Afschaffing opkomstplicht gemeenteraadsverkiezing.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

28 sep 2019, 16:29

maior domus schreef:
Waarom?
Het probleem is dat de oplossingen van die ’bruine rakkers’ juist dat is waar ons julleke niet voor staat.

In een ander topic schreef ik reeds: ’En zet daar ook maar bij de stemmetjes gekocht door hun subsidie -en uitdeelpolitiek die dit mogelijk maakte. Iedereen keek toen en zag dat het goed was maar zoals altijd duren schone liedjes niet lang. De tijd van payback is gekomen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 sep 2019, 16:37

Een traditionele regeringsvorming stelt dit voor om Groen en de PvdA groter te maken dat gelooft ge toch zelf niet Jules.
Er zullen wel studiegroepen de mogelijke gevolgen goed bestudeerd hebben.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

28 sep 2019, 17:28

Ze doen er alles aan om de weegschaal in hun voordeel te laten uitslaan(alle partijen) ze hebben het geprobeerd met de niet belgen stemrecht te geven (niet verplicht denk ik) nu gaan ze de stemplicht afschaffen,maar alleen voor de gemeenteraadsverkiezing, ik geef u op een briefje dat er dan steeds meer moslim gezinde belgen die burgemeester post gaan krijgen,dus het is telkens een stapje in de richting van het alla geloof dat is volgens mij de reden, het is maar een voorstel, maar als ze het er door duwen,hebben ze de doos van Pandora open gemaakt,net zoals in het nieuwe diensten centrum waar nog alleen halal en geen alcohol mag.
https://www.hln.be/in-de-buurt/houthale ... ~a8c6ee6b/
Ze zoeken alles uit ,omdat ze nu terug met de zelfde bouwmeester ,en de zelfde ploeg in het kramikige huis opnieuw aan de slag moeten, maar het plafond staat op instorten,dus denken ze dat ze het kunnen oplossen om de stemplicht af te schaffen............niet dus, maar ze snijden wel in hun eigen vinger.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

28 sep 2019, 17:47

Ik denk dat ik met veel plezier die kiesbrief zal terugsturen met de boodschap ’steek uw brief waar de zon nooit schijnt.’
Voor mij maakt het geen verschil. Heb mij nooit iets aangetrokken van die ’plicht’ en boetes voor die keren dat ik niet geweest ben heb ik nooit gezien of ze moeten nog onderweg zijn. Met Bpost weet je nooit.

wd
Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20

28 sep 2019, 19:06

Er zijn hier mensen die 200% de waarheid schrijven. En als je de situatie volgt dan moet je niet twijfelen hoe dit fameuze Europa er binnen kort zal uitzien.

Mijn persoonlijke mening is :

twintig a dertig jaar geleden beslisten de top van de wereld dat men de wereld ging "globaliseren" in mensen taal alle macht naar een bepaalde elite overhevelen.
Men besliste om te beginnen met "Europa" want daar is van alles te rapen.
Men begon met in het machtigste land Duitsland met zoeken naar een nieuwe machthebber en men vond die.
Maar eerst moest de muur weg zodat men dan vrij spel had naar de satelliet landen van het vroegere Rusland.
Men gaf volgens mijn bescheiden mening aan Duitsland en het toenmalige Europa carte blanche om al die landen waarvoor in de tweede wereldoorlog voor gevochten geweest is en verloren, wel die heeft men stap voor stap ingenomen zonder oorlog nu.
Men probeert nu nog altijd aan de top van die landen de passende mannetjes te zetten die zonder verpinken meehuilen. Maar dit lukt voorlopig nog niet overal.

Toen werd er volgens mijn gissingen beslist om geheel "Europa" een andere godsdienst te geven en hoe kon men dit anders door hele bevolkingsgroepen hierheen te migreren.
Maar men moest eerst een stokpaardje vinden om die vloedgolf in beweging te brengen.
Midden Oosten dat was de oplossing.

Men vond allerlei oorzaken om van die verschillende landen de top te verjagen en terug de ideale daar in de plaats te brengen.
Waarschijnlijk stond al in het plan de totale vernietigen van delen midden oosten en iedereen vertrok "Europa" en brengen hun godsdienst naar hier.
En volgens mijn bescheiden mening zal het geen generatie meer duren vooraleer men op de meeste strategische plaatsen het voor het zeggen zal hebben.
Gelukkig zal ik er niet meer zijn.
Mijne pronostiek is dat er enorme "stammentwisten" zullen zijn.
Een grote zorg zal zijn volgens mij voor het nageslacht de enorme werkloosheid in geheel "Europa" er worden nu waarschijnlijk kinderen geboren die nooit zullen mogen en kunnen werken omdat er geen werk meer zal zijn.

