Afschaffing opkomstplicht gemeenteraadsverkiezing.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

30 sep 2019, 22:49

Mensen hebben ooit gevochten voor stemrecht, niet voor stemplicht.
Snap je het verschil?
👏🏻👏🏻👍

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 okt 2019, 11:44

Snap je het verschil?
Ik wel :wink:

en in 2024 komen jammeren dat er mensen verkozen zijn met een 5% van de helft van de inwoners wie vertegenwoordigen zij dan nog, toch?

:!: Ben benieuwd hoe het nu echt in 't Vlaams regeerakkoord gaat staan, de rechtstreekse verkiezing van de burgemeester. Is het de man/vrouw met de meeste naamstemmen van de grootste partij of de grootste (kartel)lijst :?:


Mathias ja / Mathias nee

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

01 okt 2019, 12:33

Als men daar nu nog een schepje bovenop gaat doen, is de machtsgreep van links op ons politieke landschap wurgend.
Je leest hier toch nogal eens wat :lol: Het afschaffen van de opkomstplicht is uit de koker van de NVA gekomen om het VB af te houden. Als de NVA nu ook al "links" is :lol:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

01 okt 2019, 16:07

frits1955 schreef:
01 okt 2019, 12:33
Als men daar nu nog een schepje bovenop gaat doen, is de machtsgreep van links op ons politieke landschap wurgend.
Je leest hier toch nogal eens wat :lol: Het afschaffen van de opkomstplicht is uit de koker van de NVA gekomen om het VB af te houden. Als de NVA nu ook al "links" is :lol:
Een beetje serieus blijven hé frits.
Heb ik ergens beweerd dat er een rechtstreeks verband is tussen NVA en links ???
Dat is UW gevolgtrekking of bewering.
NIET de mijne.
Ondank is 's werelds loon

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

01 okt 2019, 16:52

E.T. schreef:
01 okt 2019, 11:44
Snap je het verschil?
Ik wel :wink:

en in 2024 komen jammeren dat er mensen verkozen zijn met een 5% van de helft van de inwoners wie vertegenwoordigen zij dan nog, toch?

:!: Ben benieuwd hoe het nu echt in 't Vlaams regeerakkoord gaat staan, de rechtstreekse verkiezing van de burgemeester. Is het de man/vrouw met de meeste naamstemmen van de grootste partij of de grootste (kartel)lijst :?:


Mathias ja / Mathias nee
Ik ben niet overtuigd.
Waarom zou je anders die kemel van JM De Decker hebben overgenomen?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

02 okt 2019, 10:56

Welke kemel? Scrol even terug en lees wat er staat …

Het is een recht waar meer dan de halve wereld kloot zijn leven voor zou geven.

Als ik stemplicht had bedoeld dan had ik dat wel geschreven hé

:wink:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

02 okt 2019, 17:24

In 2000 hebben ze de snel belg wet goedgekeurd, en dan hebben ze de vreemdelingen "stemrecht" gegeven, geen plicht,voor de echte belg was het stemplicht,nu bijna 10 jaar later zijn er al vele burgemeesters van vreemde origine, en daar ze ook de stemplicht hebben afgeschaft gaan er steeds meer burgemeesters van vreemde afkomst de plak zwaaien, en wordt de Vlaming naar het verdom hoekje verdreven...... het paard van Troye......
https://dwars.be/artikel/stemrecht-voor-migranten
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.