1500E minimum pensioen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

23 sep 2019, 17:07

dejules schreef:
23 sep 2019, 12:28
Dicksy schreef:
23 sep 2019, 12:05
Nederland schrapt ambtenarenstatuut
Moeten wij ons daar zorgen over maken wat Nederland doet? Denk het niet, toch?

10 Juli 2017: 'België is een ambtenarenland.'
Na het land van de frieten en de ambtenaren moeten we zeker niet zo dom zijn als de Nederlanders en alles overboord gooien, toch?
Nog 18 dagen en dan moet België gedetaileerd bewijzen hoe ze hun enorme schuldenberg versneld gaan afbouwen. U denkt dat verworven rechten voor het leven zijn? U dwaalt!
Nu , zo dom is Nederland ook weer niet, ze hebben wel een overschot van bijna 2% waar tegen over België er een tekort zit van bijna het dubbele,en die Nederlanders hebben maar 1 regering,hier hebben ze er 6, dus als ze willen zou iedereen een pensioen van 1500€ kunnen krijgen,maar dan moeten ze wel af van die overdaad van ministers en regeringen.
https://nieuws.nl/economie/20190923/beg ... 8-procent/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 sep 2019, 18:17

Op fiscaal vlak ben ik voorstander van een vlaktaks, op alle inkomsten.
Akkoord met een vlaktaks voor vermogenswinsten uit dividenden, erfenissen,aandelen, verhuren etc.
Niet akkoord met een vlaktaks voor inkomsten uit arbeid - een vlaktaks van bv. 25% weegt veel zwaarder door voor de modale inkomens dan voor de grote tot zeer grote inkomens. Niet voor niets is een vlaktaks de natte droom van elke diepblauwe liberaal nietwaar.
Maar stel dat we die vlaktaks op inkomen invoeren dan moet je die ergens rond de 35 of 40% gaan leggen om aan de inkomsten te komen die de overheid nu heeft met het bestaande systeem. Ondoenbaar dus voor de modale inkomens. Om verder een schijn van eerlijkheid op te houden zou je ook elke -maar dan ook elke -fiscale achterdeur voor de grote inkomens hermetisch moeten sluiten. Nou...veel succes daarmee :wink:
dejules

23 sep 2019, 18:34

frits1955 schreef:
23 sep 2019, 18:17
om aan de inkomsten te komen die de overheid nu heeft met het bestaande systeem.
De overheid is onverzadigbaar. Als ze te groot wordt zoals in België dan wordt zij een staat binnen de staat die alle arbeid en initiatief fnuikt en alles kaal vreet. Dring die overheid terug naar 35% BBP. Doe zoals Nederland en verstop uw werklozen in deeltijdse private tewerkstelling en vul dat aan met uitkeringen, sociale toeslagen, ... Mensen zijn nuttig en hebben een zinvolle besteding. Wij moeten af van gesubsidieerde jobs en aanvaarden dat er niet voldoende zinvolle full-time jobs zijn voor iedereen. Beschouw mensen die (tijdelijk) geen job hebben niet als werklozen.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

23 sep 2019, 18:41

frits1955 schreef:
23 sep 2019, 18:17
Op fiscaal vlak ben ik voorstander van een vlaktaks, op alle inkomsten.
Akkoord met een vlaktaks voor vermogenswinsten uit dividenden, erfenissen,aandelen, verhuren etc.
Niet akkoord met een vlaktaks voor inkomsten uit arbeid - een vlaktaks van bv. 25% weegt veel zwaarder door voor de modale inkomens dan voor de grote tot zeer grote inkomens. Niet voor niets is een vlaktaks de natte droom van elke diepblauwe liberaal nietwaar.
Maar stel dat we die vlaktaks op inkomen invoeren dan moet je die ergens rond de 35 of 40% gaan leggen om aan de inkomsten te komen die de overheid nu heeft met het bestaande systeem. Ondoenbaar dus voor de modale inkomens. Om verder een schijn van eerlijkheid op te houden zou je ook elke -maar dan ook elke -fiscale achterdeur voor de grote inkomens hermetisch moeten sluiten. Nou...veel succes daarmee :wink:
25% is 25%.
Dat is het eerlijkste, daar is geen speld tussen te krijgen.
Het bestaande systeem moet zich aanpassen aan de inkomsten, en niet omgekeerd.
Een kerntaken debat dringt zich dan ook op.

Maar ik besef dat daar in de verste verte geen meerderheid voor te vinden.
Alles laten aanmodderen en wat rommelen in de marge, meer verwacht ik niet van de huidige generatie politici.
dejules

24 sep 2019, 15:04

Lars schreef:
23 sep 2019, 18:41

Alles laten aanmodderen en wat rommelen in de marge, meer verwacht ik niet van de huidige generatie politici.
Zoals in Griekenland!

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

24 sep 2019, 15:38

dejules schreef:
24 sep 2019, 15:04
Lars schreef:
23 sep 2019, 18:41

Alles laten aanmodderen en wat rommelen in de marge, meer verwacht ik niet van de huidige generatie politici.
Zoals in Griekenland!
Daar zijn wel wat verschillen, maar... jou dat uitleggen is zo een beetje als buitenspel aan mijn vrouw proberen uit te leggen.
dejules

24 sep 2019, 17:42

Lars schreef:
24 sep 2019, 15:38
dejules schreef:
24 sep 2019, 15:04
Lars schreef:
23 sep 2019, 18:41

Alles laten aanmodderen en wat rommelen in de marge, meer verwacht ik niet van de huidige generatie politici.
Zoals in Griekenland!
Daar zijn wel wat verschillen
Griekenland heeft meer stranden, toch?