Regeerakkoord

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 okt 2019, 23:21

Ooo … 't zijn gewoon indexsprongen :roll: :roll: :roll: zo kan je alles uitleggen hé

Het blijft hoe je het ook keert of draait een besparing van 107 miljoen, de enige slachtoffers: de gezinnen!
Dit komt bovenop de afschaffing van de woonbonus (eerste woning) van 328 - 140 = 188 miljoen,
de enige slachtoffers: juist ja, de gezinnen 8)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 okt 2019, 23:31

Ooo … 't zijn gewoon indexsprongen :roll: :roll: :roll: zo kan je alles uitleggen hé
Het blijft hoe je het ook keert of draait een besparing van 107 miljoen, de enige slachtoffers: de gezinnen!
Dit komt bovenop de afschaffing van de woonbonus (eerste woning) van 350 miljoen,
de enige slachtoffers: juist ja, de gezinnen 8)
Ik leg niks uit, de bedragen worden niet vermindert of afgenomen. En de gezinnen de slachtoffers? 8O 8O En de kinderlozen de winnaars dan? 🤔
Laatst gewijzigd door Dicksy op 07 okt 2019, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 okt 2019, 23:37

Gelukkig volgen er in het overheidsapparaat géén naakte ontslagen, zouden de 1440 personeelsleden allemaal een ambtenarenpensioen gaan krijgen ???

Daar gaan een aantal forumleden niet gelukkig mee zijn :lol:

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

07 okt 2019, 23:39

gast43 schreef:
04 okt 2019, 14:34
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/op ... /#comments

Ophef over Jan Jambon die Angry Birds speelt in Vlaams Parlement: “#sterkejan is zijn cijfers aan het bijeen spelen”

p beelden van Villa Politica op Eén is te zien hoe Vlaams minister-president Jan Jambon ‘Angry Birds’ speelt op zijn telefoon tijdens het debat over de regeerverklaring. De oppositie ziet er een nieuw bewijs in van zijn dedain voor het parlement.


TOP : Als dat een Minister is die land moet regeren , zal er niet veel van in huis komen .
Mooi voorbeeld hoe het eraan toe gaat . Maar als je zijn gezicht ziet bewijst genoeg .
Zal jullie beste dag niet worden en de apen hebben daar allemaal ingetrapt :roll: :roll: :roll:
Zijne wil is wet en niks anders Toppie voor mij een barcardi breezer . Zouden ze in Nederland zingen
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5E1B25CC
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

07 okt 2019, 23:42

dejules schreef:
07 okt 2019, 10:00
Het gemiddelde Vlaamse gezin betaalt jaarlijks maar liefst 300 euro aan verkapte belastingen via zijn elektriciteitsfactuur. Extra kosten die volgens verschillende politieke partijen (voor de verkiezingen) best anders verrekend kunnen worden, zodat de factuur daalt. Alleen staat daarover niets meer in het Vlaamse regeerakkoord, merkt VRT NWS op.
De elektriciteitsfactuur van de gemiddelde Vlaming is een verkapte belastingbrief, zeggen experts en politici al jaren. Met dank aan extra kosten die eigenlijk niets met ons elektriciteitsverbruik te maken hebben, zoals heffingen voor straatverlichting, renovatiepremies, budgetmeters, laadpalen, sociale tarieven en (vooral) steun voor zonnepanelen en andere groene stroom-technologieën. Volgens de Vlaamse energieregulator Vreg wordt er zo elk jaar ruim anderhalf miljard euro aan heffingen aangerekend, of omgerekend 300 euro per gezin (btw incluis).

In de aanloop naar de verkiezingen vonden verschillende politieke partijen, waaronder ook meerderheidspartijen N-VA en Open VLD, dat die kosten best uit de elektriciteitsfactuur gehaald konden worden. Maar in het Vlaamse regeerakkoord staat enkel dat de regering “zal waken over de betaalbaarheid van de energiefactuur voor gezinnen”, en is er slechts sprake van één concrete maatregel: het onderhoud van de straatverlichting wordt niet langer verrekend via de elektriciteitsfactuur. Die kostenpost is goed voor amper 10 miljoen euro per jaar, of nog geen half procent van het totaal.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201910 ... f5djY3O5rQ

Hoi Julleke, dat gaat gij nu toch wel een goed akkoord vinden hoop ik? DUIZENDVIERHONDERDVEERTIG ambtenaren minder! :lol: :lol: :lol:
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 okt 2019, 23:43

Dicksy schreef:
07 okt 2019, 23:31
Ik leg niks uit, de bedragen worden niet vermindert of afgenomen...
Nee ze (de gezinnen met kinderen geboren voor 2019) krijgen gewoon honderdenzeven miljoen minder dan beloofd ...
Laatst gewijzigd door E.T. op 07 okt 2019, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 okt 2019, 23:43

Gelukkig volgen er in het overheidsapparaat géén naakte ontslagen, zouden de 1440 personeelsleden allemaal een ambtenarenpensioen gaan krijgen ???