Eens op een vergadering van de vakbond zei die spreker en in de toekomst zou het kunnen zijn dat men maar één dag in de week meer zal mogen werken vb de maandag en iemand vroeg zal dit dan "elke maandag" zijn ?

Zoals men hier al schreef de afschaffing van het verplicht stemmen voorlopig voor de gemeenten dit zal wel passen in het "globale" plaatje.

Zo dit is mijn persoonlijke mening en al de rest van partijen hier en daar is bezigheids-therapie alleen het verder uitbouwen van Europa en Globalisering dat telt.

Groeten
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

29 sep 2019, 00:25

dejules schreef:
28 sep 2019, 15:34
maior domus schreef:
28 sep 2019, 15:14
dejules schreef:
28 sep 2019, 15:12
Ik hoop dat die bruine rakkers onder de kiesdrempel komen.
Waarom?
Omdat die geen oplossingen hebben behalve : "Het is de schuld van ...".
Zoals Dominic Cummings polariseren die de bevolking waardoor onze samenleving onleefbaar wordt.
Als dit een ironische grap is, vind ik het echt een goei, Jules... :lol:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

29 sep 2019, 17:14

wd schreef:
28 sep 2019, 19:06
Er zijn hier mensen die 200% de waarheid schrijven. En als je de situatie volgt dan moet je niet twijfelen hoe dit fameuze Europa er binnen kort zal uitzien.

Mijn persoonlijke mening is :

twintig a dertig jaar geleden beslisten de top van de wereld dat men de wereld ging "globaliseren" in mensen taal alle macht naar een bepaalde elite overhevelen.
Men besliste om te beginnen met "Europa" want daar is van alles te rapen.
Men begon met in het machtigste land Duitsland met zoeken naar een nieuwe machthebber en men vond die.
Maar eerst moest de muur weg zodat men dan vrij spel had naar de satelliet landen van het vroegere Rusland.
Men gaf volgens mijn bescheiden mening aan Duitsland en het toenmalige Europa carte blanche om al die landen waarvoor in de tweede wereldoorlog voor gevochten geweest is en verloren, wel die heeft men stap voor stap ingenomen zonder oorlog nu.
Men probeert nu nog altijd aan de top van die landen de passende mannetjes te zetten die zonder verpinken meehuilen. Maar dit lukt voorlopig nog niet overal.

Toen werd er volgens mijn gissingen beslist om geheel "Europa" een andere godsdienst te geven en hoe kon men dit anders door hele bevolkingsgroepen hierheen te migreren.
Maar men moest eerst een stokpaardje vinden om die vloedgolf in beweging te brengen.
Midden Oosten dat was de oplossing.

Men vond allerlei oorzaken om van die verschillende landen de top te verjagen en terug de ideale daar in de plaats te brengen.
Waarschijnlijk stond al in het plan de totale vernietigen van delen midden oosten en iedereen vertrok "Europa" en brengen hun godsdienst naar hier.
En volgens mijn bescheiden mening zal het geen generatie meer duren vooraleer men op de meeste strategische plaatsen het voor het zeggen zal hebben.
Gelukkig zal ik er niet meer zijn.
Mijne pronostiek is dat er enorme "stammentwisten" zullen zijn.
Een grote zorg zal zijn volgens mij voor het nageslacht de enorme werkloosheid in geheel "Europa" er worden nu waarschijnlijk kinderen geboren die nooit zullen mogen en kunnen werken omdat er geen werk meer zal zijn.

Eens op een vergadering van de vakbond zei die spreker en in de toekomst zou het kunnen zijn dat men maar één dag in de week meer zal mogen werken vb de maandag en iemand vroeg zal dit dan "elke maandag" zijn ?

Zoals men hier al schreef de afschaffing van het verplicht stemmen voorlopig voor de gemeenten dit zal wel passen in het "globale" plaatje.

Zo dit is mijn persoonlijke mening en al de rest van partijen hier en daar is bezigheids-therapie alleen het verder uitbouwen van Europa en Globalisering dat telt.

