen toch veel meer pensioen dan die schamele 1500 euro's … 't is 't één of 't ander hé 8)