Daar gaan een aantal forumleden niet gelukkig mee zijn :lol:
Ik hoop het voor die 1440 personeelsleden dan. En gelukkig ben ik niet bij die forumleden die daar niet gelukkig mee gaan zijn, ik voel mij alleszins toch niet aangesproken. Sometime you win, sometimes you lose, of anders gezegd shit happens.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 okt 2019, 23:47

Nee ze (de gezinnen met kinderen geboren voor 2019) krijgen gewoon honderdenzeven miljoen minder dan beloofd ...
......dan beloofd????
Ik lees hier nergens iets dat een indexaanpassing beloofd zou zijn.
https://www.parentia.be/nl-VL/kinderbij ... ge-systeem
dejules

08 okt 2019, 00:06

Jockey schreef:
07 okt 2019, 23:42

Hoi Julleke, dat gaat gij nu toch wel een goed akkoord vinden hoop ik? DUIZENDVIERHONDERDVEERTIG ambtenaren minder! :lol: :lol: :lol:
Vorige legislatuur heeft men er 2.000 ontslagen dwz op 10 jaar tijd worden er 3.500 OVERBODIGE Vlaamse ambtenaren niet vervangen. In de echte wereld worden overbodige werknemers ontslagen maar in de ambtenarij mogen die blijven leeglopen tot hun (vervroegd) pensioen. Volgens de cijfers verdient 1 Vlaamse ambtenaar gemiddeld 52.000 € NETTO. Aangezien een ambtenaar met 75% van zijn laatste loon met pensioen gaat is de besparing 25% nl 13.000 € per ambtenaar. Op een Vlaamse begroting van 40.000.000.000 € spreken wij over kruimels.
Wat U niet begrijpt is dat de komende 10 jaar 680.000 statutaire ambtenaren in België in de pensioenleeftijd komen en dat er geen enkel wiskundig model bestaat die de financiering kan garanderen. U begrijpt dat de te vormen federale regering zal ingrijpen alsook alle federale regeringen die zullen volgen. Eerst gaat het statuut op de schop, daarna volgen massale afdankingen en tot slot komt er een éénheidspensioen met een afbouw vd bestaande statutaire pensioenen tot het niveau van dat eenheidspensioen. De tijd waarin dit zal gebeuren is op korte termijn. Indien er een recessie uitbreekt dan komt alles in een stroomversnelling.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 okt 2019, 06:47

Hoe kunnen die nu weten hoeveel indexsprongen er gaan zijn?
Of rekenen ze op een slechte Brexit en handelsoorlogen?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

08 okt 2019, 08:17

voorn schreef:
Hoe kunnen die nu weten hoeveel indexsprongen er gaan zijn?
Dat vroeg ik mij inderdaad ook af. Mensen moeten terug eens leren hun eigen verantwoordelijkheid op te nemen.
Enkele jaren geleden deed er ook al ene van die armoebestrijders een bizarre uitspraak bij de discussie om het kindergeld te beperken tot 3 kinderen. Hij vond dat niet kunnen omdat ge dan die mensen ging ‘beknotten op hun inkomsten.’

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

08 okt 2019, 08:19

dejules schreef:
Gezin met 3 kinderen verliest 360 euro per jaar
Kinderen daar kiest ge voor en draait ge zelf voor op, toch?
dejules

08 okt 2019, 09:00

Dicksy schreef:
08 okt 2019, 08:17

Enkele jaren geleden deed er ook al ene van die armoebestrijders een bizarre uitspraak
Toen U op de arbeidsmarkt kwam bestreed men de armoede anders nl door werklozen op zeer grote schaal te verstoppen in de ambtenarij.
Een professor legt dat in dit filmpje uit : Toen U op de arbeidsmarkt kwam kon een postbode met 1 inkomen een gezin onderhouden. Die man had meerdere zekerheden nl een full-time job die goed betaald werd en voor zijn hele leven verzekerd was met enkele promoties, goed pensioen, ... als zekerheid.
Vandaag werkt dezelfde postbode in een 20u regeling met wisselende uren en met een tijdelijk contract ... en kan hij onmogelijk leven. Die prof zet dat mooi uiteen in dit filmke! Zeker kijken. U komt uit de levenslang benoemde leegloperij, toch?
dejules

08 okt 2019, 09:01

Dicksy schreef:
08 okt 2019, 08:19
dejules schreef:
Gezin met 3 kinderen verliest 360 euro per jaar
Kinderen daar kiest ge voor en draait ge zelf voor op, toch?
Als er te weinig kindjes zijn, wie betaalt dan uw vet statutair pensioen? Gezien wij een repartitiestelsel hebben moeten die kindjes U tot uw dood voederen. Zij houden U in leven. Als die generatie beslist om de solidariteit met de babyboomers op te blazen sterft U de hongerdood. U moet eens kijken naar de gemiddelde leeftijd van de nieuw verkozen mensen in het Vlaams Parlement. Die zijn 40 jaar jonger dan gij.