Groeten
Dat is een analyse die mijn mening deelt,Duitsland heeft de oorlog verloren, maar toch gewonnen,maar nu op een sluwe manier,en als men de geschiedenis nagaat was het al voorspelt, men noemde het al kort na de oorlog"das "4de Reich"alleen zal ras zuiverheid niet meer van tel zijn, want het (bange) blanke ras zal ophouden van bestaan.....en ook het duitse ‘Arische’ ,misschien nog 100 à200 jaar en men zal in een ras gemengde wereld wonen,ook het godsdienst gebied zal over genomen worden,het zal een chaos worden,met dank aan de wereld leiders. :twisted:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
dejules

29 sep 2019, 19:52

tokkio schreef:
29 sep 2019, 17:14
Duitsland heeft de oorlog verloren, maar toch gewonnen,maar nu op een sluwe manier
Duitsland heeft de oorlog niet gewonnen. Duitsland was vernietigd net als het grootste deel vd mannelijke bevolking. U verwijst naar het wirtschaftwunder. De Duitsers zijn tot de dag van vandaag verscheurd. De hereniging met Oost-Duitsland is nog steeds niet verteerd en slaat nog altijd diepe wonden. De Duitser loopt al 75 jaar gebukt onder de gruwel die voortgekomen is uit hun volk oa de massavernietigingskampen. Zij zijn tot op de dag van vandaag getraumatiseerd en dat leidde oa tot de grote aanvaarding om de "Wilkommen"-cultuur van Merkel te steunen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 sep 2019, 21:54

Blijkbaar is hier nauwelijks of helemaal niemand die begrijpt wat de echte beweegredenen zijn om de opkomstplicht af te schaffen...en dat met al die Vlaams Belangers hier :roll:
Het is natuurlijk de bedoeling dat die mensen die al weinig interesse hebben voor politiek en eerder wantrouwig staan tegenover de politieke wereld nu helemaal zullen afhaken en de moeite niet zullen doen om te gaan stemmen. NVA & Co willen graag de spelregeltjes veranderen om de grote boeman op rechts te verzwakken.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

29 sep 2019, 23:47

frits1955 schreef:
29 sep 2019, 21:54
Blijkbaar is hier nauwelijks of helemaal niemand die begrijpt wat de echte beweegredenen zijn om de opkomstplicht af te schaffen...en dat met al die Vlaams Belangers hier :roll:
Het is natuurlijk de bedoeling dat die mensen die al weinig interesse hebben voor politiek en eerder wantrouwig staan tegenover de politieke wereld nu helemaal zullen afhaken en de moeite niet zullen doen om te gaan stemmen. NVA & Co willen graag de spelregeltjes veranderen om de grote boeman op rechts te verzwakken.
Awel frits, dan hebt ge voorzekers mijn comment hogerop in deze draad niet gelezen:

"Het zogezegd onvoldoende geïnformeerde kiezerspubliek, stemt met de onderbuik als ze tegen hun zin naar het stemhok worden gejaagd.
Als het niet meer hoeft, blijven ze thuis en zijn de centrumpartijen ervan bevrijd.
Vooral Vlaams Belang zal hierdoor nadeel ondervinden.
De partijen die mikken op de zogenaamd hoger opgeleide en politiek correcte elite, en ik denk daarbij vooral aan Groen, zullen hun voordeel doen.

Het is dus een slimme maar vuile politieke zet, om de steeds luider klinkende populaire stem, verder af te blokken."
Ondank is 's werelds loon

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

30 sep 2019, 07:17

In welke achterlijke EU landen is de stemming nog VERPLICHT???

In dit land is de stemming ook nog VERPLICHT !!

Noord-Korea (daad van rebellie en verraad; doodstraf)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

30 sep 2019, 09:37

petrol schreef:
30 sep 2019, 07:17
In welke achterlijke EU landen is de stemming nog VERPLICHT???

In dit land is de stemming ook nog VERPLICHT !!

Noord-Korea (daad van rebellie en verraad; doodstraf)
In principe ben ik akkoord met u petrol.
Maar we moeten hier toch vooral onthouden, dat de opkomstplicht bij ons een goed doel dient:
Een eerlijke aandacht voor ALLE bevolkingslagen. Deze is er nu namelijk niet meer.
Het resultaat van de verkiezingsuitslagen wordt hier al decennialang vervalst door het cordon sanitaire van roodgroene extremist Jos Geysels.
Als men daar nu nog een schepje bovenop gaat doen, is de machtsgreep van links op ons politieke landschap wurgend.
Dat hoort absoluut niet in een (zogezegde) democratie.

Men rekent erop dat vooral teleurgestelde (dus rechtse) kiezers zullen afhaken als er geen opkomstplicht meer is.

Gisteren las ik nog ergens in de media over de kiezers die "een minder gesofisticeerde keuze maken" in het stemhokje.
Of met andere woorden, nog maar eens de vrouw / man in de straat voor dommekloot uitschijten, maar dan met propere woorden.
En van die dommekloten wil de politiek correcte elite nu eens eindelijk verlost zijn.
Uitsluiten weetjewel, in plaats van verbinden!
Ondank is 's werelds loon

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 sep 2019, 11:06

JM Dedecker heeft hierin 200% gelijk. Als je om de ZES jaar uitgenodigd wordt om je stem uit te brengen
dan ga je gewoon!


Het is een recht waar meer dan de halve wereld kloot zijn leven voor zou geven.

wd
Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20

30 sep 2019, 15:20

Ja ik moet hier hier weeral sommige mensen gelijk geven wat ze schrijven.

Als je om de 5 of 6j maar eens moet gaan stemmen dan doe je dat, want ik heb het hier al meerdere keren geschreven een land zonder discipline gaat ten onder de alles mag en moet van nu is moordend voor een samenleving.
Geen sprankeltje eergevoel en medeleven voor de medemensen, nu dat ik toch bezig ben zal ik maar mijn laatste ervaring opschrijven.

Op 30aug reed ik met mijn elektrische rolwagen op het voetpad om nog een boodschap te doen.
Dat ding rijdt maximum 10km/u, ik zet hem op 5km/uur was toch mooi weer niemand op het voetpad plotseling smijt er daar iemand zijn deur van zijn auto open.
ik was juist naast die auto , bonk mijn besturings-apparaat stuk , mijn rechterarm leuning verwrongen naar binnen en had hij juist gestaan in de rijrichting dan had die persoon uitgestapt op de straat.
Hetzelfde moment wist ik niet waar het noorden of het zuiden was.

Maar toen was die zo vriendelijk om te zeggen gij moogt hier niet rijden enz... en in de kortste keren stond de helft van de straat rond mij.
Politie gebeld was toen direct al wat kalmer, maar ik draag van die dikke steunkousen en ik zeg tegen de politie wacht eens ik voel dat mijn linker steunkous zo opzwelt daar zat daar een inwendige bloedstorting onder vanuit mijn scheenbeen ben dan naar de spoed moeten gaan.
Ik had die slag tegen mijn been niet gevoeld omdat mijn gevoel in mijn benen voor 90% weg is.

Nu deze morgen is de expertise van de tegenpartij gekomen voor de schatting van de schade en moet ik nu nog wachten om toelating voor herstelling, men komt de rolwagen dan halen en brengen een vervanging in de plaats.

En ik ben daar zo weiger op heb hem nu ongeveer een maand of zes en nu dit. Maar ja hoop doet verder leven

Zo zie je maar ik wil hiermee maar zeggen geen verontschuldigen van die mensen,in welke samenleving wij nu leven.

Ik wil ter gelegenheid ook zeggen als er mensen zijn die nu of in de toekomst met zo een rolwagen of scooter moeten hun verplaatsingen doen omdat het niet anders meer kan, wel zie dat je goed verzekerd bent.

Ik kan mij niet verzekeren zoals met een autoverzekering, omdat wij geen auto meer hebben, maar met een heel goede "Familiale Verzekering en in het bijzonder daar Rechtsbijstand bijbetalen" ben je met zoiets heel goed verzekerd zonder rechtsbijstand ben je niets.

Ook heb ik en vele zullen dit niet weten misschien "Lidmaatschap bij V.A.B" met een rolstoel of scooter kun je niet rechtstreeks verzekeren bij V.A.B wel langs de "Gehandicapten Bond die regelen dat voor U"

Dit is de webpagina waar je alles kunt lezen .

https://www.vfg.be/pages/home.aspx

V.A.B heeft rolwagen naar huis gebracht de politie was zelfs verwonderd dat ik zo goed met dat ding verzekerd ben, maar stel je voor ge moet maar een platte band hebben wie gaat dat vermaken ik denk dat vele daar niet aandenken. En ik heb nooit kunnen denken dat ik nog met zo een ding zou moeten rondrijden

Groeten aan iedereen
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

30 sep 2019, 21:54

E.T. schreef:
30 sep 2019, 11:06
JM Dedecker heeft hierin 200% gelijk. Als je om de ZES jaar uitgenodigd wordt om je stem uit te brengen
dan ga je gewoon!


Het is een recht waar meer dan de halve wereld kloot zijn leven voor zou geven.
Leuke zin, die laatste...
Het is een recht

Mensen hebben ooit gevochten voor stemrecht, niet voor stemplicht.
Snap je het verschil?